Ik wil 1 maand naar Zuid-Amerika.. Iemand tips?

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
Vincent1

Ik wil 1 maand naar Zuid-Amerika.. Iemand tips?

Bericht door Vincent1 »

Hi,
In Oktober wil ik 1 maand naar Zuid-Amerika. Dit word de eerste keer dat ik ga backpacken.
Heeft iemand tips en tricks? Waar kun je heen gaan? hoeveel moet ik achteruit leggen? e.d.
Wellicht is er nog iemand die gaat.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Ik wil 1 maand naar Zuid-Amerika.. Iemand tips?

Bericht door Tikva »

Zuid-Amerika is nogal groot, voor 1 maand kan je het beste een land, maximaal 2 kiezen. Wat heeft je interesse, wil je zee en duiken dan bijvoorbeeld brazilie, wil je oude culturen en mooie bergen, peru.. wil je ruige natuur en minder ontdekt bolivia etc..
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Wat betreft de vraag waar je heen kan gaan, dien je onder andere rekening te houden met het seizoen.
Het is niet altijd even prettig om in het regenseizoen te reizen. Wegen worden onbegaanbaar en de mooie uitzichten in de bergen kan je vergeten. Stel jezelf ook de vraag waar je interesse naar uit gaat: bergen, jungle, strand, en bepaal dan je keuze. Vaak kan je natuurlijk ook dingen combineren, maar met één maand te gaan, zal je dan steeds compromissen moeten sluiten.
Ruwweg genomen: ga je voor de west kant, dan kan je jungle met bergen combineren, terwijl je bij de oost kant eerder de stranden met de jungle zal combineren. Aan de ene kant spreek je Spaans, aan de andere kant Portugees. Met Engels zal je niet ver geraken.
Beetje conditie is wel vereist voor de trektochten in de bergen, euro's zijn nodig voor die in de jungle. Bij die laatste zal je ook eerder aandacht moeten schenken aan de medische voorbereidingen van je reis (inentingen, pillen e.d.) wat ook een kostenplaatje met zich mee brengt (maar waar je vaak nog jaren mee verder kan).
Behalve je vliegticket mag je toch zo'n gemiddelde van 35€ per dag tellen voor je budget ter plekke. Maar dat is natuurlijk sterk afhankelijk van welk land je kiest en welke activiteiten je wil doen. Hoe meer je individueel en met openbaar vervoer je tracht te doen, hoe goedkoper je reis uiteindelijk wordt. Maar dit zal steeds ten koste van je comfort en tijd gaan. Het gevoel van vrijheid staat tegenwoordig echter synoniem voor 'backpacken'.
Ik hoop dat ik je zo een beetje heb kunnen helpen betreffende het maken van je keuze ;)
Vincent1

Bericht door Vincent1 »

@ Kohraya
@ Tikva

Thanks! Ik zit zelf te denken aan Peru en Bolivia maar Argentinie trekt mij nu ook. Ik ga alleen en ben van plan om de eerste twee nachten te boeken en daarna zie ik wel verder. Het wordt de eerste keer dat ik alleen ga 'backpacken'. Ik zit eerder te denken aan de bergen en de cultuur. Dat is ook de reden waarom ik daar heen wil.

Heb je voor een maand genoeg aan bv 3000 euro?
sharonforrest

Bericht door sharonforrest »

Peru Peru Peru!
Ik kom net uit Peru, zit nu in Bolvia en zal over ongeveer twee weken Argentiië intreden om over 3 maanden met vrijwilligerswerk te starten in Buenos Aires.
Peru is zeker mooi en heeft alles, strand, woestijn, bergen en jungle. Cusco is natuurlijk de hoofdstad en via Dos Manos had ik daar mijn Salkantay Trek naar Machu Picchu geregeld. Super allemaal. Ook had ik via Amauta mijn Spaanse lessen in Cusco geregeld. Spreek je al Spaans, zeker een aanrader om meer uit je reis te halen! Mijn aanraders zijn: Mancora voor het strand, houd je niet van heel toeristisch stap dan een dorpje eerder of later uit de bus :) Arequipa voor zijn vulkanen is zeker een aanrader en Cusco natuurlijk voor Machu Picchu, cultuur en bergen. In Puno het meer Titicaca is ook zeker mooi, maar erg toeristisch.
Deze sites hebben mij opweg geholpen:

Laat me weten wanneer je specifieke vragen hebt! Over een aantal maanden kan ik je ook meer over Argentinië vertellen!

Groeten Sharon
Laatst gewijzigd door Tikva op 03 jul 2012 07:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: reclame links
Plaats reactie