fleece of softshell of windstopper... of alles in 1???

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
Plaats reactie
Jeanine02

fleece of softshell of windstopper... of alles in 1???

Bericht door Jeanine02 »

Hi,
Ik ga in augustus 4 maanden naar Zuid-Amerika, eerst 2 maanden Argentinië (Buenos Aires), 1 maand Peru (Cuzco)en daarna 1 maand reizen via Bolivia terug naar Arg en als laatste ook naar Patagonië.

Nu ben ik aan het uitzoeken wat voor soort jas ik zal meenemen. In een winkel kunnen ze prachtige verhalen ophangen, maar wie heeft er daadwerkelijk ervaring mee?

Ik zoek dus iets, waardoor ik in Buenos Aires een soort zomerjasje heb (liefst waterdicht en windstoppend), maar als ik op 4500m hoogte in de Andes sta (of in Patagonië met 5graden) het ook warm heb.

Laagjes, laagjes, laagjes is vaak het advies, maar welke laagjes qua jas dan?? ;-)
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Groetjes, Jeanine
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Re: fleece of softshell of windstopper... of alles in 1???

Bericht door Yvonnetje »

Met Buenos Aires heb ik geen ervaring, wel heb ik in januari een Columbia jas gekocht.
Deze jas heeft een fleece aan de binnenkant die er heel gemakkelijk uit te ritsen is.
Wat je dan overhoudt is een lichte, redelijk dunne jas die water- en winddicht is.

Als winterjas vond ik hem ideaal, ik heb het echt nooit koud gehad {bij -20 en lager}. Als zomerjas heb ik hem nog weinig gebruikt, maar ga er vanuit dat ie daar ook prima voor is.
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
Erik
Site Admin

Re: fleece of softshell of windstopper... of alles in 1???

Bericht door Erik »

Zelf heb ik het Columbia Peak 2 Peak jack en ben hier erg tevreden over. Het houd je lichaamswarmte goed vast en biedt prima bescherming tegen de wind. Ik heb het ook aangehad boven op een vulkaan waar het behoorlijk koud was. Het jack in combinatie met een lange mouwen tshirt en een sweater was warm genoeg. Bij inspanning wil je dat je iets aan hebt dat wel de warmte doorlaat maar de wind buiten houdt. Wat ik verder prettig vind is dat het jack echt super licht en klein verpakt kan worden.
Plaats reactie