Rondreis Zuid Oost Azie en eindigen met trans Mongolië

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Lieke.van.Dijk

Rondreis Zuid Oost Azie en eindigen met trans Mongolië

Bericht door Lieke.van.Dijk »

Ik wil een reis gaan plannen door Zuid-Oost Azie en deze eindigen met de trans Mongolië expres vanuit Bejing.
Heeft iemand hier ervaring mee en kan iemand mij hier wat meer over vertellen.

Ik denk dat ik wil beginnen in in Indonesië en dan via Maleisië, Thailand, Laos Cambodja en Vietnam om te eindigen in China....
Ik denk dat ik hier 6-9 maanden voor uit wil trekken. Is dit reeeel of denken jullie dat de plannen te groot zijn en wat zijn jullie ervaringen met deze reizen?
Jenny
Reisexpert

Re: Rondreis Zuid Oost Azie en eindigen met trans Mongolië

Bericht door Jenny »

Ik heb een vergelijkbare reis gemaakt een aantal jaar geleden. Zie www.outofasia.nl.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
meuf

Re: Rondreis Zuid Oost Azie en eindigen met trans Mongolië

Bericht door meuf »

Hoi!
Ik ben nu een soortgelijke reis aan het maken. Half maart ben ik begonnen in maleisie, vervolgens thailand, laos en op het moment zit ik in cambodja. Over 2 weken vlieg ik naar china om terug te gaan met de transmongolie expres. In totaal duurt mijn reis 4 maanden.
Het lastigste vind ik het regelen van de visa voor china, mongolie en rusland. Je kan dat namelijk maximaal maar 3 maanden van tevoren regelen, dus moet je het in een ander land doen. Soms moet je allerlei vlucht- en verblijfgegevens laten zien, voordat je een visum krijgt. Ik vind het jammer om zo een deel vrijheid kwijt te zijn.
Aan de andere kant was ik dat toch al een beetje omdat je het treinticket op tijd moet boeken. Iedere stop moet je van tevoren aangeven, want je krijgt 'losse' tickets tussen die plaatsen en geen hop on hopp off ticket. Je zal dus in een vroeg stadium moeten beslissen waar je wil stoppen en hoe lang.
Zelf stop ik alleen in mongolie voor 2 weken. Mn ticket zou bij slechts 1 extra stop in rusland al 150 euro duurder worden.
De enige organisatie die ik kon vinden die ook tickets regelt vanuit china en niet alleen vanuit moskou is mevoreizen.
Maargoed, ik ben nog onderweg! Misschien moet je me er half juli maar eens aan herinneren als je dus mijn ervaring wil horen!
Veel plezier met voorbereiden in ieder geval!
Plaats reactie