Engels of Spaans leren in het buitenland

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
loes_j

Engels of Spaans leren in het buitenland

Bericht door loes_j »

Hoi allemaal,
Ik ben Loes, een meid van 18 jaar en als het goed is slaag ik dit jaar voor mijn vwo. Hierna wil ik niet meteen gaan studeren maar eerst een jaartje naar het buitenland. Het probleem is dat mijn interesses nogal uiteen lopen en ik maar niet kan kiezen. Ik zou heel graag de Engelse taal beter willen beheersen, maar ook de Spaanse taal lijkt me heel mooi om te kunnen spreken. Ik vraag me af, wanneer ik in Latijns-Amerika zit, mijn Engelse taal ook verbeterd? Of weet iemand een goede combinatie van landen? Heeft iemand goede/slechte ervaringen met taalcursussen, zo ja, waar? Ik ben benieuwd!
Groetjes,
Loes
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Hulp nodig!

Bericht door Tikva »

mmm Ik moet zeggen omdat het engels van de locale bevolking vaak niet zo goed is waar het niet hun 1e taal ik vaak ook zelf brabbel engels ga spreken. Natuurlijk leer je wel van praten met andere backpackers.

Ik zou sowieso eerder kiezen voor midden-amerika dan voor zuid-amerika. Omdat in midden-amerika veel meer amerikanen rondreizen. Je kunt natuurlijk ook eerst een poosje naar de USA gaan en dan omlaag reizen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Engels oefen je het beste in Engeland. zeker als je niet 1 of ander gruwelijk accent op wilt pikken van amerikanen of australiers ;)
In londen zijn heel veel baantjes voor backpackers.

Op reis oefen je ook wel met andere toerisent. het zal je woordenschat vergroten maar reken er niet op dat je gramaticaal veel beter zal worden want je praat met veel mensen die zijn zoals jij

spaanse les. antigua in Guatamala of Quito in Ecuador zijn opties
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

bolletjeom schreef:Engels oefen je het beste in Engeland. zeker als je niet 1 of ander gruwelijk accent op wilt pikken van amerikanen of australiers ;)
Hangt ervan af waar je zit, hoor! Sommige mensen hier in de bus versta ik nauwelijks...

(En ik begin zelf ook dingen uit Yooooooooooooorkshire op te pikken, ik ben blij dat mijn collega's uit allemaal verschillende delen van het land komen en 'beschaafd' Engels praten.)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Klopt! Is in Ierland ook zo. Gelukkig staat Galway bekend als mede een goeie universiteit voor taalstudenten, en kwam ik met een mooi accent terug. Maar het accent van Cork is belachelijk, en verstaan andere Ieren ook met moeite.

Het aller, allerergste Engelse accent? Ongetwijfeld Australie! Mijn God.....ik schat is in het begin maar in op een IQ van 50, en dan kijken of er toch wat zinnigs uitkomt! Dat is meestal wel zo natuurlijk, maar echt briljant zijn ze sowieso niet. Heel wat Australische leeghoofden tegengekomen, en ze hebben 0 talent om Spaans te leren _O-

Maar om even terug te komen op de vraag. Ja, in Mexico, Costa Rica en volgens mij ook Panama zitten veel Amerikanen. Maar is dat een reden om daar dan maar heen te gaan? Volgens mij niet. In de meeste hostels wordt toch vooral Engels gesproken? Dus: neem een dormbed in een hostel als je Engels wilt oefenen, en ergens een goedkoop kamertje als je Spaans wilt oefenen. Beetje oppassen met hostels met teveel Fransen enzo :-). Sommige hostels zitten nagenoeg vol met native Engelsen (vooral Loki hostel in Peru/Bolivia).
Plaats reactie