Mobiele telefoon

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
MdeKraker
Wereldreiziger

Mobiele telefoon

Bericht door MdeKraker »

Hallo allemaal,

Ik weet niet of ik deze topic in de goede categorie geplaatst heb, maar ik hoop het wel.
Nu hier mijn vraag :)

Gister is helaas mijn smartphone kapot gegaan. Hij doet het nog wel, maar het scherm is stuk en hij laadt nog moeilijk op. Repareren is net zo duur als een 2e hands telefoon van marktplaats.
Nu heb ik 2 opties die ik graag met jullie zou bespreken:

Optie 1: Ik koop een nieuwe telefoon op marktplaats wat me rond de 180-220 euro zal kosten
Optie 2: Ik zing het nog even uit met mijn krakkemikkige telefoon en wacht tot ik 20 augustus naar Azië ga (begin bestemming Thailand) om daar een nieuwe telefoon aan te schaffen.

Optie 2 is alleen mogelijk als de telefoons daar minder kosten dan in Nederland, wat ik dus niet weet of dat zo is....
Dus mijn vraag aan jullie, ervaren reizigers, is: kosten de telefoons daar minder? Of hanteren ze dezelfde prijzen als in Nederland?

Alvast bedankt :)
_O_
-- You only live once. You better enjoy it --
Erik
Site Admin

Re: Mobiele telefoon

Bericht door Erik »

Los van de prijs moet je er ook rekening mee houden dat de smartphones worden voorzien van software in een andere taal. Ongetwijfeld dat je dit bij een aantal gemakkelijk kunt aanpassen, maar het is wel iets waar je op moet letten.
MdeKraker
Wereldreiziger

Bericht door MdeKraker »

Bedankt voor je antwoord. Ik moet dat inderdaad in gedachten houden. Maar zoals je zelf al zegt, is dat 9/10 keer wel te veranderen in de instellingen. Maar los daarvan, niemand die een vergelijking aan prijzen weet? (A)
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Ik heb even via google gekeken en hier een forum bericht waar ze het over telefoons kopen in Thailand hebben.
http://www.thaivisa.com/forum/topic/521 ... -thailand/
Hier ook een website van een thaise winkel daar http://www.siamphone.com/
MdeKraker
Wereldreiziger

Bericht door MdeKraker »

Plaats reactie