Hoe vind je een baantje in het buitenland?

Stel hier je vraag over stageplekken of (vrijwilligers) werk in het buitenland.
Plaats reactie
Marije86

Hoe vind je een baantje in het buitenland?

Bericht door Marije86 »

Heeft iemand tips over hoe je aan werk kunt komen in het buitenland? Ik heb niet de illusie dat ik zo mijn reis kan terugverdienen, maar hoop zo wel de kosten wat te drukken. Zijn hier bijvoorbeeld websites voor? Ik weet wel dat er websites zijn met baantjes voor backpackers in Australië en Nieuw Zeeland, maar is er ook zoiets voor bijvoorbeeld Spanje, Midden Amerika, Azië...?
Erik
Site Admin

Re: Hoe vind je een baantje in het buitenland?

Bericht door Erik »

In Azië werken heeft niet zoveel zin. De lonen liggen daar stukken lager en per saldo zal je er dus niet veel aan over houden. Voor het vinden van werk in Australië en Nieuw Zeeland zou je naast aanmelden bij backpacker organisaties ook gewoon de lokale krant in de gaten kunnen houden. Vaak staan hier voldoende oproepjes in. Ook een rondje door de stad helpt vaak waarbij bedrijven bordjes voor de ramen hebben staan als ze op zoek zijn naar personeel.

Verder kun je ook altijd bij andere reizigers informeren of zij gewerkt hebben en waar. Zo kun je gericht contact opnemen en vragen of ze nog iemand nodig hebben.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

In Midden-Amerika zal je ook geen baantjes vinden. Soms kan je wel ergens vrijwilligerswerk doen zonder te betalen waarbij dan ook accommodatie zit. Incidenteel zoeken hotels ook iemand voor de receptie maar dan moet je vaak minimaal een maand blijven en ook dat is alleen op basis van kost en inwoning.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Nescio

Bericht door Nescio »

Je kan altijd contact zoeken met een herberg die je op je route passeert. Ik heb al meerdere malen gehoord dat mensen zo een tijdje tegen kost- en inwoon of een kleine betaling hebben kunnen overleven. Een andere kennis van me heeft ook een tijdje ergens op een boerderij gewerkt, maar dat was ook weer tegen kost- en inwoon. Een echte baan waar je geld mee verdiend vindt je niet gemakkelijk, 't zou in ieder geval in het zwart moeten gebeuren :)

Moest je al contacten hebben in het land van bestemming, zou ik het via die weg proberen. Succes!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Nescio schreef:... Een echte baan waar je geld mee verdiend vindt je niet gemakkelijk, 't zou in ieder geval in het zwart moeten gebeuren.... :)
... wat risico's met zich meebrengt qua verzekeringen
... wat kan leiden tot boetes
... wat er toe kan leiden dat je het land uitgezet wordt en niet meer inmag in de toekomst

In sommige landen kun je ook gewoon legaal werken, bv. Australie en Nieuw-Zeeland.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie