stop zetten aanvullende verzekering NL?!

Altijd al willen weten of het mogelijk is om de reis te maken die je al jaren wilt gaan doen met het budget die je voor ogen hebt? Of wil je weten welke verzekering het beste bij jouw reis past?
Plaats reactie
Ingel

stop zetten aanvullende verzekering NL?!

Bericht door Ingel »

Hoi allemaal,

Ik heb me inmiddels al goed ingelezen in alle informatie omtrent zorgverzekeringen en reisverzekeringen voor als je lang op reis gaat. Uiteindelijk de beslissing gemaakt om m'n Nederlandse basisverzekering aan te houden en deze aan te vullen met een lang-op-reisverzekering. Het mag dan wel iets duurder zijn, maar aangezien ik nog niet 100% zeker weet of ik ook daadwerkelijk langer dan een jaar wegblijf en geen zin heb in gedoe met mijn Nederlandse zorgverzekeraar (of torenhoge boetes achteraf), toch deze keuze gemaakt.

Maar nu is het wel zo dat ik ook nog een aanvullende verzekering heb. Ik dacht deze mooi op te kunnen zeggen, zodat ik alleen de verplichte basisverzekering heb en dus aanvullende lang-op-reis (via Joho regelen of zo). Nu blijkt dus gewoon dat ik mijn aanvullende verzekeringen ook pas per 1-1-2013 kan opzeggen...(tenzij er een tussentijdse nadelige wijziging in de polisvoorwaarden plaats vindt).
Volgens mij is het toch zo dat ik aan de aanvullende verzekering van mijn Nederlandse zorgverzekeraar NIETS heb als ik in het buitenland zit?! M.a.w. vanaf mijn vertrek in augustus 2012 t/m december 2012 zit ik aan een aanvullende verzekering a ongeveer 40 EUR per maand vast, terwijl ik er niets aan heb? Mijn verzekeraar weet dat ik langdurig naar het buitenland ga, maar wil gewoon lekker deze extra inkomsten nog vangen...?!

Volgens mij heb ik dus gewoon dikke vette pech. Tot en met december zal ik dit dure verzekeringpakket moeten dokken. Vanaf januari 2013 kan ik dan mijn aanvullende verzekering opzeggen (nu alvast regelen en zwart op wit zetten) en ook meteen zorgtoeslag regelen vanaf die datum, om toch nog wat goedkoper uit te zijn...

Tenzij iemand van jullie wellicht nog een goeie tip heeft?! Iemand nog een goede manier om wél van je aanvullende verzekering af te komen?
Of iemand wellicht nog tips of er tussentijdse nadelige wijzigingen in de polisvoorwaarden van VGZ aan zitten te komen...?

Alvast bedankt.

Groetjes,
Inge
Travelator
Reisexpert

Re: stop zetten aanvullende verzekering NL?!

Bericht door Travelator »

Voor zover ik weet zit je hier inderdaad gewoon aan vast.
Het is in Nederland helaas bij de wet geregeld dat je je verzekering maar één keer per jaar mag aanpassen.
In jouw geval echt kl***, maar goed, vijf maanden is beter dan een heel jaar : (
Volgens mij heb je inderdaad niets aan je aanvullende verzekering in het buitenland, want alle kosten die niet door je basisverzekering worden uitgekeerd, worden opgevangen door je reisverzekering (als het goed is).
Enige (minuscuul kleine) lichtpuntje is dat je in ieder geval goed verzekerd bent als je om wat voor reden dan ook eerder naar huis moet...
Ik ben momenteel ook op reis met de eenvoudigste verzekering en het hoogste eigen risico.
Als ik nu opeens naar huis moet, ben ik voor de rest van het jaar de pineut als ik zorg nodig heb...

Maar da's écht maar een héél klein puntje licht... : (
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Ingel

Bericht door Ingel »

Hey Travelator,

Dank voor je reactie.

Tja... tot die conclusie was ik ook al gekomen... Even kl*** voor vijf maanden, maar het is niet anders. Mocht ik inderdaad om welke reden dan ook eerder terug (moeten) komen, ben ik iig goed verzekerd.

En.. vanaf 2013 dan alleen basisverzekering en of course zorgtoeslag, dus dan wordt het gelukkig wel weer betaalbaar!

Uit pure nieuwsgierigheid: waar ben jij op reis nu dan?

Heel veel plezier,
Inge
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Graag gedaan : )

Momenteel in Thailand, binnenkort waarschijnlijk Maleisië ontdekken!
Jij ook heel veel plezier!

Groetjes,
Siem
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Plaats reactie