2 maanden in en rondom Guatemala

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
Two Fishes
Vakantieganger

2 maanden in en rondom Guatemala

Bericht door Two Fishes »

Hoi,

In januari gaan wij 2 maanden naar Guatemala. Nou hoor ik jullie meteen allemaal denken: dat is wel erg lang. PRECIES! Dat is TE lang voor alleen Guatemala!! We willen dit land wel "goed" zien maar dan nog blijft er genoeg tijd over om toch verder te reizen.

Wat is nu eigenlijk realistisch?? Ik lees dat er zelfs reizen zijn die in 30 dagen van Costa Rica tot in Mexico reizen....??!! Welke landen zijn een goede combinatie met Guatemala, voor 2 maanden tijd?
En wat is dan slim v.w.b. de vluchten? Ik begrijp dat Guatemala wat duurder is om heen en terug te vliegen dan omringende landen. Is het bijv. slim (goedkoper) om 2 enkeltjes te boeken met aankomst in Mexico en vertrek vanuit Belize te nemen? Of......................??

Hopelijk kunnen jullie hier wat meer over vertellen..........
Bedankt alvast!
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: 2 maanden in en rondom Guatemala

Bericht door Tikva »

Het zal inderdaad goedkoper zijn om op Mexico te vliegen. Bijvoorbeeld heen naar cancun, terug mexico stad. Binnen mexico zelf kan je ook goedkoper tickets vinden.

Die groepsreizen moet je niet vanuit gaan wat die allemaal doen in 30 dagen is belachelijk snel. Wij zijn zelf tijdens onze wereldreis eerst gedaan rio dulce, en dan doorsteken via flores naar Mexico (bonampak enzo). Later nog een keer vanuit Belize naar flore-tikal, lanquin, antigua, lago atitlan, xela in totaal 3 weken en echt niet mega langzaam gereisd gewoon relaxt en dus echt nog niet alles gezien.

Ik zou bijvoorbeeld aanraden, yucutan 1 wk, belize 1 week dan 4,5 weken guatemala en dan nog 1,5 week om naar Mexico stad te komen (eventueel kan je vanaf net over de grens ook vliegen of terug naar cancun).
Honduras is ook leuk vooral als je wilt duiken, maar niet veel goedkoper om op te vliegen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik had ooit een erg voordelig ticket Mexico city / Guatamala city. Was niet duurder dan een retourtje Mexico. Tunafish had die toen voor me gevonden.
Je zou een mooi stukje kunnen doen met Belize en yucatan en mexico city. Wat Tikva eigenlijk al zegt.

je kunt zelf nooit zo snel reizen als een groepsreis. Daar staat de bus klaar op een tijdstip dat hen uitkomt en is het hotel al gereserveerd. Met zelfstandig reizen ben je gewoon meer tijd kwijt. Wat helemaal niet erg is!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Two Fishes
Vakantieganger

Bericht door Two Fishes »

Heeey bedankt voor jullie tips! Ik ga meteen verder zoeken.........
Plaats reactie