Twee weken naar Marokko

Stel hier je vragen over Marokko
ThierryDC

Twee weken naar Marokko

Bericht door ThierryDC »

Is het wel te doen in Marokko de eerste 14 dagen van juli ? Warmte is voor ons geen probleem.
Slaapplaatsen zouden we graag onder de 75 Euro/nacht willen houden voor ons gevieren.
Kan dat ? *O*
bolletjeom
Reisexpert

Re: Is het wel

Bericht door bolletjeom »

4 man...volwassene of met 2 kinderen?
wij gaan volgende maand dus ik kan er nu nog niets nuttigs over zeggen. maar ik zal eens om me heen kijken als we er zijn. hoe luxe moet de overnachtingplekken zijn? mag het heel basic zijn of moet het echt heel netjes een schoon zijn.

heb wel begrepen dat augustus niet te doen is
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
bolletjeom
Reisexpert

Re: Is het wel

oeps...lees nu pas je vorige post.
ja, een gezin dus en niet al te luxe hahaha.

ik kom er morgen even op terug met eventuele adrestips
ThierryDC

in juli naar Marokko

Bericht door ThierryDC »

Hallo,

Ik ga met mijn familie in juli naar Marokko (eerste 15 dagen). Is het er dan misschien minder druk omwille van de temperatuur ? Is het op dat moment misschien low-season en vind je er gemakkelijk overnachtingsmogelijkheden ? Kan je dan gunstigere prijzen bekomen als je wat onderhandelt ?

Thx voor de reakties.

*O*
bolletjeom
Reisexpert

Re: in juli naar Marokko

ik heb een prijs tabel gezien bij een riad waar idd juli en augustus middenseizoen waren. Dus ook een beetje goedkoper
tom
Reisexpert

Bericht door tom »

juli/augustus is behoorlijk druk, ondanks de hitte.
bij aankomst in marrakech destijds kon ik de eerste nacht geen slaapplek vinden, alleen op een dak.
onderhandelen sowieso doen.
amassakoul
Valerie

Bericht door Valerie »

Inderdaad, in juli zijn er veel toeristen in Marokko, maar geen slaapplaats vinden in Marrakech??? Dat lijkt me vreemd.
Tamaraa
Reiziger

Bericht door Tamaraa »

Heey Thierry,

ik ga in ook in juli naar Marokko, dus heb zelf nog geen ervaring, maar als je bang bent niks te vinden zou je eens kunnen kijken op hostelbookers.com. Als je een creditcard heb, loop je een internet cafetje in en boek je voor de volgende nacht een hotelletje. Misschien een tip? Ik denk dat het wel goed komt, ik ga zelf ook ongeorganiseerd. Ben benieuwd!
Roodkapje
Reiziger

Tips voor 12 dagen backpacken Marokko

Bericht door Roodkapje »

Hallo!!
Ik heb net met mijn vriend een soort van last minute naar Marokko geboekt. We komen 23 juli (2011) aan op Fez, en vliegen op 4 augustus weer terug vanuit Marrakech. We gaan backpacken via het openbaar vervoer.
We hebben het net geboekt, maar nu komt het probleem: we hebben maar 12 dagen (eigenlijk 10, zonder vliegdagen), en weten niet goed hoe we die in moeten delen. Er is zoveel moois!
12 dagen is natuurlijk ontzettend kort, maar we willen daar het beste uit halen en 'tegenvallers' vermijden, want daar hebben we eigenlijk geen tijd voor...
We hebben al een aantal 'tourtjes' vanuit Marrakech gezien, dat lijkt ons ontzettend gaaf om te doen. Zijn er aanraders?
Daarnaast moeten we best wel op ons budget letten, ook niet onbelangrijk.. ;)
Wie o wie heeft er goede tips voor ons?
Alvast heel erg bedankt!!
goedkoopvliegenclub
Reisexpert
Contacteer:

Re: Tips voor 12 dagen backpacken Marokko

Bericht door goedkoopvliegenclub »

Vlakbij Fes heb je Meknes. Wat ik een hoogtepunt van mijn reis vond was een tour door de Erg Chebbi woestijn. is als tour vanaf meerdere plekken te boeken. Ook leuk vond ik de kustplaats Essaouira vlakbij Marrakech
http://www.goedkoopvliegenclub.nl
Met al het laatste nieuws over low cost vliegen
Backpackgek
Reiziger
Contacteer:

Bericht door Backpackgek »

Marokko is een prachtig land. Ik vond Fes heel mooi, evenals Marrakech. Ook vond ik Essaouira een heerlijk kustplaatsje (fijne sfeer, heerlijke verse vis, harde wind). Vanuit Marrakech kun je oa naar de Hoge Atlas en naar de Sahara, maar daar moet je wel weer een paar dagen voor uittrekken denk ik.

Have fun!
Wij gaan op wereldreis! http://www.backpackgek.nl
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ik heb vanuit mijn hostel in Marrakech de volgende tour gedaan:

3 Days /2 Nights: 950DH
Minibus departs at 7:00 am

First day:
Visit Ait Ben Haddou ,Ouarzazate, the Valley of Roses
Overnight in hotel in the Dades Gorges

Second day:
Breakfast in the hotel
Depart the Dades Gorges
Visit the Todra Gorges while enroute to the big dunes at Merzouga
One hour sunset camel ride
Dinner and then set up in a Nomad tent in the open desert

Third day:
Berber breakfast
Two hour sunrise camel ride
Arrive in Marrakech at 20:00 (8:00 pm)

Was wel echt veel rijden en vooral de laatste dag was heel lang, maar wel echt de moeite waard als je zelf geen auto hebt om heel veel in korte tijd te zien. Met het openbaar kan dit ook maar dan ben je veel meer tijd kwijt.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Roodkapje
Reiziger

Bericht door Roodkapje »

Bedankt voor jullie tips!!

Wauw de Erg Chebbi woestijn is prachtig! Ik denk alleen dat we helaas te kort in Marokko zijn, en daarvoor te ver in het westen. Maar ik droom al weg bij de verhalen!
Tikva bedankt voor de tip van de tour vanuit Marakkech! Kun je die ter plekke boeken of moet je daarvoor reserveren (bij locals of een organisatie?)
En wow claudia en freek, ik heb even jullie site bekeken en jullie hebben er weer een volger bij hoor =)
Wat een mooie reis wordt dat!!
Succes nog de laatste maanden met alle voorbereidingen!
bolletjeom
Reisexpert

erg chebbi / merzouga is best te doen in die 10 dagen. bijv met zo'n trip als tikva heeft gedaan. Ik zou je ook zeer willen aanraden om die kant mee te pakken.

We hadden de eerste 10 dagen in Marokko hadden we een huurauto waarmee we Marrakech naar Fes via het altas gebergte/ de kasbahs van aid ben haddou / dades vallei / erg Chebbi etc hebben gedaan. Met een tour is dit ook te doen en dan sneller.

Met de hoeveelheid tijd die je hebt zou ik geen andere "steden" doen dan Fes en Marrakech. Anders zie je alleen maar stedelijkgebied. Meknes kan je over slaan.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Kan je prima ter plekke regelen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Plaats reactie