backpack / trekking: welk kooktoestel beste keus?

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
Plaats reactie
mausje1979

backpack / trekking: welk kooktoestel beste keus?

Bericht door mausje1979 »

Hallo mensen.

Vraag 1: Als je wilt gaan trekken, welk kooktoestel is dan het meest geschikt, licht, compact, en bestand tegen dagelijks gebruik?

Omdat je veel zaken moet meenemen is dit een item dat veel ruimte en gewicht in/op je backpack in beslag neemt.

vraag 2: wat vinden jullie de beste keus, kookpan(nen).

* En neem je er dan meerdere mee of gewoon 1 pan, (een goede) en kook je daar alles in?
* Wat is het nut van een fluitketel? je kan toch water koken in een pan?

(even wat feedback)

Ik wil graag in 2014 naar Alaska, eind winter begin lente/zomer 0_0 ^O^ . En omdat ik ga oefenen, bivak, buiten de bewoonde wereld en dus aangewezen op mijn eigen kunnen, wil ik ook wat, (zijnde het niet primitief en erg basic O-) ) -gaan koken. Soep, thee, Adventurefood.
Gewoon 1 pansmaaltijden waar je alleen water bij hoeft te voegen. Mijn idee is het om 1 bord, (of 1 kom), 1 spork, 1 kooktoestel incl gas, en 1 pan mee te nemen. niet dus een volledige pannenset en te grote gasbrander. 8)7

Kom maar op met jullie suggesties.
Tx!
kohraya
Reisexpert

Re: backpack / trekking: welk kooktoestel beste keus?

Bericht door kohraya »

Ik heb nog nooit mijn kookspullen al backpackend meegenomen. Enkel als ik met de wagen op reis ging.
In plaats van een bord, is afsluitbaar plastic bakje (à la Tupperware) interessanter omdat je daar ook de restjes in kan bewaren. Zelfs het deksel kan je (lichtjes) gebruiken als snijplankje.
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Als ik een kook iets zou willen meenemen dan zou ik voor een Trangia gaan. Op mijn roadtrip door Noorwegen hebben wij alleen maar op een trangia gekookt en dat beviel erg goed.. ook omdat je in het vliegtuig niet altijd gasflessen mag meenemen en het soms vrij lastig is de juiste gasfles in het buitenland te krijgen.. bij een trangia kook je op brandbare vloeistof dat denk ik ter plaatse ook een stuk makkelijker te krijgen is..

Trangia heb je in verschillende uitvoeringen van heel basic tot heel uitgebreid! en verder kijk eens in de outdoor winkels rond.. heb zelf trouwens iets gelijkswaardigs voor 7 euro bij de blokker gekocht..
Ralph
Reisexpert

Bericht door Ralph »

Multiebrander kan je wat langer mee doen bij zuinig gebruik of zo'n superzuinig gas ding ( jetboil achtig ).
Plaats reactie