Perhentians/Redang

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Travelator
Reisexpert

Perhentians/Redang

Bericht door Travelator »

Hallo allemaal,

Eind mei komt een vriendin me in Azië opzoeken voor een week of drie/vier. We zouden graag richting de Perhentian Islands gaan, onder andere om te duiken, maar dit lijkt mij wat karig voor drie/vier weken. Daarom overwegen we ook een bezoekje aan Pulau Redang en/of wat andere eilandjes in die buurt.
We zijn allebei geen planners, maar het is wel fijn om een idee te hebben van wat wel/wat niet.
Wat raden jullie ons aan om te doen in die tijd?
Zijn er nog (andere) plekken/dingen in die buurt die we niet mogen missen?
En zijn deze eilandjes duur qua accommodatie/eten?
Nog andere tips? :Y

Vast veel dank!

Groeten,
Siem
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Travelator
Reisexpert

Re: Perhentians/Redang

Heulemaal niemand??
Van de vaste kliek is toch bijna iedereen naar de Perhentians geweest, of vergis ik me?

Globetrot
Reisexpert

Bericht door Globetrot »

Ben vorig jaar in juli op Besar geweest. We hadden een standaard hut met fan en eigen badkamer/koud water bij Mama's place voor 65 MYR excl. ontbijt. Het is ons prima bevallen. Ze hebben ook luxe beachbungalows met airco etc. maar die zijn behoorlijk wat duurder. De sfeer was er heel relaxt en even verderop kon je zo de zee in om te snorkelen. We zijn ook op Kecil wezen kijken maar daar vond ik de goedkope hutten erg slecht voor wat je er voor moest betalen en alles zat voor mijn gevoel behoorlijk dicht op elkaar.

Wat betreft het eten waren we wel wat meer kwijt dan op het vaste land, maar even verderop was ook een soort open snackbar met tafeltjes op het strand en daar kon je heerlijke burgers etc krijgen vanaf zo'n 4 MYR...
Travelator
Reisexpert

Bedankt voor je reactie, Globetrot!
Denk je dat die twee eilandjes voldoende zijn voor 3 weken of gaan we ons dan vervelen?

bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik ben op kecil geweest maar het is even geleden. Wij verbleven 'aan de andere kant'. Coral bay. Weg van de drukte maar je kon er wel makkelijk heen lopen. Snorkelen vanaf het strand. Ik heb alleen gehoord dat het de afgelopen jaar ook daar flink bijgebouwd is.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Globetrot
Reisexpert

Bericht door Globetrot »

Als je helemaal gek bent van strand, snorkelen, duiken en verder weinig behoefte hebt aan cultuur en andere activiteiten, dan denk ik dat je toch na zo'n 1,5 week wel weer eens behoefte hebt aan wat anders. Wij waren 6 dagen op de Perhentians en ik had er best nog wat langer willen blijven, maar 3 weken lijkt me wel veel te lang. Misschien dat jullie een week een eilandje kunnen doen en dan een week wat activiteiten op het vaste land en dan nog een weekje relaxen op een ander eiland? Dat zou iig mijn keus zijn...
Travelator
Reisexpert

Wederom dank.

Zijn de Perhentians te vergelijken met bijvoorbeeld de Gili's (Trawangan, Meno en Air) qua drukte en wellicht ook qua grootte?
Of met Ko Tao misschien (waar ik nu toevallig ben)?
En heeft iemand ook ervaring met Redang of eventuele andere eilandjes in de buurt?

bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ja, meer gili dan ko tao.
Er zijn geen wegen op kecil en het dorpje is een rijtje huizen aan het water. In dat dorpje is ook niets voor toeristen. Die komen daar niet maar in de baaitjes.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Ik ben op beide eilanden geweest en vond zelf redang niet veel aan. Daarnaast is al het koraal kapot getrapt door aziaten die nu kunnen zwemmen en gaan snorkelen met een band en steeds op het koraal gaan staan. Daarnaast was er verder niets te doen dan nixen op het strand.
Pherhentian vond ik wel heel gaaf heb daar bijna 2 weken gezeten op beide eilanden en heb daar is het onderwaterleven echt super mooi. Ik heb daar gesnorkeld en haaien gezien, schilpaden en heel veel tropische vissen. Het koraal is ook erg goed in orde.

Ik zou naar de pherentian gaan en dan een vlucht nemen naar Kuala Lumpur en daar nog wat cultuur opsnuiven.
Met http://www.airasia.com kun je vaak best goeie deals vinden voor vliegen.
Plaats reactie