budget + tijd rondreis centraal+zuid Amerika
budget + tijd rondreis centraal+zuid Amerika
januari 2013 willen mijn vriend en ik een rondreis maken door midden en zuid amerika.
(net zoveel tijd tot budgetop is)
nu vroeg ik mij af of met een budget van 10.000 p/p van bijvoorbeeld Belize helemaal naar onder (Argentine/chili) zouden kunnen reizen?!
zijn er mensen die dit ook werkelijk gedaan hebben en hoelang waren jullie onderweg? met welke landen absolute aanrader?!
(net zoveel tijd tot budgetop is)
nu vroeg ik mij af of met een budget van 10.000 p/p van bijvoorbeeld Belize helemaal naar onder (Argentine/chili) zouden kunnen reizen?!
zijn er mensen die dit ook werkelijk gedaan hebben en hoelang waren jullie onderweg? met welke landen absolute aanrader?!
Re: budget + tijd rondreis centraal+zuid Amerika
Dat is te doen. Met 10.000 pp kun je pak em beet een half jaar reizen. Hangt ook af van landkeuzes (dure vs goedkope landen), in of ex vlucht, wel of geen Galapagos? Ik zou er persoonlijk voor kiezen om het in te korten. Colombia-Chili/Argentinie is een betere keuze m.i. omdat je dan wat langzamer kunt reizen (is beter
).

thanks, en welke landen raadt jij wel zo beetje aan als je centraal begint en naar beneden gaat?
heb je dit zelf ook ondernomen?
is er dan ter plekke vaak wel vervoer te vinden, bus/treinvervoer?
eventueel boottochten ipv vliegreis
heb je dit zelf ook ondernomen?
is er dan ter plekke vaak wel vervoer te vinden, bus/treinvervoer?
eventueel boottochten ipv vliegreis
Ik heb niet je hele route gedaan maar wel op twee verschillende reizen 3 maanden centraal amerika (mexico tot nicaragua) en 2 maanden zuid-amerika (peru en bolivia). Wat jij wil kan zeker, genoeg mensen tegen gekomen die dit gedaan hebben. Tussen panama en columbia kan je alleen met de boot of vliegtuig, verder zijn bussen prima te doen.
In sommige landen kan je met 25-30 euro per dag goed uit maar in andere eerder het dubbele. Ik denk dat 6-7mnd wel redelijk is als je ook nog wat geld nodig hebt voor duurdere dingen (duiken, vliegticket etc). Ik zou zelf een ticket boeken naar cancun en terug vanaf lima ofzo en gewoon kijken hoe ver je komt. Snel door mexico en belize heen (is duur) guatemala, honduras, nicargua op je gemak doen. Costa rica snel doorheen en dan kan je panama, columkbia, ecuador , peru afsluiten doen. Heb je dan nog geld over kan je makkelijk nog een soort rondje maken door bolivia en chili weer omhaag naar lima.
In sommige landen kan je met 25-30 euro per dag goed uit maar in andere eerder het dubbele. Ik denk dat 6-7mnd wel redelijk is als je ook nog wat geld nodig hebt voor duurdere dingen (duiken, vliegticket etc). Ik zou zelf een ticket boeken naar cancun en terug vanaf lima ofzo en gewoon kijken hoe ver je komt. Snel door mexico en belize heen (is duur) guatemala, honduras, nicargua op je gemak doen. Costa rica snel doorheen en dan kan je panama, columkbia, ecuador , peru afsluiten doen. Heb je dan nog geld over kan je makkelijk nog een soort rondje maken door bolivia en chili weer omhaag naar lima.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bedankt voor je reactie! zo krijg ik allemaal een beter beeld 
zag al dat tickets idd naar Cancun betaalbaar zijn, vliegen op Belize rond die tijd is zeker 2x zo duur.
we willen ook graag argentinie (en miss brazilie) aandoen, dat lijken ons ook hele mooie landen.
maar die zullen ook wel duurder zijn en vergelijkbaar met europa.
de galapos-eilanden zijn die ook een beetje betaalbaar?
ook ervaring mee of die de moeite waard zijn?

zag al dat tickets idd naar Cancun betaalbaar zijn, vliegen op Belize rond die tijd is zeker 2x zo duur.
we willen ook graag argentinie (en miss brazilie) aandoen, dat lijken ons ook hele mooie landen.
maar die zullen ook wel duurder zijn en vergelijkbaar met europa.
de galapos-eilanden zijn die ook een beetje betaalbaar?
ook ervaring mee of die de moeite waard zijn?
Je kiest wel gelijk de duurste landen uit. Galapagos kijk even bij de reisinfo op de site wat ik weet echt duur. Denk 1 week galapagos gelijk aan een maand reizen.
Als je allemaal dat soort dingen wilt doen zou ik eerder nog wat langer sparen.
Als je allemaal dat soort dingen wilt doen zou ik eerder nog wat langer sparen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
dan ben ik nu weer een stuk wijzer!
hoe langer wegblijven hoe beter
hebben jullie toevallig ook nog ervaring met werken in de landen.
als je ergens een poosje wilt blijven of er gemakkelijk wat te doen is tegen inwoning/eten oid?
hoe langer wegblijven hoe beter

hebben jullie toevallig ook nog ervaring met werken in de landen.
als je ergens een poosje wilt blijven of er gemakkelijk wat te doen is tegen inwoning/eten oid?