Beste telefoon voor backpackers

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
BernadetteB

Beste telefoon voor backpackers

Bericht door BernadetteB »

Hey!

Ik ben een student uit Eindhoven die momenteel stage loopt bij Vodafone in Maastricht.
Ik doe industrieel ontwerpen en ben op het moment bezig met het maken van een speciale backpackers telefoon voor mijn stage.

Ik zou daarom jullie een aantal vragen willen stellen omdat jullie erg veel ervaring hebben met het backpacken.

Ik ben nu vooral aan het onderzoeken welke functies op de mobiele telefoon zouden moeten komen en wat gemakkelijk is om bij je te hebben. Ik heb daarom een lijst met functies. Zouden jullie er daar 10 van uit kunnen kiezen die jullie het belangrijkste vinden? Dat zou super zijn! Uitleg erbij is natuurlijk altijd handig! Andere tips zijn ook welkom

Hier een lijst:

SMS
MMS
Bellen
Adressenlijst / telefoonlijst
Vertaler
Uitgaven bijhouder
Wekker
Datum & tijd
Valuta omzetter
Info over hostels
Info over internetcafés
Dagboek
Camera
Fotoalbum maken
Afgereisde route bijhouden
GPS navigatie
Gegevens reis/bankpassen etc. opslag
Contact met andere reizigers
Foto’s sturen & reacties ontvangen daarop
Reacties ontvangen
Pinautomaat vinder
Tips andere reizigers
Routekaart
Bagagelijst
Openbaar vervoer informatie
Agenda
Stopwatch
Het weer
Video camera
Ticketinfo/ Tickets kopen
Forum
Notitiefunctie
automatisch dagboek van je notities en foto's.

Waarom?
Iets anders misschien?
bolletjeom
Reisexpert

Re: BackPackTelefoon

Bericht door bolletjeom »

laat ik beginnen met zeggen dat ik normaal gesproken geen Telefoon mee heb en ook niet wil hebben. Ik wil geen contact met thuis....haha... mijn moeder belt me anders suf. Internet functioneert ook prima
daarnaast is het te roofgevoelig. Hoewel je leuke opties noemt voor op een telefoon denk ik dat prijs erg belangrijk is. Een dure telefoon wil je niet meenemen omdat je die makkelijk kwijt bent. De kosten voor de services zijn het meestal ook niet waard omdat je dezelfde dingen ook kan met een goede Guidebook of in een internetcafe.

stel dat ik een telefoon mee zou willen en ook contact met thuis zou willen ;-)

SMS JA

MMS NEE

Bellen JA

Adressenlijst / telefoonlijst JA

Vertaler NEE

Uitgaven bijhouder MISSCHIEN

Wekker JA

Datum & tijd JA

Valuta omzetter MISSCHIEN

Info over hostels NIET ECHT

Info over internetcafés NIET ECHT

Dagboek NEE

Camera NIET ECHT

Fotoalbum maken NIET ECHT

Afgereisde route bijhouden NIET ECHT

GPS navigatie MISSCHIEN

Gegevens reis/bankpassen etc. opslag TE RISICOVOL BIJ JATTEN ALLEEN ALS HET BESCHERMD IS MET EEN WACHTWOORD!

Contact met andere reizigers MISSCHIEN

Foto’s sturen NEE

Berichtjes sturen & ontvangen IS DAT NIET SMS?

Pinautomaat vinder MISSCHIEN

Tips andere reizigers MISSCHIEN

Routekaart MISSCHIEN

Bagagelijst NEE

Openbaar vervoer informatie LIJKT MIJ ONHAALBAAR IN VEEL LANDEN

Agenda NEE...DAAROM BEN IK OP REIS ...HAHA...ZODAT IK NIETS MEER HOEF ;-)

Stopwatch NEE

Het weer MISSCHIEN

Video camera NEE

Ticketinfo/ Tickets kopen NIET ECHT

Forum NEE

Iets anders misschien?

KLEIN ZAKLAMPJE ZODAT JE HET SLOT IN JE KAMER KAN VINDEN.

