Onze Pacificreis: Tonga, Samoa, Am.Samoa, Fiji en Vanuatu!

Plaats hier alle (ei)landen die onder Oceanië vallen. Zoals bijvoorbeeld de Fiji Eilanden, Oost Timor of Micronesia
Tenrec
Reisexpert

Onze Pacificreis: Tonga, Samoa, Am.Samoa, Fiji en Vanuatu!

Bericht door Tenrec »

Over 3 weken is het dan zo ver: we vertrekken naar de South Pacific. De mensen die ons kennen zullen al weten dat we altijd een behoorlijk vol programma hebben. Hierbij het programma voor deze reis. Alle vluchten zijn geboekt en ook de verblijven: hotels, resorts, hutjes en treehouse. *O*

21 april Amsterdam- Cairo - Bangkok THAILAND
22 april Bangkok- Singapore SINGAPORE
23 april Bezoek Singapore, Singapore-Kuala lumpur MALEISIE
24 april Kuala lumpur-Christchurch-Auckland NIEUW ZEELAND
25 april Rondkijken in Auckland, Auckland-Tongatapu TONGA
26 april Tongatapu- Vava'u eilanden. TONGA
27 april Vava'u eilanden TONGA
28 april Vavaú- Haapai eilanden TONGA
29 april Haapai- eilanden TONGA
30 april Haapai- Tongatapu TONGA
1mei Tongatapu- FIJI - Apia SAMOA
2 mei SAMOA
3 mei Samoa- Amerikaans samoa
4 mei Amerikaans samoa AM.SAMOA
5 mei Amerikaans Samoa - FIji FIJI
6 mei Fiji
7 mei Fiji
8 mei Fiji-Vanuatu Efate VANUATU
9 mei Port Vila Efate - Malekula VANUATU
10 mei Malekula VANUATU
11 mei Malekula VANUATU
12 mei Malekula VANUATU
13 mei Malekula-Santo Port Olry VANUATU
14 mei Santo VANUATU
15 mei Santo VANUATU
16 mei Santo - Lonorore Pentecost VANUATU
17 mei Pentecost VANUATU
18 mei Pentecost VANUATU
19 mei Pentecost (landdiving) VANUATU
20 mei Pentecost VANUATU
21 mei Pentecost - Efate Port vila VANUATU
22 mei Efate Port Vila - Tanna VANUATU
23 mei Tanna VANUATU
24 mei Tanna VANUATU
25 mei Tanna - Efate Port Vila VANUATU
26 mei Port Vila - Auckland NIEUW ZEELAND
27 mei Auckland-Christchurch NIEUW ZEELAND
28 mei Christchurch-Kuala lumpur-Phuket-Bangkok DIV.
29 mei Bangkok-CAiro -AMsterdam WEER THUIS

Totaal 29 vluchten!

Om het hele programma uit te schrijven is een beetje teveel werk. Ons doel is om een verjaardag 2 maal te vieren. Vandaar ons uitstapje naar Samoa en Amerikaans Samoa. Ons echte doel is Vanuatu. Daar zijn we dus het grootste deel van de reis. We gaan daar de small namba's en de big namba's bezoeken (google) en ook de "landdiving" bekijken. De altijd borrelende en spuitende vulkaan op Tanna is ook een hoogtepunt van de reis. Het gaat heel leuk worden. We hebben er zin in!

*O*
Mijn foto's en tribal-art:http://peter.international
kohraya
Reisexpert

Re: Onze Pacificreis: Tonga, Samoa, Am.Samoa, Fiji en Vanuat

Bericht door kohraya »

Een onbekende wereld voor mij.
Binnenkort dus hopelijk te zien op je mooie site ;)
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Wow lijkt me een hele mooie regio om heen te gaan, bijzonder lijkt me hoor. Vast prachtige stranden, natuur en cultuur.

