La Mariposa Spanish School & Eco Hotel, ervaring?

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
Lily
Vakantieganger

La Mariposa Spanish School & Eco Hotel, ervaring?

Bericht door Lily »

Ik ga in oktober 3 maanden naar Midden-Amerika en wil graag in Nicaragua Spaans gaan leren. M'n oog viel op La Mariposa, in Masaya. Dit is een talenschool waar je ook kunt verblijven. Heeft iemand hiermee ervaring? Het lijkt me leuk, maar ik vroeg me af wat voor mensen hier nog meer verblijven. Zijn er nog meer jonge reizigers (20'ers) of zijn het voornamelijk gezinnen en oudere stellen? Ik hoor het graag! :)
Sole
Reiziger

Re: La Mariposa Spanish School & Eco Hotel, ervaring?

Bericht door Sole »

Hola,

Heb geen directe ervaring mee. Ik weet wel dat de meeste backpackers en jongeren kiezen voor een talencursus in een iets meer toeristische bestemming, zoals Granada, León of San Juan del Sur. Masaya is gewoon een Nicaraguaans dorp/stad.

Saludos,
Sole
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik zou ook niet zo snel kiezen voor Masaya. Het is amper een stad maar wel met een hele grote ( een beetje gure) markt. Granada is veel meer te beleven en waarschijnlijk ook veel meer medestudenten en mogelijkheden tot homestays enzo
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Lily
Vakantieganger

Bericht door Lily »

Bedankt voor jullie reacties.

Misschien is het inderdaad beter om naar een wat grotere stad te gaan, ik zit ook te denken om naar Leon te gaan, omdat ik daar veel goede verhalen over hoor. Ik hoor dat het er levendig is en vol met jongeren (een studentenstad toch?) Ik zit alleen een beetje met het feit dat ik het heel fijn vind om een taalschool geboekt te hebben wanneer ik aankom. Het wordt mijn eerste grote reis, ben in m'n eentje, en vind het toch wel spannend. Wat zouden jullie aanraden: een taalschool en hostel boeken voor vertrek? Of erheen vliegen en op de bonnefooi iets boeken?
bolletjeom
Reisexpert

ik zou echt ter plaatse pas kijken! Je kunt wel van te voren een hostel boeken natuurlijk. Maar dan ga je gewoon een dagje langs de verschillende scholen lopen en kies je er eentje die je aanspreekt. Je kunt dan ook andere studenten om hun mening vragen.
Leon is zeker een optie. Zelf vond ik Granada net ietsje leuker. De stad is wat kleiner en ik voelde me daar iets meer op mijn gemak. met name 's avonds op straat. Maar Leon kan ook hoor!
Lily
Vakantieganger

Bericht door Lily »

Dankjewel voor het meedenken :)

Ik denk dat ik voor de eerste nacht nadat ik aankom een hostel boek in Managua om bij te komen van de reis, en daarna doorreis naar Leon (of misschien dezelfde dag al, hangt even af van de afstand en de tijd dat ik aankom). Op andere fora las ik dat San Juan del Sur ook een leuke (studenten)stad is met veel taalscholen. Het gaat er mij vooral om dat er ook andere, jonge reizigers zijn om mee op te trekken.
bolletjeom
Reisexpert

SJDS is zeker geen stad. Het is een vissersdorpje met veel strandtoeristen en surfers. Vaak een slechte combi met leren.
Zeker heen gaan maar van spaans leren zal hier niet veel komen.
De steden hier zijn niet zo groot. Granada is amper groter dan......soest ofzo.
Als je managua kunt omzeilen dan moet je dat doen. granada is niet heel ver rijden. Leon is wat verder. Misschien dat er wel een hostel is dat een transfer aanbiedt
Sole
Reiziger

Bericht door Sole »

Hola,

Probeer meteen door te reizen naar Granada vanaf het vliegveld (tenzij je bijv. naar León wilt, dan is overnachten in Managua een optie). San Juan del Sur is echt een klein plaatsje, zou ik ook niet kiezen om Spaans te leren. Mijn voorkeur gaat uit naar Granada: gezellig centrum, veel bezienswaardigheden in de stad en omgeving en ook veel backpackers en reizigers. Daarnaast is het in Granada wat koeler dan in León. Maar León is ook een leuke stad. De een vindt nou eenmaal Granada leuker en de ander León. Dat is iets wat je zelf uit moet ondervinden. Je kan ook je tijd opdelen en in beide steden Spaanse lessen volgen.

Saludos,
Sole
Plaats reactie