KOMPAS (HEEFT MIJN VRIEND)

SPELLETJES VOOR ALS JE JE VERVEELT

MUZIEK

nou, dat was het ongeveer
groetjes rudi
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

bolletjeom schreef: KOMPAS (HEEFT MIJN VRIEND)
digitale kompassen zijn erg tricky. ze geven altijd een waarde aan, ook als je je kompas in de foute positie houdt (bv scheef) en de info die eruit komt rollen dus incorrect is. houd je kompas dus altijd waterpas wanneer je het afleest!

(veel duikers prefereren om bovenstaande reden een analoog kompas t.o.v. een digitaal kompas.)

wat de telefoon betreft: ik ben tevreden met mijn telefoon. een iPhone/iPod touch heeft zo ongeveer alle zaken die je hierboven omschrijft, dus als je iets gelijksoortigs zou kunnen maken wat goedkoper is???
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

De gemiddelde backpacker houdt het simpel hoor. Niet meer dan SMSen, wekker, en bellen (in die volgorde). Denk je nou echt dat iemand gaat MMSen :? Wat is dat? Nou ja, zal wel aan mij liggen: ik doe dat dus in NL ook niet. Ik zou het houden op een goedkoop telefoontje dat precies doet wat hij moet doen (die 3 dingen dus). Ja, wellicht is een kompas/GPS aardig.....daarmee onderscheid je je natuurlijk wel!

Oh ja: dan wel zo'n wekker als de Nokia's hebben. Instellen, uitdoen en aanspringen op de gewenste tijd! Niemand zit op wakker worden door SMSjes te wachten :-)
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

Er is nog een heel belangrijk iets en dat zijn de kosten van de telefoon (gesprekken). Als je buiten Nederland gaat bellen met je abbo dan kost het een vermogen. In de EU is het nog wel een beetje redelijk, maar zodra je erbuiten gaat kost het je echt een vermogen. :)
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Rick schreef:Er is nog een heel belangrijk iets en dat zijn de kosten van de telefoon (gesprekken). Als je buiten Nederland gaat bellen met je abbo dan kost het een vermogen. In de EU is het nog wel een beetje redelijk, maar zodra je erbuiten gaat kost het je echt een vermogen. :)
Logisch, maar heel erg waar :-). Daarom staat bij mij SMSen ook eigenlijk hoger genoteerd dan bellen.........
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Wat een traditionele gedachtes allemaal :) En typisch Nederlands (de kosten) maar stel dat je dat buiten beschouwing laat want als je kijkt naar de ontwikkelingen van b.v de iPhone en internet op je mobiel zijn de mogelijkheden (in Nederland) ongekend.

Ik zou best willen weten waar andere reizigers zitten wanneer ik op reis ben, ik heb dat nu in de trein ook al. Ik zou best willen weten wie van mijn vrienden er ook in zitten wat wel eens voorkomt maar ieder in een ander gedeelte in de trein.
Natuurlijk moet je de optie uit kunnen zetten.

Ook snel informatie opzoeken zou ik wel handig vinden al heb ik het nooit gebruikt of niet altijd kunnen toepassen omdat er geen wegwijzering was in het land. Maargoed ik zou het dan wel handig vinden als er een kaartje beschikbaar was wat ik kon volgen.

Camera is handig voor de snelle foto's niet voor de vakantie kiekjes :)

Foto's sturen lijkt mij ook wel handig.

Alle bovenstaande opties hebben wel te maken met of je continue een internet verbinding kunt hebben tegen redelijke kosten. Naarnaast zal het vaak ook alleen in westerse landen practisch inzetbaar zijn.
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

evanerp schreef:Wat een traditionele gedachtes allemaal :) En typisch Nederlands (de kosten) maar stel dat je dat buiten beschouwing laat want als je kijkt naar de ontwikkelingen van b.v de iPhone en internet op je mobiel zijn de mogelijkheden (in Nederland) ongekend.
Nou ik denk toch wel dat het een heel erg handig aspect is. Vooral als je ook nog eens internet wilt gaan gebruiken. Roaming is erg duur in het buitenland. Als de kosten niet gedrukt worden zie ik het somber in voor een backpack telefoon. Wees nou eerlijk zou je zelf zo'n telefoon gaan aanschaffen als je per minuut gigantisch veel moet gaan betalen als een prepaid telefoon van het land zelf goedkoper te gebruiken is? Dan zou je namelijk een dief zijn van je eigen knip. :)
BernadetteB

evanerp schreef: Wat een traditionele gedachtes allemaal :) En typisch Nederlands (de kosten) maar stel dat je dat buiten beschouwing laat want als je kijkt naar de ontwikkelingen van b.v de iPhone en internet op je mobiel zijn de mogelijkheden (in Nederland) ongekend.

