Stopover Maleisie

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Tamara

Stopover Maleisie

Bericht door Tamara »

Hoi,
Als ik naar Australie ga wil ik een stopover in Kuala LUmpur maken. Ik weet alleen nog niet hoeveel dagen ik daar wil verblijven (dacht aan 4 dagen) en of ik daar het beste op de heen of op de terugweg kan stoppen. Verder vraag ik me af of ik me ook moet laten inenten wanneer ik een jungletocht wil doen en wat goedkope en leuke hostels zijn om te verblijven. Hoe zijn de prijzen in Maleisie? Wie heeft er tips voor mij??
Groetjes,
Tamara
Marijn
Wereldreiziger

Bericht door Marijn »

Hoi Tamara. De prijzen in Maleisie zijn vergelijkbaar met Thailand, lekker goedkoop dus. Alleen alcohol en accomodatie zijn wat duurder, maar vergeleken met Australie nog altijd goedkoop hoor! Als je maar een paar dagen in Azie verblijft lijkt het me onzin om je speciaal in te laten enten, dat is meer iets voor als je echt langere tijd in het gebied blijft (langer dan 3 maanden). Ik ben echter geen dokter. Als je advies bij de GGD mocht vragen, hou er dan wel rekening mee dat dit een commerciele organisatie is (had ik zelf eerst ook niet door!)
Ik zou je zeker aanraden om Maleisie te bezoeken! Het is voor Azie een redelijk 'makkelijk' land, door het westerse schrift, de vele pin automaten en je krijgt er bij aankomst gewoon een visum voor 3 maanden. Maar natuurlijk ook erg mooi! Ik zou je aanraden om zeker een paar weken uit te trekken, minimaal 2. De jungle is leuk, maar de tropische eilanden zijn ook prachtig en je kunt er erg goed en goedkoop (leren) duiken. Veel plezier! Marijn
GerritM

Re: Stopover Maleisie

Bericht door GerritM »

Maleisie is erg leuk ook KL.
Malaria tabletten zijn niet nodig, denk alleen maar aan een goede bescherming tegen muggen, 's avonds een dunne lange broek met de pijpen in in de sokken. Dit geldt alleen maar tijdens een jungletocht!
in de steden alleen goed insmeren met een antimuggen spray met veel DEET!
Verder natuurlijk wel DTP en Hepatitus A.
Monika76

Bericht door Monika76 »

Kan je wel goed (teva) slippers dragen in KL...of raad je gewoon dichte schoenen aan Gerrit?

gr Monika

nog ruim een week te gaan...dan zit ik KL...en daarna Nieuw Zeeland..jahoe!!
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

teva's en of andere slippers zijn geen probleem in KL!

veel plezier!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
GerritM

Bericht door GerritM »

In KL kun je wel gerust teva's of slippers dragen, die vind ik zelf ook het fijnste in een stad. Als je er maar goed op lopen kunt!
Veel plezier!
Plaats reactie