vraag betreft vliegtickets

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
little_twinkle_star
Reiziger

vraag betreft vliegtickets

Bericht door little_twinkle_star »

Hallo allemaal,

Ik heb besloten om een reis te gaan maken naar Azie. Ik vind het nog best lastig allemaal en er komt meer bij kijken dan dat ik had verwacht.

Ik dacht dat ik gewoon een retour ticktet met een andere bestemming kon kiezen. Echter is dit niet het geval omdat ik bij de meeste landen moet aantonen dat ik het land ook weer verlaat.

Ik ben nu eigenlijk ten einde raad omdat ik niet weet hoe ik het moet gaan doen. Ik wil eigenlijk niet aan een geplande reis vast zitten. Van drie landen weet ik zeker dat ik het wil zien. Dat zijn Nepal, Thailand en Indonesië. Verder heb ik nog vier andere landen op het schema, maar ik weet voor af niet of ik daar ook echt zal gaan komen en op welke datum precies. Ik dacht er namelijk helemaal uit te zijn, maar zondag heb ik besloten om India er vanaf te laten vallen. De andere landen die buiten de drie landen om nog op de lijst staan zijn van Nepal naar Thailand ( volgends mij kan je van Nepal niet goed naar Laos daarom in Thailand beginnen) van Thailand naar Cambodja en dan door naar Laos van daaruit door naar Maleisië, Indonesië en dan eindigen en Signapore.

Mijn vraag: Het staat vast dat ik naar Nepal, Thailand en Indonesië wil, de andere landen wil ik wel zien maar weet niet zeker of ik er ga komen. Hoe kan ik dit het beste doen met vliegtickets? Ik heb namelijk begrepen dat als je bijvoorbeeld in Nepal aankomt ook aan moet tonen dat je het land weer verlaat en als je dit niet doet je op het vliegtuig er naar toe geweigerd kunt worden.

Kan ik dan het beste alle vliegtickets vooraf gaan regelen en dan toch aan de datum vast zitten, of is er nog een andere manier dat je er niet aan vast zit zonder hoge wijzigingskosten? Of ticket heen Nepal en terug via Bali boeken en dan als ik in Nepal ben het volgende ticket boeken? Wat volgends mij niet goed is omdat je dan geen bewijs hebt dat je het land weer verlaat. Dus dat je dan naast dit ticket ook vast een ticket voor bijv. Thailand boekt en dan in Nepal kijkt wat je na Thailand wilt zien?

Het is mij ook nog niet duidelijk ofdat ik eerst in Indonesië wil beginnen of in Nepal. Ik wil weg van 10 September tot ongeveer 8 Februari. In Nepal is in September nog net het regen seizoen en is Oktober eigenlijk 1 van de beste maanden om te gaan. Mijn vriend wil 3 weken mee om een begin aan de reis te maken, die kan echter geen vrij krijgen in Oktober maar wel September ( de heen reis kan dus eigenllijk niet gewijzigd worden ) Daar in tegen is de beste reistijd voor Bali tot en met September ( dus zou je gaan denken om het om te gaan draaien ) Dat houdt dan dus in dat je de reis eindigt in Nepal in Februari ( maar dan is het daar ook weer koud en geen goede reistijd) Wat is wijsheid?

Alvast bedankt voor jullie tijd en advies
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: vraag betreft vliegtickets

Bericht door Tikva »

Drie weken is wat weinig tijd voor nepal als je ook een trekking wilt maken. Je zou india weer op je lijst kunnen zetten en daar met je vriend beginnen. Dan zelf naar Nepal reizen, je hebt geen ticket nodig en bent in de beste periode in het land. Boek verder een vlucht naar Thailand en vanaf daar naar huis. Indonesië jan je dan ter plekke boeken met air asia. Zijn ook nog genoeg andere opties.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

dan heb je geen ticket nodig???
Ook voor een indiavisum heb je een uitreisticket nodig.

In nl alvast een retourticket thailand boeken is een optie. Je zult dan alleen waarschijnlijk wel een terugreis batum hebben die verder weg ligt dan een maand na aankomst in thailand. Dus zal je ook van te voren een ticket moeten regelen thailand uit binnen een maand of een visum regelen voor vertrek.

Eigenlijk is er geen oplossing voor je probleem. Behalve misschien een ticket zoeken naar bali met een tussenstop in bangkok. Hoewel het meestal singapore of kuala lumpur is waar je mag stoppen ( en uitstappen)
nepal hierin weven zal lastig zijn.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
little_twinkle_star
Reiziger

Bericht door little_twinkle_star »

Bedankt voor de reacties.

We gaan het toch anders doen, we halen Nepal er ook vanaf en gaan daar dan November 2013 naar toe. Wel jammer en nog moeilijk voor mij om het los te laten, maar het is de beste optie aan gezien het aan de andere kant van Azie ligt.

Als ik het goed begrijp is het dus het verstandigst om de visum's voor de verschillende landen en de vliegtickets al vooraf in Nederland te boeken?

Waar halen andere dan de voordelige tickets wat ik bijv. al zag voor 4 euro hier ergens op het forum? Mijn voordeligste ticket van Denpasar naar Singapore is 94 euro. Ik heb het gevoel dat als ik het in Bali zou boeken een stuk goedkoper zou zijn, maar dit gaat dus niet omdat je moet aantonen dat je het land weer verlaat en daarom dus al een ticket moet hebben?

Is het dan beter om vooraf alle tickets in Nederland te boeken of om in Bali het ticket voor het land naar Singapore te boeken en zo elke keer zorgen dat je het ticket hebt voor het volgende land dat je kan aantonen dat je daar vertrekt en in dat land dan weer een nieuwe ticket haalt voor het 2 na volgende land. Zodat je dan misschien toch voordeliger uit bent en minder tijd gebonden?
Plaats reactie