Laos, Cambodja of Maleisië?

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Janel

Laos, Cambodja of Maleisië?

Bericht door Janel »

Hoi!
Wij gaan met zijn drieën backpacken in Thailand. We hebben twee maanden, en we hebben gehoord dat twee maanden in Thailand wel erg veel is.
Daarom willen we eigenlijk nog een land bekijken. We weten alleen niet welk land het meest praktisch en het mooist is om heen te gaan. We kunnen niet kiezen tussen Laos, Cambodja en Maleisië. Heeft iemand tips?
Groetjes, Roëlle, Judith en Janel
Erik
Site Admin

Re: Laos, Cambodja of Maleisië?

Bericht door Erik »

In een weekje of drie kun je een aantal van de highlights van Thailand bezoeken. Dan zou je dus nog een maand overhouden (en een week reserve hebben). Het meest practische lijkt mij om Laos te bezoeken, maar misschien dat de experts daar anders over denken :) Aangezien ik zelf nooit in Laos ben geweest (wel in Thailand).
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Erik schreef:In een weekje of drie kun je een aantal van de highlights van Thailand bezoeken.
Ik zou alles behalve de highlights bezoeken...
Is veel leuker ; )
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Twee maanden thailand lijkt me ook wat veel, maar 3 weken een beetje te kort hoor zeker als je meer tijd hebt is er genoeg te doen en lekker relaxt reizen.

Het hangt er vanaf wat je wilt. Ik zou kiezen voor Laos of Cambodja. Cambodja als je van bijzondere bouwwerken houdt, Ankor is echt niet te missen. Ook de recente geschiedenis van Cambodja is erg indrukwekkend. Je zou 2 weken cambodja kunnen doen en dan de rest in 6 weken in thailand met genoeg tijd voor dat land. Andere optie Laos zou ik 4 weken voor uittrekken dan heb je wat minder tijd voor thailand. Laos als je nog een echt meer traditioneel aziatisch land wilt zien (en dan niet stukje ventiane-luang prabang maar juist noorden en zuiden) en vooral een hele relaxte sfeer, vriendelijke mensen, goedkoop. Eventueel zijn er ook bijzondere activiteiten zoals gibbon experience.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door lisette-van-beek »

Ik ben in totaal 9 weken in Thailand geweest en heb me kostelijk vermaakt. Alleen al in chiang mai en omgeving kun je jezelf makkelijk 2 weken vermaken...
Dus een extra land HOEFT echt niet perse. In 3 weken alleen de highlights lijkt me zonde... je hebt de tijd, dus bezoek ook de iets minder bekende plekken. Dat is echt een meerwaarde voor je reis. En wil je veel eilandjes aandoen of liever maar 1? Het ligt er natuurlijk een beetje aan wat je wensen zijn.

dit raad ik je aan als je een ander land erbij wilt pakken:

Voor maleisie (vaste land) kun je ongeveer 3 a 4 weken uit trekken (het verschilt nogal of je veel eilanden wilt aandoen)
Voor laos zeker wel een maandje
Voor cambodja: 2,5 a 3,5 weken
Je kunt ook een vlucht pakken naar myanmar of vietnam
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Erik schreef:In een weekje of drie kun je een aantal van de highlights van Thailand bezoeken. Dan zou je dus nog een maand overhouden (en een week reserve hebben). Het meest practische lijkt mij om Laos te bezoeken, maar misschien dat de experts daar anders over denken :) Aangezien ik zelf nooit in Laos ben geweest (wel in Thailand).
Schande, Erik. Dat moet dan eens veranderen... :Y ;)

Je hebt dus 2 maanden. Je zou beginnen met een week of 2,5 in Thailand kunnen blijven en dan naar Laos kunnen gaan. Daar kun je je ook prima vermaken. Een week of 2,5 zou een optie zijn om een impressie van het land te krijgen. Dan heb je nog 3 weken over. Vanuit Laos zou je naar Cambodja kunnen reizen en daar 2 weken kunnen blijven en vervolgens de laatste week in Thailand nog het e.e.a. bekijken. Dan heb je 3 landen bezocht waar je redelijk wat tijd kunt besteden.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
GREAEA
Reiziger

Bericht door GREAEA »

In 2 maanden kun je je echt prima vermaken in Thailand. Ik ben daar zelf afgelopen jaar 2 maanden geweest en was echt niet een dag te lang, had er graag nog langer gebleven, maar je hebt natuurlijk in 2 maanden wel de mogelijkheid om nog een ander land te zien en dan zou ik toch voor Cambodja gaan voor 2-2,5 week (ookal ben ik er zelf nog niet geweest en dan de andere landen voor een volgende keer bewaren. Dan heb je een mooie tijd (5,5-6 weken) voor Thailand en ook een aardige tijd voor Cambodja om wat van dat land te zien en natuurlijk de Angkor Wat! (Ben zelf nog niet in Cambodja geweest) Blijft natuurlijk jullie eigen keuze!

Veel plezier!
Björn
Nestor

Qreply

Bericht door Nestor »

En? Wat is het geworden?
Ben zelf ook benieuwd omdat ik komend jaar drie maanden wil gaan. Vorig jaar 1 maand in thailand geweest en ben gewoon verliefd op dat land. Volgend jaar was de bedoeling Thailand, Laos, Cambodja, Thailand te doen. Maar ik heb foto's gezien van vrienden in Maleisië en ik moet zeggen dat de natuur me daar wel heel mooi leek. Nogmaals Thailand helemaal geweldig, maar qua jungle en dieren viel dat me tegen.

Dus, als ik wilde dieren en echt jungle wil zien, wat raden jullie me aan?

Alvast bedankt sawedee-kap
kevinmp
Reisexpert

Bericht door kevinmp »

Zelf vond ik Maleisie op de perhentians na niet zo heel bijzonder.

Thailand daarentegen is ge-wel-dig, en wat andere zeggen je kan er makkelijk lang blijven. Ik denk dat het meest practkische voor jou een rondje bangkok, noord thailand, laos, cambodja en dan weer naar bangkok.
Afhankelijk van je reissnelheid zou je dan als je tijd over hebt vanaf cambodja eerst naar zuid Thailand kunnen gaan en dan weer terug naar bangkok.

Veel plezier alvast.

Groetjes
Plaats reactie