Bericht door Michelle89 » 05 mei 2012 11:53
Zit nog te twijfelen om een mooie reis te maken naar Nicaragua of Sri Lanka... moeilijk..
Zit nog te twijfelen om een mooie reis te maken naar Nicaragua of Sri Lanka... moeilijk..
Twijfel je tussen de bestemmingen of om er naar toe te gaan?Michelle89 schreef:Zit nog te twijfelen om een mooie reis te maken naar Nicaragua of Sri Lanka... moeilijk..
Erik schreef:Michelle89 schreef:Zit nog te twijfelen om een mooie reis te maken naar Nicaragua of Sri Lanka... moeilijk..
Twijfel je tussen de bestemmingen of om er naar toe te gaan?
bolletjeom schreef:ik ben in beide landen geweest afgelopen jaar. Vertel me wat je zoekt in een land en ik zal je vertellen wat ik denk dat je het leukste gaat vinden
beide landen hebben wildlife maar het ligt niet voor het oprapen. Er zijn best wat wildparken maar die zijn in beide landen nog niet heel makkelijk toegankelijk. Yala NP in Sri Lanka is het makkelijkste denk ik, en dat kan je olifanten en misschien wel luipaarden zien.Poeeh lastig..Ik houd van mooie, diverse natuur en veel wildlife.
De mensen zijn supersuper vriendelijk in Sri Lanka maar toeristen uitmelken kunnen sommige als de beste. Sri Lanka probeert op te krabbelen na jaren van oorlog en proberen zoveel mogelijk geld binnen te harken bij de toeristen. Het is geen goedkope bestemming. Daar staat tegenover dat het de allerliefste straatverkopers zijn die je je kunt bedenken. 1 keer "nee dank je" zeggen is echt genoeg om ze op te laten houden!Ik zoek wel een beetje vriendelijke cultuur, geen opdringerige verkopers of massatoerisme waar je als toerist half wordt uitgebuit.
Dus iets puurs zeg maar (lekker zweverig). Ik vind het belangrijk om ook een beetje af te wisselen, dagtrips met een ochtendje shoppen (lekker rondneuzen in aparte winkeltjes) en middagje strand.
Wat is een leuke stad? Sri Lanka heeft naast Colombo niet echt veel steden. Geen grote tenminste. En de steden hebben het minste te bieden. De kleinere plaatsjes hebben vaak meer bezienswaardigheden. Colombo is niet echt interessant om te bezoeken.Heeft niet echt een hart of centrumSoms een leuke stad ertussen door.
Ik heb in beide landen niet heel veel aparte dingen gezien. De hotels zijn vaak wel charmant trouwens. Koloniale panden met binnentuinen in Nicaragua bijvoorbeeld. Ook wel redelijk wat plekken met een soort huisjes. Sri Lanka is erg prijzig. Check even of dat in je budget ligt. Wanneer het redelijk geprijsd is dan is het vaak ook behoorlijk eenvoudig.Hotels vind ik niet echt leuk om te zitten, liever aparte bamboehutjes, mooie lodges en weet ik veel wat voor aparte dingen.
Cultuur stroomt Sri Lanka van over. En dan oudheden, grote tempels, interessante gebruiken. Nicaragua moet het vooral hebben van zijn koloniale gebouwen.Ik houd van leuke, avontuurlijke excursies waar ik veel van de natuur en cultuur wil zien.
Mooi weer kan in beide landen.Verder natuurlijk mooi weer.Vliegafstand maakt me niet echt uit, ook niet de prijs ofzo en dan wil ik ongeveer 2/3 weken gaan. Het liefst rond oktober/november/begin december..
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast