weer in juli-augustus
weer in juli-augustus
Hallo! Wij zijn van plan om deze zomer een maand naar Nieuw-Zeeland te trekken. Graag zouden we daar een rondreis maken. Het enige wat ons 'afschrikt' is het weer op dat moment. Daar is het dan winter, veel regen, ... Is iemand van jullie daar al geweest in juli-augustus? Kan je ons wat vertellen over de weersituatie op dat moment? Valt deze mee om te reizen? Bedankt voor de reactie!
Floor
Floor
Ja het is idd niet het beste weer in Nieuw Zeeland als je (voor nederlandse begrippen) in de zomer gaat. het is dan idd winter dus je kan wat slechter weer verwachten. ga er vanuit dat veel "toeristische" attracties gesloten zullen zijn en veel in winterstop is (weinig duiken en andere outdoor activities)
mijn advies: als je de mogelijkheid hebt ga lekker in december of januari 6 weken naar NZ. je zult er veel meer beleven en ik denk ook veel meer van genieten.
ik zelf kwam aan in september en zat vlak bij Whangarei. dat is het noordelijkste gedeelte van NZ en over het algemeen het warmste. nou ik werd er toen al neit zo heel vrolijk van. het weer is daar dan Iers (of nederlands is maar net hoe je het bekijkt, haha)
mijn advies: als je de mogelijkheid hebt ga lekker in december of januari 6 weken naar NZ. je zult er veel meer beleven en ik denk ook veel meer van genieten.
ik zelf kwam aan in september en zat vlak bij Whangarei. dat is het noordelijkste gedeelte van NZ en over het algemeen het warmste. nou ik werd er toen al neit zo heel vrolijk van. het weer is daar dan Iers (of nederlands is maar net hoe je het bekijkt, haha)
-
- Contacteer:
- bolletjeom
- Reisexpert
Hi Floris
Ik was het in hartje van hun zomer en die is vergelijkbaar met het weer hier van de afgelopen weken
wij hebben van onze 8 weken daar zeker 6 weken regen gehad. Temperaturen tussen de 12 en 22 graden. En als je dan met een campertje op pad bent is het vooral 's nachts koud.
Wij waren er dus December en Januari. Ik gok dat je Februari en maart kunt vergelijken met een nederlandse september en october
Ik was het in hartje van hun zomer en die is vergelijkbaar met het weer hier van de afgelopen weken

wij hebben van onze 8 weken daar zeker 6 weken regen gehad. Temperaturen tussen de 12 en 22 graden. En als je dan met een campertje op pad bent is het vooral 's nachts koud.
Wij waren er dus December en Januari. Ik gok dat je Februari en maart kunt vergelijken met een nederlandse september en october
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
- bolletjeom
- Reisexpert
ik zou zeggen:
Reken op niets en hoop op alles
Hou gewoon in je achterhoofd dat je naar een land gaat dat qua klimaat vergelijkbaar is met Nederland en minstens net zo wisselvallig. Wij waren er in de natste zomer ooit volgens veel Locals. Ze hadden ook een zeer warme winter gehad met nauwelijks ski mogelijkheden bij Queenstown maar in het kerstweekend ( hartje zomer daar) viel er op de bergtoppen bij Queenstowen WEL sneeuw.
Reken op niets en hoop op alles
Hou gewoon in je achterhoofd dat je naar een land gaat dat qua klimaat vergelijkbaar is met Nederland en minstens net zo wisselvallig. Wij waren er in de natste zomer ooit volgens veel Locals. Ze hadden ook een zeer warme winter gehad met nauwelijks ski mogelijkheden bij Queenstown maar in het kerstweekend ( hartje zomer daar) viel er op de bergtoppen bij Queenstowen WEL sneeuw.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Wij zijn er in mei-juni geweest. De nachten in de bergen (in de sneeuw) waren echt bar koud in ons onverwarmde campertje, maar verder was het heel goed te doen. Buiten de bergen is het prima overnachten in een camper, in een hostel lijkt me dan al helemaal geen probleem. Overdag is het vaak aardig zonnig geweest. Niet warm, maar als je bezig bent merk je daar niet zo veel van. Je kunt in ieder geval prima een eind lopen of wat dan ook. Wij hebben zelfs in een korte broek en shirtje "zorbing" gedaan, in een "zorb" (megagrote plastic bal waarin je met z'n tweeen een heuvel afrolt) met water erin. Trouwens echt een aanrader maar das weer iets anders
Oftewel, het is echt niet zo dat NZ in de winter veel te koud en onaantrekkelijk is!
Groetjes Anne

Oftewel, het is echt niet zo dat NZ in de winter veel te koud en onaantrekkelijk is!
Groetjes Anne