Vakantiegeld. wat doe jij ermee?

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
bolletjeom
Reisexpert

Vakantiegeld. wat doe jij ermee?

Bericht door bolletjeom »

Het komt er bijna aan...!!!!! Het vakantiegeld *O*
Wat gaan jullie ermee doen??? Ben benieuwd hoeveel mensen werkelijk ervan op vakantie gaan.

ikzelf zal zeker 2/3 op mijn spaarrekening zetten die ik voornamelijk gebruik om mijn reisjes van te betalen maar dat andere deel mag ik van mezelf nu al besteden en lekker aan mezelf. al mijn horloges zijn kapot, al mijn beha's lubberen, ik wil nog een LP van Sumatra (oeps, reisgerelateerd) en ik wil een paar nieuwe schoenen.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reismeis
Reisexpert

Re: Vakantiegeld. wat doe jij ermee?

Bericht door Reismeis »

Daar hebben we het eigenlijk nog niet eens over gehad :P We hebben nogal wat geklust in en rondom het huis en we zijn nog niet helemaal klaar, dus een deel ervan gaat waarschijnlijk gewoon naar de spaarrekening. Het andere deel zullen we gebruiken voor vakanties. We hebben gisteren ook de beruchte blauwe enveloppen met de voorlopige aanslag gekregen. Een cheer *O*, omdat we geld terugkrijgen! Dagtekening: 12 mei, dus als het goed is staat het er maandag op. Normaal gesproken krijgen we dit pas in juli, dus ik was aangenaam verrast!
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik heb 3 hobbies: reizen, duiken en fotografie.

Dat laatste probeer ik middels een eigen bedrijfje te bekostigen, maar gezien m'n uitgaven de afgelopen twee jaar lukt dat niet geheel :) Daar gaat ook 'eigen' geld in.

Qua duiken: Ik heb al een eigen duikuitrusting, lucht hoef ik niet te betalen. Maar benzine is niet gratis, en weekendjes weg en onderhoud ook niet. De komende maanden staan er 4 (!) weekendje weg op het programma. Een deeltje van het vakantiegeld zal daar aan op gaan.

Ik de zomer weg, maar die tickets boek ik al in september/oktober. Nadeel van in het hoogseizoen reizen: je moet plannen! (Uiteraard maak ik op reis ook wel kosten, zeker duiken buiten Nederland kost geld.) Ik zet niet in mei bewust geld opzij hiervoor.

Als ik eind van een maand geld overheb, gaat dat sowieso naar een andere rekening. Dat zal met dit geld ook wel gebeuren. Gelukkig ben ik deze zomer waarschijnlijk niet (deels) werkloos als afgelopen 2 jaar, dus nu kan ik gewoon wat leuks doen met dat geld!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Jenny, drie prachtige hobbies om te combineren! Het is lastig met een eigen bedrijf, je blijft investeren.. Nu maar hopen dat je snel wat van je investeringen terugverdiend!

Krijgen jullie trouwens ook een eindejaarsuitkering?
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

nee, ik krijg geen eindejaarsuitkering. ik moet het alleen hebben van het vakantiegeld :'(
Ik blijf het altijd een mooi fenomeen vinden. Ik vergeet altijd dat het bestaat en ben altijd weer erg blij met die bonus terwijl je eigenlijk zelf het hele jaar voor gespaard hebt. sigaar uit eigen doos zeg maar.
Toch top dat iemand voor mij besloten heeft te sparen en mij dat geld 1 keer per jaar te geven 8-)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik krijg wel een eindejaarsuitkering. Daarnaast krijg ik dit jaar geld terug van de belastingdienst over 2011, en als mijn kwartaalomzet te laag is krijg ik ook nog per kwartaal wat terug (vorige keer 4 euro, haha). Altijd leuk ;)
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Ik zet het dit keer op mijn rekening en zal deels de uitgaven van Madrid financieren. Hotel en vlucht zijn al betaald dus alleen de kosten ter plekke... hoop die wat laag te houden zodat ik de rest van het vakantiegeld kan gebruiken voor mijn trip naar de Paralympics :) Ik heb ook eindejaars uitkering. Die gaat denk ik komend jaar op aan het schaatsseizoen ;)
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ik gebruik altijd de helft ongeveer echt voor vakantie en de rest zet ik op de spaarrekening. Uiteindelijk gaat dat toch vaak later in het jaar op aan vakantie (tickets kopen we meestal sept/okt, plus nog een weekje weg), klussen in huis, de auto die een beurt moet etc.

De eerste maanden van het jaar zijn wel de maanden van de leuke extra's meestal in januari een bonus(je), dan nog geld van de belastingdienst en van het gas,water en licht (hiervoor geven we altijd wat conservatief op beter geld terug dan bijbetalen) en dan nog het vakantiegeld..

De rest van het jaar moet je het dan echt met je loon en spaarrekening doen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Ik denk dat ik dit jaar van het vakantiegeld een deel van mijn schuld moet terug betalen.. dus zal denk ik niets voor mezelf over blijven maar goed heb een fantastische tijd in buitenland gehad!
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Het gaat bij mij gewoon op de grote hoop, ik houd niet een apart vakantiepotje bij of zo. Ik bepaal mijn vakantiebudget meer op het bedrag wat ik er voor over heb dan wat ik er voor zou kunnen betalen. Zolang het totaalsaldo van m'n (spaar)rekeningen aan het einde van het jaar maar niet teveel lager is als het jaar ervoor dan zit ik nog goed...
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

Hier geen vakantiegeld, helaas. Krijg wel 2 maanden doorbetaald tijdens de vakantie, dat reken ik maar als hetzelfde ;)
Het zal dit jaar vooral op gaan aan de vakantie naar Europa. Hopelijk blijft er wat over om in het najaar nog wat weekendtripjes te maken en wat te sparen.
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Zo en daar ging weer 300 euro aan de beurt van de auto.. nou ja als hij nu weer een jaartje vooruit kan.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Jenny, ik krijg ook een eindejaarsuitkering, zowel van school als van de opvang. En dan hebben we natuurlijk nog een paar euro op de dag van de leraar :P

Oef, die auto's.. Wij hebben er twee, waarvan er één een oldtimer is. En dat scheelt behoorlijk: geen wegenbelasting, goedkoop in de verzekering, neemt niet veel benzine en vanaf volgend jaar eens per twee jaar een APK keuring. Daarnaast kan R. veel zelf sleutelen aan die auto, dus scheelt het ook behoorlijk wat onderhoudskosten. Een auto kost veel geld, het is een investering van niks, maar het moet natuurlijk wel vertrouwd zijn.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

ik heb zojuist een stukje van mijn kies afbroken. zolang ik niet kauw en slik heb ik er niet zoveel last van.... hopelijk kan ik deze week nog bij de tandarts terecht. daar gaat weer een deel van het vakantiegeld ;)
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Pff, daar ben je mooi klaar mee.. Zo gauw mogelijk een afspraak maken met de tandarts, het wil nog wel eens helpen om de klachten wat te overdrijven ;)
Plaats reactie