Souveniertjes

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Reismeis
Reisexpert

Souveniertjes

Bericht door Reismeis »

Met deze vraag werd ik vanochtend wakker.. Kopen jullie souveniertjes en zo ja, wat?
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Erik
Site Admin

Re: Souveniertjes

Bericht door Erik »

We kopen meestal wel uit ieder land iets. Heb inmiddels een flinke verzameling cliché souveniertjes. :)
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik maak foto's.

Een hele enkele keer koop ik een souvenir, maar meestal niet. Als ik iets koop is het iets wat ik mooi vind en/of echt gebruik, en niet iets wat onder in de kast belandt.

Meest zinloze ding wat ik 'recentelijk' gekocht heb is al 5 jaar oud: een soort kam (is het dat uberhaupt?) gemaakt van bamboe met allemaal mooie figuren erin gebrand. Gekocht in van een vrouwtje in Takpala (oost Indonesie) wat me net een hele leuke rondleiding gegeven had.

Het ding ligt in mijn fruitschaal.
Laatst gewijzigd door Jenny op 13 apr 2012 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

Koop eigenlijk ook altijd wel wat.
In Korea placemats met stokjes, een portomonneetje gekocht.
Verder vaak een magneetje :@
Standaard dingen dus :p
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Ik probeer vaak iets nuttigs te kopen... een gebruiksvoorwerp ofzo. Al die neerzetdingetjes/prullen staan maar in de weg. Maar ja, met de nadruk op probeer, want het lukt niet altijd. Ik vind sleutelhangers ook wel leuk, om aan tassen te hangen enzo. Kleding is eigenlijk ook erg leuk, moet je 't wel dragen natuurlijk. Wat ik ook vaak doe is lekkere losse thee kopen op een plek waar ik ben. Daar ben ik dan heel zuinig mee en ik doe er jaren mee. Elke keer als je dan die thee drinkt denk je toch weer even aan die reis/plek (ook al heeft het soms eigenlijk vrij weinig met die plek te maken...)
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Ik heb thuis geen plaats meer voor souveniers. Heb er vroeger veel te veel gekocht ...
Dat is dan vooral houtwerk: verschillende kommen en schalen (altijd handig voor chips of nootjes), 4 maskers (handig om niet herkend te worden), 2 djembe's (voor als de buren vervelend doen), 2 didgeridoo's (als ik op een natuurlijke manier licht in mijn hoofd wil worden), een rainstick (voor als het te lang mooi weer is), nog een paar andere vreemde muziekinstrumenten om mijn huisgenoten de deur mee uit te jagen, en een hangmat omdat ik van rust hou.
En natuurlijk ... foto's !
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

tijdens onze lange reizen kochten we geen souveniers....in principe. Alleen van ieder land een sleutelhanger.
Toch ontstond er later in een kast een plank met prullen. Toen begonnen we ongemerkt prullen voor de plank te kopen.
Op mijn werk hebben we een kitschkast en je moet van iedere reis iets meenemen. Dus neem ik voor thuis ook wat mee. Met de laatste@verhuizing bleek dat we heel wat rommeltjes hebben verzamelt dus nu hebben we er een kastje voor gekocht.
Maar de regel blijt wel: 1 ding per land!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Leuk om te lezen! Ik was al bang dat wij de enigen waren die met souveniertjes thuiskomen.. Pfieuw!

Als we wat kopen (doen we niet in ieder land), gaan we ook altijd op de useful-items-tour. Ik probeer altijd wel een item voor onze multiculti-kerstboom te vinden!

Vorig jaar in Taipei heb ik mooie porceleinen lepeltjes meegenomen en in Australië hebben we huisnummers gekocht voor ons toen vrij recent gekocht huis. Ze zijn van RVS, met een gekko uitgesneden/gelaserd. Ik was op slag fliefd! In Gambia hebben we drie mooie doeken gekocht. In Zweden heb ik twee Dalarna paardjes gekocht, die vind ik zo leuk! Maar mijn ultieme souvenier draag ik altijd bij me, mijn tattoo (de kangaroe van Qantas, maar dan een beetje anders) die ik heb laten zetten toen ik als exchange student in Cairns woonde.

En natuurlijk de foto's en de filmpjes! We hebben in 2007 een filmcamera gekocht, voor onze trouwdag, maar wat is het ook ontzettend leuk om bijzondere momenten van je reis op film vast te leggen.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

zulke souvenirs heb ik ook. Mijn tattoo komt uit thailand. De tafelkleedjes voor de tafel in de tuin uit sri lanka. Het schaaltje voor de sleutels uit zweden. het schaaltje voor de ikeadichtbindklipjes (?) uit nicaragua, De wekker op de logeerkamer uit Dubai, de placemats uit Zuid-afrika, de boekensteun uit laos.
En dat is wat me zo snel te binnenschiet en wat ik om me heen zie :@
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

Ik probeer meestal 'lokale' souveniers mee te nemen. Echte touristtrap dingen neem ik bijna nooit mee. Al heb ik mij wel eens over laten halen. Voorbeelden zijn een katha uit Tibet, kleine juwelendoosjes uit iran, uit birma een marionnettenpop en een zandtekening van Bagan, matroesjkapoppen uit rusland, kalabas uit ethiopie, een oude spaanse zeekaart uit cuba en ga zo maar door. Ik heb ze overal in de kamer staan en is altijd wel leuk om herinneringen weer op te halen. Ook als ik langer op reis ben, dan koop ik souveniers. Vind het altijd leuk om een kleine souvenier te hebben van de plekken waar ik geweest ben en stuur ze dan regelmatig naar huis. Kun je je familie ook weer laten zien dat je alive bent enze happy houden ;-)
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Hildo, wat leuk zeg, een oude spaanse zeekaart! Heb jij hem ingelijst aan de muur?
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

Reismeis schreef:Hildo, wat leuk zeg, een oude spaanse zeekaart! Heb jij hem ingelijst aan de muur?
Inderdaad. Het is natuurlijk een kopie die je in cuba op veel plekken kunt kopen, Maar het heeft wel wat.
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Dat het een kopie is, maakt niet uit. Ik vind dat soort dingen altijd erg leuk!
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

Reismeis schreef:Dat het een kopie is, maakt niet uit. Ik vind dat soort dingen altijd erg leuk!
Nou je weet waar je ze kopen! Dus de locatie voor je volgende vakantie is nu al bekend :)
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Nou, ik heb mijn koffer in tien minuten ingepakt, wat mij betreft vertrek ik vandaag nog haha! Helaas, een reis naar Cuba gaat dit jaar niets worden, aangezien een nieuwe achtertuin, het aanpakken van de bijkeuken (strippen, opnieuw isoleren, afwerken, vloer egaliseren en tegels) en het opknappen van de logeerkamer best veel gaat kosten. Maar Cuba staat zeker op ons lijstje :)
Plaats reactie