Reizen tijdens Ramadan

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
Roosje
Reiziger

Reizen tijdens Ramadan

Bericht door Roosje »

Van de zomer ga ik tijdens mijn reis ook naar Indonesië. Ik zie dat de ramadan valt van 20 juli t/18 aug.
Ik lees ook dat het m.n. 10 dagen na het suikerfeest overvol kan zijn en bussen/vluchten moeilijk worden omdat iedereen onderweg is naar familie, maar ook accommodatie moeilijker is. Rond de 18e moet ik ook zeker terug richting Thailand vanwege mijn terugvlucht.

Wat zijn jullie ervaringen met reizen in Indonesie tijdens de Ramadan? Is het echt gekkenhuis, of valt het allemaal reuze mee? Uiteraard begrijp ik dat eten met discretie niet meer dan normaal is overdag en je op Bali er weinig mee te maken hebt. Ik denk tegen die tijd echter in Sumatra of Lombok te zijn, maar ben ook wel benieuwd naar ervaringen op Java en andere plekken. Ik heb namelijk echt nog geen idee waar ik allemaal heen zal gaan :)

Dank!
sannie23
Reisexpert

Re: Reizen tijdens Ramadan

Bericht door sannie23 »

Er staan op deze site al meer vragen en antwoorden over dit onderwerp.
Even zoekopdracht geven reizen tijdens ramadan. :)
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik ben alleen op Java en Bali geweest tijdens de ramadan. Op Bali is het drukker dan normaal. Java vond ik wel bijzonder tijdens de ramadan, leuk om het een keer van dichtbij mee te maken.

Dit jaar ga ik mogelijk tijdens de ramadan naar Sumbawa. Ik ben heel benieuwd hoe dat zal zijn.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie