Amazone in peru

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
Alexanderr
Reiziger

Amazone in peru

Bericht door Alexanderr »

Hoi allemaal,

vorige week hebben wij een ticket naar Peru in september geboekt (whoehoe eindelijk naar Zuid Amerika!) en de voorbereidingen zijn dus begonnen. Ik vroeg me af welk nationaal park jullie het beste hebben ervaren in de Amazone, ook qua wildlife (jaguars O+ ?). Het Amazone gebied is zo groot en mijn reisgids geeft zoveel keus dat ik er moeilijk uitkom.

Omdat ik gek ben op natuur en wildlife kijk ik altijd eerst naar dit soort mogelijkheden en dan plan ik daar verder de rest van de reis om.

ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Groet Alex
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Amazone in peru

Bericht door Tikva »

De meeste reizigers gaan naar Manu National Park of naar Iquitos. Ik ben wel in Peru geweest maar niet in de Amazone dus een ervaringstip kan ik je niet geven. Maar voor mijn gevoel en wat ik toen van andere reizigers heb begrepen is het eerste park net wat makkelijk, georganiseerder en handig als je op een vakantie bent. Maar Iquitos is echt midden in de Amazone en ruiger en avontuurlijker. Als je genoeg tijd hebt en helemaal gek op wildlife bent zou ik voor de laatste kiezen, liefst dan heen met de boot vanaf en terug vliegen. Vanaf Lima kan je langs de kust en dan naar chachapoyas (ook super mooi veel cloud forest en dieren) en dan met de bus naar tarapoto en Yurimaguas. Hier kan je in 2-3 dagen de amazone afvaren naar Iquitos. Eventueel zou je vanaf daar zelf nog met een boot door naar Brazilië.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Plaats reactie