Backpack route 6 weken

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
Mia

Backpack route 6 weken

Bericht door Mia »

Met onze kinderen gaan we 3 weken rondreizen op Bali. Dat heb ik zelf allemaal al geregeld (heerlijk die voorpret!) dus daar gaat mijn vraag niet over.
Als wij half augustus terugvliegen naar Nederland blijft onze dochter (22) in zuidoost Azië om 7 weken te gaan backpacken. Haar terugvlucht is begin oktober vanuit Ho Chi Mingh, haar laatste week is in Vietnam. De week ervoor is ze in elk geval in Kuala Lumpur en omgeving, (haar vriend komt dan 1 week daar), maar waarschijnlijk is ze al eerder in Maleisie. Verder wil ze nog graag naar Borneo (Sabah)
Ik mag met haar meedenken over de planning en route omdat ze onverwacht absoluut geen tijd heeft om zich in te lezen, maar het wordt nu voor mij ook wel wat kort-dag....Mijn vraag daarom aan jullie, ervaringsdeskundigen, aan diegenen die het leuk vinden om mee te denken;
Wat zou een goede route en planning zijn voor de 6 weken die nog ingevuld moeten worden (waarvan de laatste week met haar vriend die in Kuala Lumpur aan komt)
*Na Bali nog max 8/9 dagen (ivm visum) ergens in Indonesie (waar?), daarna Borneo, daarna Maleisie.
Of
*na Bali (via Kuala Lumpur) direct door naar Kota Kinabalu (Borneo) hoe lang? en daarna Maleisie.
Of
* na Bali naar Singapore, (2,3,4 dagen?), van daar uit naar Kota Kinabalu (Borneo) hoe lang.? en daarna Maleisië.
Of... Anders?
Ik zou blij zijn als iemand een beetje meedenkt!
Jenny
Reisexpert

Re: Backpack route 6 weken

Bericht door Jenny »

Eigenlijk is er maar een week die je dochter vrij in te vullen heeft. Drie weken Bali, een week KL, een week Vietnam, dat zijn al 5 weken!

Persoonlijk zou ik Borneo bewaren voor een andere keer. Je reist anders heel erg in fragmenten, van vliegtuig naar vliegtuig. (Als zij dat geen probleem vindt, dan moet ze dat vooral doen.)

Ik zou eerder een aantal weken in Indonesie blijven, dan naar Singapore vliegen, van Singapore via Malakka naar Kuala Lumpur reizen, en als er tijd over is voordat vriendlief komt dan kun je evt. vanuit KL een uitstapje maken naar Taman Negara. Daarna per vliegtuig naar Vietnam.

Er zijn twee dingen die wel belangrijk zijn in dit verhaal:
1. 19 augustus is het eind van de Ramadan, wat zal leiden tot een volksverhuizing in Indonesie en wellicht ook in Maleisie.
2. Je dochter moet een vliegticket hebben als bewijs dat ze Indonesie ook weer verlaat. Doet ze dit niet, dan kan ze in de problemen komen met de luchtvaartmaatschappij op Schiphol.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Mia

Qreply

Bericht door Mia »

Hallo Jenny!
Fijn dat je meedenkt! Dank je voor je tips in elk geval, aan beide tips had ik zelf nog niet gedacht. Ik denk dat het niet zo duidelijk was. Mijn dochter haar totale reis duurt 10 en halve week. De eerste 3 weken (Bali met ons)) en de laatste 2 weken (Maleisie met haar vriend, Vietnam met 2 vriendinnen) zijn al ingevuld. Er blijft dus nog 5 en halve week voor haar over die nog niet ingevuld is. Ze reist dan alleen.
Is je advies dan anders?
Mia

Bericht door Mia »

Hallo Jenny!
Fijn dat je meedenkt! Dank je voor je tips in elk geval, aan beide tips had ik zelf nog niet gedacht.
Ik denk dat ik niet zo duidelijk was. Mijn dochter haar totale reis duurt 10 en halve week. De eerste 3 weken (Bali met ons)) en de laatste 2 weken (Maleisie met haar vriend, Vietnam met 2 vriendinnen) zijn al ingevuld. Er blijft dus nog 5 en halve week voor haar over die nog niet ingevuld is. Ze reist dan alleen.
Is je advies dan anders?
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Hallo Jenny!
Fijn dat je meedenkt! Dank je voor je tips in elk geval, aan beide tips had ik zelf nog niet gedacht.
Ik denk dat ik niet zo duidelijk was. Mijn dochter haar totale reis duurt 10 en halve week. De eerste 3 weken (Bali met ons)) en de laatste 2 weken (Maleisie met haar vriend, Vietnam met 2 vriendinnen) zijn al ingevuld. Er blijft dus nog 5 en halve week voor haar over die nog niet ingevuld is. Ze reist dan alleen.
Is je advies dan anders?
Die laatste 2 weken zijn niet echt handig aangezien maleisie en vietnam nou niet echt naast elkaar liggen. Maar goed ze zou nog 1 week in Indonesie kunnen blijven en dan bij naar de gili islands. Dan vanaf bali bijvoorbeeld vliegen naar thailand, ze heeft dan 2,5 week om in de omgeving bangkok rond te kijken en omlaag te reizen naar bovenin Maleisië (Penang) en dan vliegen naar Sabah (kota kinabalu) (week 6,5) daar 2 weken en vanaf een andere plek vliegen naar Kuala lumpur (week 8,5)om vriendinnen op te halen en daarna naar vietnam (week 9,5).

Ze zou ook direct naar Borneo kunnen gaan en niet alleen Sabah en dan meer bekijken. Afhankelijk van haar budget en of ze overstappen en veel vliegen niet erg vind kan je ze nog naar een heleboel andere landen in de regio toe.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Plaats reactie