Tips gevraagd: alleen reizen in Patagonië
Tips gevraagd: alleen reizen in Patagonië
Hi,
Eind van dit jaar wil ik een week of vier naar Argentinie, met de nadruk op Patagonië en ik ben op zoek naar tips, want ik ga alleen en ben er nog niet van overtuigd of dat handig is (vrouw 40+).
Natuurlijk wil ik naar het Peninsular Valdes, Ushuaia, de Perito Moreno en een hike op een gletsjer meemaken. Is het makkelijk en "betaalbaar" te regelen aldaar? Is het eenvoudig andere reizigers te vinden om een groepje te vormen of reist het gros georganiseerd rond en eindig je met dure trips omdat je alleen bent?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Eind van dit jaar wil ik een week of vier naar Argentinie, met de nadruk op Patagonië en ik ben op zoek naar tips, want ik ga alleen en ben er nog niet van overtuigd of dat handig is (vrouw 40+).
Natuurlijk wil ik naar het Peninsular Valdes, Ushuaia, de Perito Moreno en een hike op een gletsjer meemaken. Is het makkelijk en "betaalbaar" te regelen aldaar? Is het eenvoudig andere reizigers te vinden om een groepje te vormen of reist het gros georganiseerd rond en eindig je met dure trips omdat je alleen bent?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Re: Tips gevraagd: alleen reizen in Patagonië
Helemaal geen probleem hoor. Naar mijn mening is Patagonie een van de rijkste en veiligste delen van Zuid Amerika.
Perito Moreno kun je makkelijk aansluiten bij een groepje. Gewoon boeken in El Calafate.El Niño schreef:Helemaal geen probleem hoor. Naar mijn mening is Patagonie een van de rijkste en veiligste delen van Zuid Amerika.
Maar het is zeker geen goedkoop land meer.
Patagonie is duurder dan het noorden.
Wij waren er in okt/nov 2011.
Heb je een pb gestuurd met meer info.
Patagonie is duurder dan het noorden.
Wij waren er in okt/nov 2011.
Heb je een pb gestuurd met meer info.
Bedankt voor de reacties (die stellen me gerust) en voor je PB Maaike, ik ga je reisverslag eens op mijn gemak lezen 
Even voor de duidelijkheid, ik ben niet bang voor mijn veiligheid, maar omdat het niet echt een budgetbestemming is vroeg ik me af of het eenvoudig is je bij een groepje aan te sluiten. Het hoeft niet goedkoop maar in mijn eentje een auto / chauffeur / gids moeten huren omdat ik me niet bij trips kan aansluiten is wel een erg grote aanslag op het budget zullen we maar zeggen. Ik heb vier weken in december (ff mijn baas overtuigen van de noodzaak) en ik heb alle opties nog open. Hoewel ik gisteren iets las over een ferry die van Pto Montt naar Pto Natales gaat en dat ziet er mooi uit als een beginnetje
Starten vanaf Santiago de Chile en terug vanaf Buenos AIres heeft volgens mij mijn voorkeur.
Maarreh blijf maar komen met die tips......

Even voor de duidelijkheid, ik ben niet bang voor mijn veiligheid, maar omdat het niet echt een budgetbestemming is vroeg ik me af of het eenvoudig is je bij een groepje aan te sluiten. Het hoeft niet goedkoop maar in mijn eentje een auto / chauffeur / gids moeten huren omdat ik me niet bij trips kan aansluiten is wel een erg grote aanslag op het budget zullen we maar zeggen. Ik heb vier weken in december (ff mijn baas overtuigen van de noodzaak) en ik heb alle opties nog open. Hoewel ik gisteren iets las over een ferry die van Pto Montt naar Pto Natales gaat en dat ziet er mooi uit als een beginnetje

Starten vanaf Santiago de Chile en terug vanaf Buenos AIres heeft volgens mij mijn voorkeur.
Maarreh blijf maar komen met die tips......
Zorg dat je sowieso voor half dec bij Peninsula de Valdez bent, anders zijn de walvissen met hun jongen beslist weg.
Die boot ken ik. Is leuk. Als je hem doet, ga dan in Puerto Varas zitten (de bus vanuit Santiago stopt ook in dit plaatsje). Puerto Montt is een smerige havenstad, en met minbusje zit je binnen een half uur van Puerto Varas in Puerto Montt.
staat genoteerd El NIno, bedankt