Reis naar Thailand in Juni

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
lieky

Reis naar Thailand in Juni

Bericht door lieky »

Hallo,

ik heb een paar vragen over onze reis die wij gaan maken naar Thailand in Juni.
IK heb al veel uitgezocht (waaronder op dit forum), maar er zijn nog een paar dingen waar ik niet helemaal uit kom.
- op 3 juni komt wij rond 18.00u aan op Bangkok, echter willen wij de volgende middag gelijk fietsen met Co van Kessel. is dit wel verstandig?
- na een aantal dagen gaan wij door naar het noorden met de trein, kan ik de trein (1e class) makkelijk daar regelen?
- vanuit het noorden willen wij vliegen naar Phuket, kan ik de tickets makkelijk daar boeken of is het beter omdat nu al te doen?

alvast bedankt! _O_
hanneke88
Reiziger

Re: Reis naar Thailand in Juni

Bericht door hanneke88 »

Hallo Lieky,

Ik weet niet hoe vol je schema zit en hoe lang je in Bangkok wilt blijven. Het is persoonsgebonden in hoeverre je last hebt van een jetlag. Deze kan de eerste dagen goed roet in je schema gooien. Ik heb er wel altijd behoorlijk last van, maar als het goed is(??) is dit fietsen niet de hele dag en zou je dit dus prima kunnen doen op je 2e dag.

Het treinticket kun je trouwens wel al vooruit te boeken, wat wel een aanrader is als je beperkt de tijd hebt in Bangkok (http://www.railway.co.th/home/Default.asp?lenguage=Eng). Persoonlijk zou ik niet de 1e klas pakken. De tweede klas is echt prima te doen, het enige verschil is dat je geen afgesloten cabine hebt.
Als je besluit de tickets te kopen in Bangkok doe dit dan zo snel mogelijk naar je aankomst. Tickets naar Chiang Mai zijn erg populair, zeker onder toeristen. Als je het station binnenkomt komen mensen direct naar je toe. Deze hebben papieren met de routes en een blauwe blouse aan. Ze wijzen je direct naar het juiste raampje of brengen je naar de informatiebalie.

Voor de vliegtickets geld over het algemeen: hoe eerder hoe goedkoper. Vaak zijn de promotietickets van budget air-lines nog beschikbaar..

Veel succes met de rest van je voorbereiding!
lieky

Bericht door lieky »

Hanneke bedankt.
Wij gaan 4 nachten in bangkok verblijven, eigenlijk hebben we alle dagen wel een programma bedacht maar dat zien we verder ter plaatse wel aangezien we de excursies niet willen boeken hier in nederland. behalve Co van Kessel ;)
Ik zag al op de site voor de treinen dat onze datum er nog niet tussen staat dus dat wacht ik nog een af.
En de tickets ga ik wel even bekijken op de sites van de airlines, toevallig een idee van wie het goedkoopste is?

groetjes
hanneke88
Reiziger

Bericht door hanneke88 »

Het treinticket kun je pas 60 dagen vooruit boeken dus daar moet je inderdaad nog even mee wachten.

Wat het vliegen betreft... ik gebruik altijd skyscanner, deze vergelijkt ook budget airlines en verschillende ticketsites. Hou er rekening mee dat je bij budget airlines extra betaald voor je bagage (net als ryanair en easy jet).. ik betaalde vorige maand bij air asia zo'n tientje voor 20 kilo.
Evelien1983
Wereldreiziger

Bericht door Evelien1983 »

Wat betreft vliegen zou ik kijken bij maatschappijen als Air Asia, Thai Airways etc. Ze hebben vaak goedkope aanbiedingen, vooral Air Asia. Je mag bij die laatste zoals hierboven al genoemd maar 15 kilo bagage meenemen, tenzij je extra betaalt. Ik heb vorig jaar 7 keer gevlogen met Air Asia en ben dik tevreden over de prijs / kwaliteit verhouding. Vaak zijn het ook maar korte stukjes, dat scheelt. :)
Plaats reactie