Ik ben januari dit jaar 3 weken naar Thailand geweest en 1 weekje in Noord-Laos.
Ik heb nu enorme kriebels voor een nieuwe reis, rond september-oktober-november dit jaar. Ik wil graag weer naar Azië want het was echt super. India lijkt me niks, al helemaal niet als vrouw alleen. Dus ik zat te denken om terug naar Laos te gaan en misschien Vietnam te bekijken en Cambodja. Maleisië zou ook kunnen, maar daar weet ik niet zo veel van.
Ik wil niet meer dan 600 euro voor een ticket betalen, dus Bali bijvoorbeeld valt af. Ik heb vluchten naar Hanoi gevonden voor 585 euro en BKK voor 530 euro.
Ik vond Thailand op zich heel leuk (Chiang Mai!) maar de eilanden-sfeer maar niks. Té veel toerisme, en ook met name stelletjes, gezinnen met jonge kinderen en groepen vrienden ipv veel solo-reizigers.
Ik besloot toen naar Laos te gaan wat een geweldig besluit was! Heb Luang Prabang en omgeving gezien, en Vang Vieng. Ging via de slow boat op de Mekong vanaf Huay Xai. Laos was zo puur! Dus wil wel terug.

Ik heb begrepen dat de 4000 islands erg mooi zijn, dus die wil ik zeker nog zien. En ik had iets gehoord over een waterval (Pakse?).
Heeft iemand een idee over een route?

Ik wil graag mooie natuur zien, wat bezienswaardigheden, en een beetje strand (ben niet echt een enorm strandmens, maar als afwisseling is het wel heerlijk!). Een trekking zou ik graag weer willen doen.
Feesten is zeker niet prioriteit, maar ik wil wel naar plekken waar ik mensen kan ontmoeten en uit kan gaan af en toe. Grote steden heb ik niet meer zo veel mee, maar bijvoorbeeld Chiang Mai vond ik wél heel leuk omdat het een fijne sfeer had en er veel activiteiten omheen te doen zijn.
Ik zou heel graag wat meer willen horen over Vietnam.
Ik lees nogal verschillende verhalen (niet-wel vriendelijke mensen, niet-wel veel mooie natuur, niet-wel mooie stranden) maar het trekt me op één of andere manier wel! Het lijkt me ook nog wel een redelijk puur land, en die rijstvelden wil ik oh zo graag zien!
Dacht zelf aan vliegen op BKK, dan naar Siem Raep, dan naar 4000 islands en daarna wist ik het niet meer.

Thanks!