Wat een gekkenwerk alleen weer met al die vluchten 8)7
Vijf dagen alleen maar reizen om ergens te komen. Ik zou van de jetlag en de vluchten alleen maar liggen te slapen op het strand en als ik terug kom nog een week vakantie nodig hebben.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Ben onwijs benieuwd...! Deze bestemming staan ook op mijn lijstje (bucket list, als je wilt)...
Veel plezier en geniet ervan!!
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Tenrec
Reisexpert

Bericht door Tenrec »

kohraya schreef:Een onbekende wereld voor mij.
Binnenkort dus hopelijk te zien op je mooie site ;)
Ik moet eerlijk zeggen dat we niet zo snel zijn op dit moment met het plaatsen van de foto's. Ik moet de foto's nog plaatsen van Sumatra, Borneo, Sulawesi van afgelopen september. Dus als je geduld hebt, komt het goed. ;)
Tenrec
Reisexpert

Bericht door Tenrec »

Tikva schreef:Wow lijkt me een hele mooie regio om heen te gaan, bijzonder lijkt me hoor. Vast prachtige stranden, natuur en cultuur.

Wat een gekkenwerk alleen weer met al die vluchten 8)7
Vijf dagen alleen maar reizen om ergens te komen. Ik zou van de jetlag en de vluchten alleen maar liggen te slapen op het strand en als ik terug kom nog een week vakantie nodig hebben.
Ach ja, wij vinden vliegen een leuk onderdeel van de vakantie. We zijn er gek op en vinden het geen probleem. Als we terugdenken aan de andere vakanties waarin we ook veel vlogen hebben we geen moment spijt van wat we gedaan hebben. Zoveel hebben we meegemaakt en het zijn ontelbare herinneringen. Toevallig hoorde ik op TV iemand praten over zoveel mogelijk aparte en leuke dingen doen op vakantie, zodat je veel herinneringen hebt. Dan heb je veel meer plezier na je vakantie en voorpret vóór de vakantie. Ik ben het daar helemaal mee eens. We zijn eens 2 weken naar griekenland geweest en hebben op een camping gestaan. Ik kan nu alleen vertellen dat we overdag snorkelden, zwommen en 's avonds telkens weer naar hetzelfde dorpje gingen of misschien een keer naar het dorpje de andere kant op en dat was het. Nu kan ik de vakantie van Botswana, Zimbabwe en Namibie van dag tot dag navertellen. Zo ook de vakantie van Thailand, Vietnam, Maleisie, Bali, West-Australie en Myanmar en Bangkok. Iedere dag zit nog in mijn hoofd. Ontelbare herinneringen. Ik kan het iemand alleen maar adviseren. Doe zoveel mogelijk leuke dingen en doe wat je niet laten kan. Je zal er alleen maar plezier van hebben.
Vliegen voor ons is voor iemand anders een bus pakken of gaan liften. Wij doen het alleen iets meer luxueus.
En tussen de eilanden met een bootje is ook trouwens erg lastig. We vliegen ook in veel stukjes naar Nieuw-zeeland omdat we nu voor een laag bedrag in Nieuw-zeeland zitten. De vlucht Kuala-lumpur naar Christchurch heeft ons bijvoorbeeld maar 125 euro gekost incl. 23kg koffer en RED-SEATS, betere stoelen dus.
Alle vluchten samen ongeveer 2800 euro pp. Dus minder dan 100 euro per vlucht. Het is even zoeken, maar budget vliegen naar de Pacific kan ook wel.
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Ben het niet helemaal met Tenrec eens...
Mijn mooiste ervaring tot nu toe, na twee maanden reizen, was de dag dat ik een zakje pinda's ging kopen in een winkeltje op een niet-toeristisch eilandje in Thailand en door de familie werd uitgenodigd om sweet sticky rice balls te komen maken.
Heb uiteindelijk de hele dag bij die mensen doorgebracht. Ze spraken nauwelijks Engels, maar door wederzijds respect en openheid communiceerden we op een heel ander niveau.
Ik werd als een koningin behandeld en de familie verwachtte daar helemaal niets voor terug.
Mijn aanwezigheid en blije snoet was voldoende voor ze en ze waren allemaal echt ONWIJS lief!
Die dag zou ik eigenlijk dugongs gaan spotten. Die heb ik nu gemist, maar het was een dag om nooit te vergeten en ik had het voor geen goud willen missen! Die dugongs komen wel een andere keer...
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Er is ook nog een hele wereld van mogelijkheden tussen 2 weken op de camping of de reis die je nu doet. Maar goed uiteindelijk gaat het erom dat je zelf happy bent.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Allemachtig, dat vergt nogal wat planning skills! Wat een organisatie zal dat geweest zijn, petje af hoor! Maar daarnaast ook heel veel voorbereidingspret, denk ik :) Lijkt me een schitterende reis, al denk ik dat wij het in iets rustiger tempo zouden doen hihi. Succes met de laatste voorbereidingen en alvast een hele goede en mooie reis toegewenst! Geniet ervan *)
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Tenrec
Reisexpert

