Mijn 1e backpack kiezen als rookie... HELP!

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
Plaats reactie
mausje1979

Mijn 1e backpack kiezen als rookie... HELP!

Bericht door mausje1979 »

Hai hai...

Mijn naam is maurice, en ik heb een vraag voor de ervarene en of experts op het gebied van backpacks.
Ik wil volgende week mijn 1e backpack gaan aanschaffen.

Nu ben ik al een beetje gaan google-en en hoor verschillende meningen.
Ik probeer juist niet te bezuinigen op de 'rugzak', schoenen, en tent omdat dit denk ik toch wel belangrijke zaken zijn, waar je niet op zou moeten bezuinigen. En ja, die lijst is langer.... :) _O- *O*

Nu ben ik eens de PERRY sport binnen gelopen en ik zag aardig wat leuke 'rugzakken hangen'.
Ik snap dat de rugzak grotendeels afhankelijk is van wat je gaat doen, en hoe je em gebruikt.
(Nog niet meteen, maar over 2 jaar wil ik hiken naar Alaska, bivak.)
Dus ik heb me laten vertellen door een verkoper dat een 70LTR minimaal zou moeten.

Ik heb wel interesse in het merk WILDEBEAST, huismerk van Perry, maar is dit kwalitatief gezien wel okay?

In Duiven, bij mij om de hoek zit een mega outdoor winkel, FOUR SEASONS, die adviseerde mij een ALPINE rugzak omdat deze breder is bij de heupen dan bijv. een DEUTER.

Het prijsverschil mag er wezen, dat scheelt bijna 100,- met WILDEBEAST dat ALPINE duurder is.
Qua prijs heb ik liever een goede rugzak, dan een cheapie die zo kapot is.

Wat zijn jullie ervaringen?

NB> ook wat betreft wandelschoenen?

Ik hoor graag van jullie, barst los.
Namens een rookie alvast bedank! _O_ :)
Erik
Site Admin

Re: Mijn 1e backpack kiezen als rookie... HELP!

Bericht door Erik »

Ik heb mij wel eens laten vertellen dat Wildebeast in dezelfde fabriek gemaakt wordt als een bepaald A-merk in Nederland. Zelf heb ik nog steeds mijn allereerste backpack (Jack Wolfskin) die nu ruim 10 jaar oud is en nog geen een teken van slijtage vertoond. Toch wordt de backpack veel gebruikt! Dus koop je eenmaal een kwalitatief goede backpack kun je er echt heel erg lang mee doen. Hoe dat precies zit voor Wildebeast weet ik niet, maar als het klopt wat er me ooit gezegd is dan zou het net als andere backpacks een prima backpack moeten zijn.

Ik zou persoonlijk vooral kijken naar een backpack die het lekkerste zit en alle elementen heeft die jij belangrijk vind. Dat kan van alles zijn. Ik vond het bijvoorbeeld fijn om de backpack in het midden te kunnen openen. Destijds was dat een van de weinige modellen die dat hadden.

Schoenen vind ik zelf ook erg belangrijk en hier bezuinig ik ook eigenlijk niet op. Heb je al eens deze pagina bekeken, misschien dat door het lezen van de verschillende reviews je ook een idee hebt waar op te letten en hoe men denkt over verschillende merken backpacks.
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Ik kan je geen tips geven over backpacks aangezien wij reizen met reistassen en een paar goede rugzakken, maar wel over wandelschoenen. Ik heb zelf schoenen van Lowa en ben daar onwijs blij mee! Het zijn niet de meest charmante schoenen haha, maar ze lopen heerlijk. Ik heb ook een paar wandelschoenen gehad waarvan de zool ontzettend glad was (en ook glad bleef na tig wandelingen..??). Gevolg: totaal geen grip tijdens het wandelen! Ik weet het merk niet meer, maar misschien is het iets om op te letten.

Leuk vooruitzicht trouwens, hiken naar Alaska! In je eentje, of met een selectief groepje?
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
mausje1979

Ik wil graag in me uppie. Maar mijn partner wil graag mee... 8)7 dilemma. whahahah.
komt omdat dit mijn ding is. En ik mijn partner er niet mee op wil zadelen. Hij kan gewoon niet hebben dat ik alleen ga. hahahah _O-

Ik wist al jaren geleden dat ik na Alaska wilde gaan, de mensen massa ontvluchten, onstressen. Pas later zag ik bij toeval een film bij de free liggen, met als titel: INTO THE WILD.

Gefascineerd door deze film herken ik ontzettend veel hierin. Het is het verhaal van Christopher McCandless die zonder goed voorbereid in zijn uppie naar Alaska gaat, niemand op de hoogte stelt waar hij heen gaat en wil leven van besjes en wat wild. Uiteindelijk streft hij omdat hij vergiftigt raakt.

Geobsedeerd door deze film en boek, wil ik het ook gaan doen. Alleen dan wel voorbereid en niet leven van besjes, en goed luisteren naar wat de locals je vertellen. Niet zomaar effe gaan. Al kan ik niet wachten.... whahah :9
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Jaa, dat is dan zeker een dilemma haha! Daar heb ik helaas geen tips voor :P
Ik ken de film niet *gaat in een hoekje zitten en haar diep schamen..*, maar zo te horen is het helemaal jouw ding! Wat leuk dat je jezelf daar zo in herkent. Kijk je ook veel naar programma's als Ultimate Survival op NG? En ga je vooraf ook een survivaltraining doen? Zodat je weet welke besjes je wel en niet moet eten?
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Reismeis schreef: Ik ken de film niet *gaat in een hoekje zitten en haar diep schamen..*, maar zo te horen is het helemaal jouw ding!
Ik zou hem vanavond nog gaan kijken.
Echt een belachelijk mooie film!
Als je het verhaal niks vindt, moet je toch kijken : )
Voor de beelden.... Oeff!
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Ik zal eens even rondvragen of iemand in mijn omgeving deze film heeft, jullie maken me erg nieuwsgierig :)
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Veel plezier ermee! : )
Verbaast me dat er nog reizigers zijn die deze film niet kennen! : p
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Jaa, ik blijf mezelf ook altijd verbazen!
mausje1979

Reismeis schreef:Verwacht niets, dan is alles wat je krijgt een verassing!
Dus ook zaken waar je NIET op zit te wachten 0_0 8)7
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Absoluut. Dat zie ik als leermomenten :)
Plaats reactie