Tips & advies voor een alleen reizende vrouw

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
Tamsas

Tips & advies voor een alleen reizende vrouw

Bericht door Tamsas »

Heeft er iemand goed advies en tips voor mijn reis door Midden en Zuid Amerika.

Ik vertrek eind maart naar Mexico waar mijn reis gaat beginnen, ik wil graag in Mexico of in Guatamala een spaans cursus volgen voor ongeveer een maand.
Heeft iemand goede ervaringen met een talenschool in een van die landen?

Verder is mijn planning om ongeveer een jaar door Midden Amerika te trekken, naar Zuid Amerika, naar Antartica en dan weer omhoog richting Brazilie en Venezuela. Ondertussen wil ik graag alle landen op mijn pad bezoeken.

Nu reis ik als vrouw alleen en volgens sommige websites is dat niet alle landen verstandig (vooral Miden Amerika). Tips, ervaring en advies zijn van harte welkom.

Ps: mocht er iemand ook die kant op gaan in die tijd dan lijkt me een keertje meeten gezellig

Groetjes Tamara
El Niño
Reisexpert

Re: Tips & advies voor een alleen reizende vrouw

Bericht door El Niño »

Toevallig is het onderwerp Spaanse les in Mexico/Guatemala net aan bod gekomen in een ander onderwerp.

Wat betreft veiligheid? Ach, het grootste risico in die regio is toch altijd nog diefstal/beroving zonder geweld. Dat is voor man/vrouw hetzelfde. Als vrouw alleen zou ik alleen iets meer opletten in het donker. Maar eigenlijk is dit vergelijkbaar met NL. Hier loop je 's avonds toch ook niet alleen in een donker straatje? En een man gaat vaak wel in het donker op de fiets naar de kroeg, en een vrouw niet. Wat betreft taxi's: neem alleen taxi's die er ook als officiele taxi uitzien. Als je er eentje in een hostel bestelt en dat blijkt geen officiele te zijn, dan moet dat normaal gesproken ook goed zijn: er is immers de link met het hostel: sociale controle dus.
Laatst gewijzigd door El Niño op 18 feb 2009 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Laat je niet te veel afschrikken door de horror verhalen.
Ja, er gebeurt wel eens wat...maar er gebeurt niet altijd wat!
Je moet waakzaam zijn en streetsmart, dan komt het goed
Je moet niet over straat gaan lopen zoals je dat in Nederland doet. En zeker niet 's avonds.
Gelukkig reizen er heel veel vrouwen alleen dus die zoeken allemaal in meer of mindere mate aansluiting bij andere vrouwen als ze 's avonds gezellig over straat willen.

Spaanse scholen in Antigua zijn er zat. Ik vond het een prettige plek om te zijn...als vrouw alleen ook en ook 's avonds.
Ik heb serieus overwegen daar les te gaan volgen
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Tips voor alleen reizen in zuid/midden amerika.

Je kunt echt prima ook als vrouw alleen reizen in die landen. De lokale bevolking die is juist nog eens extra beschermend. Het is wel fijn om de taal te kunnen spreken omdat je dan ook gewoon meer hulp kunt krijgen en vragen. Alleen rondlopen in gevaarlijke steden in het donker, doe je in Nederland ook niet dus daar zeker niet. Ga op je intiutie af. Denk vooral niet ik moet me niet zo aanstellen want vaak blijkt het toch te kloppen.

Enge verhalen zijn er genoeg maar blijf lekker relativeren.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Plaats reactie