Bericht door Tenrec »

Reismeis schreef:Allemachtig, dat vergt nogal wat planning skills! Wat een organisatie zal dat geweest zijn, petje af hoor! Maar daarnaast ook heel veel voorbereidingspret, denk ik :) Lijkt me een schitterende reis, al denk ik dat wij het in iets rustiger tempo zouden doen hihi. Succes met de laatste voorbereidingen en alvast een hele goede en mooie reis toegewenst! Geniet ervan *)
Het plezier in het voorbereiden is inderdaad bijna net zo leuk als de reis zelf. Vooral als tijdens de reis alles in elkaar gaat passen en de reis daardoor alleen nog maar leuker wordt. ^O^
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Tenrec schreef:
Het plezier in het voorbereiden is inderdaad bijna net zo leuk als de reis zelf. Vooral als tijdens de reis alles in elkaar gaat passen en de reis daardoor alleen nomaar leuker wordt. ^O^
Heel veel plezier. Ik zou het een vreselijke reis vindmet al die vluchten, maar gekukkig voor jullie denlen jullie daar anders over.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

gave reis hoor! Ik zou alleen in Fiji al veel meer tijd willen spenderen vind het een fantastisch land, maar goed je moet keuzes maken ;) De verjaardag 2 keer kunnen vieren is natuurlijk wel super en erg bijzonder! Have fun en ben benieuwd naar jullie ervaringen ;)
Tenrec
Reisexpert

Bericht door Tenrec »

Globeskater schreef:gave reis hoor! Ik zou alleen in Fiji al veel meer tijd willen spenderen vind het een fantastisch land, maar goed je moet keuzes maken ;) De verjaardag 2 keer kunnen vieren is natuurlijk wel super en erg bijzonder! Have fun en ben benieuwd naar jullie ervaringen ;)
We hebben inderdaad keuzes moeten maken. Het gaat ons voornamelijk om Vanuatu, vandaar dat we daar bijna 3 weken zitten. De andere eilandjes zijn voor ons een bonus. Even kijken hoe het er daar uit ziet. Misschien een ander keertje daar langer verblijven.
RpBruno

Bericht door RpBruno »

Beste reis, zo te zien! Enjoy it!

Jammer dat je niet later in Vava'u zit, ik ben daar vanaf 7 a 8 Mei... Dit voor een periode van 3 maanden! En je mist 't snorkellen met Bultrugwalvissen, dat seizoen begint eind Juni... Jammer, maar wel een reden om er later nog eens terug te komen!
Tenrec
Reisexpert

Bericht door Tenrec »

RpBruno schreef:Beste reis, zo te zien! Enjoy it!

Jammer dat je niet later in Vava'u zit, ik ben daar vanaf 7 a 8 Mei... Dit voor een periode van 3 maanden! En je mist 't snorkellen met Bultrugwalvissen, dat seizoen begint eind Juni... Jammer, maar wel een reden om er later nog eens terug te komen!
We vinden het inderdaad ook erg jammer dat de walvissen niet in de periode te zien zijn als wij daar zijn, maar daarintegen kunnen we alleen in de maanden april mei juni de Landdiving zien op Vanuatu. Walvissen zijn ook wel op andere locaties te zien, dus ik denk dat we die nog wel eens ergens tegen komen. Het landdiven is alleen op Vanuatu te zien. Maar zoals je zelf ook zegt, misschien gaan we nog wel eens terug om wat langer op andere Pacifische bestemmingen te zijn.
Plaats reactie