Hoeveel geld nodig voor mijn reis?

Altijd al willen weten of het mogelijk is om de reis te maken die je al jaren wilt gaan doen met het budget die je voor ogen hebt? Of wil je weten welke verzekering het beste bij jouw reis past?
Plaats reactie
:D

Hoeveel geld nodig voor mijn reis?

Bericht door :D »

hey hallo ik ben een 18 jarig meisje dat in mei examen gaat doen. Ik wil dan daarna een half jaar werken en als ik genoeg geld heb gespaard vanaf januari/ februari gaan reizen. De landen die ik wil bezoeken zijn China, Maleisië, Thailand, Vietnam en Indonesië. Misschien Autralië nadat ik indonesië heb bezocht, maar dat weet ik nog niet zeker. Maar wat ik graag wil weten is hoeveel geld ik ongeveer nodig heb en of ik niet te jong ben i.v.m met de veiligheid daar? Ik ben een totale beginner maar wil dit heel graag.
bedankt ;)
bolletjeom
Reisexpert

Re: Hoeveel geld nodig voor mijn reis?

Bericht door bolletjeom »

in azie moet je rekenen op ongeveer 25 euro per dag dus 700 per maand. Dit is wanneer je in de goedkoopste guesthouses slaapt, bij straatstalletjes eet en weinig feest. Reken voor een retourticket azie op ongeveer 800. Wanneer je dure dingen wilt doen als duikcursusen, olifantentrainingen of gibbonexperience etc moet je op iets meer rekenen.

Australie is een stuk duurder. Ook de vlucht er heen. Denk eerder aan 70 euro per dag.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Re: Hoeveel geld nodig voor mijn reis?

Bericht door Ron »

te jong ben je zekers niet, er zijn genoeg mensen die de eerste x gaan backpacken als ze 18 zijn. wat betreft je route zul je moeten kijken wat je wil zien en een schatting moeten maken van hoelang je onderweg zult zijn. daarna kun je aan de hand van wat bolletjom zegt uitrekenen hoeveel je ongeveer kwijt bent voor je reis. houd daarnaast altijd nog een reserve aan voor het geval dat!!
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
Plaats reactie