Ik zou best willen weten waar andere reizigers zitten wanneer ik op reis ben, ik heb dat nu in de trein ook al. Ik zou best willen weten wie van mijn vrienden er ook in zitten wat wel eens voorkomt maar ieder in een ander gedeelte in de trein.
Natuurlijk moet je de optie uit kunnen zetten.

Ik hou in mijn ontwerp enigzins rekening met de kosten. Maar ik ontwerp inderdaad voor de toekomst en daarin kan je niet achterlopen. (dus ik beperk internet/mms gebruik)

Er bestaat al een service van Hi geloof ik waar je kunt zien waar je vrienden zitten (GPS & Internet nodig). "WIEWATWAAR" heet het. Hiermee kun je dus je locatie waar je bent zichtbaar maken voor vrienden die je ook zelf toevoegt.
michaelz1981
Reiziger

Bericht door michaelz1981 »

Ik snap een meerwaarde niet van een backpackers telefoon tov de gewone gsm. Tegenwoordig heb je toch verschillende mogelijkheden en als je echt een basis gsm nodig heb dan koop je al een basis nokia voor 20 - 30 euro. Waarom apart geld uitgeven voor een backpackerstelefoon als de huidige aanbieders zoveel mogelijkheden bied. Kan me niet voorstellen dat de kosten van een echte backpackerstelefoon lager zouden zijn door de kleine productie aantallen.

Telefoonkosten laag houden kun je toch al door lokale simkaarten te gebruiken. Mensen uit NL kan je toch makkelijk smsen of bellen, door gebruik van speciale telefoonkaarten kun je relatief goedkoop naar buitenland bellen vanuit NL.

Smsen kun je ook via internet cafe doen bij gratis aanbieders, skype, of gewoon prepaid NL simkaart waarbij je online sms kan versturen naar NL. De thuisfront kan dan toch gewoon sms naar je lokale nr versturen vanuit NL. Er zijn zoveel mogelijkheden om goedkoop contact te onderhouden met de thuisfront, je hoeft alleen maar een beetje creatief te zijn.
BernadetteB

Stel dat de kosten er niet toe zouden doen..
bolletjeom
Reisexpert

voor de aanschaf? of de gebruikskosten?

kijk als het net zo duur is als de aanschaf van een simpel toestel en in gebruik net zo duur als in Nederland dan mag je van mij alle toeters en bellen er aanhangen die je leuk vind ;)
Maar ik ben nog steeds liever een heel simpel apparaatje kwijt door diefstal dan eentje waar alles op staat dat me lief is

zo zie ik niet hoe je bijv een dagboek bij kan houden op een telefoon. met iniminie toetsjes lijkt me dat iets wat je al snel tegen gaat staan. Die verhalen moet je dan ook wel direct online kunnen zetten zodat je niet alles kwijt bent

ik zie toch meer markt voor een minilaptop waarmee je ook kunt bellen...oftwel skype.
lijkt me functioneler
BernadetteB

De functies hoe ze er nu staan zijn nog allemaal heel globaal. Natuurlijk typ je je reisverhaal op een blog achter de pc. De functie dagboek zou meer zijn om steeds even notitie te maken; meer als herinnering om daarna je dagboek te maken bijvoorbeeld. Verder zal hij niet veel duurder worden dan een normale telefoon nu.

Welke functies zouden makkelijk zijn als je niet naar de kosten kijkt en ze makkelijk te gebruiken zijn?
bolletjeom
Reisexpert

bellen, sms, wekker. evt camera,
datum en tijd. evt meerdere zodat je kan zien of je mensen uit bed belt of tijdens de lunch
adressenlijst
spelletjes
BernadetteB

Alleen adressenlijst of ook andere informatie zoals emailadressen, verjaardagen, websites?
Plaats reactie