Advies gevraagd: Indonesie of Midden America....?

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
Tessa
Reiziger
Contacteer:

Advies gevraagd: Indonesie of Midden America....?

Bericht door Tessa »

Hallo!
Een vriendin en ik willen graag een 4 weken-trip doen in juni/juli. Beetje gekeken waar we misschien heen willen, en we hebben nu de opties naar 2 teruggebracht: Indonesie of Midden America (soort van Maya route waarschijnlijk dan). (Nepal viel helaas af, verkeerde periode)

Ja, 2 totaal verschillende bestemmingen, maar welke moet het worden? Vliegticketprijzen gaan niet veel schelen, maar wat verschilt er wel?

Advies graag over waar de mooiste/beste/leukste..
... bergen zijn om te beklimmen
... 2/3 dagen hikes gedaan kunnen worden
... lekkerste eten te vinden is
... mooiste plekjes te vinden zijn om te snorkelen
... gezelligste (25+) backpackers te vinden zijn
... goedkoopste dag budget te handhaven is

Wie we zijn:
- 2 meiden van 30
- Redelijk ervaren reizigers
- Spreken (nog) geen spaans
- Houden van lekker eten
- Hebben graag contact met bevolking
- Actieve vakantie graag!

Is de keuze te maken of wordt het 'flip a coin'?
Broaden your minds
kohraya
Reisexpert

Re: Advies gevraagd: Indonesie of Midden America....?

Bericht door kohraya »

Tessa schreef: Advies graag over waar de mooiste/beste/leukste..
... bergen zijn om te beklimmen
... 2/3 dagen hikes gedaan kunnen worden
... lekkerste eten te vinden is
... mooiste plekjes te vinden zijn om te snorkelen
... gezelligste (25+) backpackers te vinden zijn
... goedkoopste dag budget te handhaven is
Geloof me of niet; in beide landen zal je deze dingen vinden. Het budget in Midden Amerika zal echter hoger liggen indien je Mexico en Belize ook op de planning zet (Guatemala trekt je budget meer omlaag en vond ik trouwens ook mooier). Als je hetzelfde budget probeert te handhaven, zal je duidelijk inboeten aan luxe op vlak van accomodatie.
Beide bestemmingen bieden een mooi aanbod aan vulkanen, cultuur en oude tempels/gebouwen.
Midden Amerika vereist misschien een tikkeltje meer ervaring en het kennen van de taal.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ook ik ga je zeggen dat je wat je zoekt in beide landen kunt vinden.

Indonesie is inderdaad goedkoper, maar indonesie is natuurlijk ook mega groot dus ik ga dan even uit van java en bali (wat de meeste toeristen doen). Azie heeft meer in gebruikzijnde tempels en rijstgebaseerd eten. Midden-amerika bonen en meelproducten, kerken en oude tempels ruines. Het is wel echt een pre om een curusje spaans te doen, naar mijn idee heb je dan ook veel meer kans echt met mensen te communiceren, kan je echt alleen engels dan is indonesie misschien weer makkelijker alhoewel in belize en mexico engels ook prima is. Midden-amerika heeft wat ervarenere reizigers maar dan ook weer meer dikke amerikaans package toeristen (afhankelijk van waar je bent uiteraard).

Lastige keuze hoor, ik zou gewoon wat foto's opzoeken en dan welke je het meest van denkt dan moet ik zien daar kies je voor:
vulkaan = Bromo vs Pacaya
ruines = Borabordu & prambanan vs Tikal en Chitzen Itza
strand = strand van Bali vs strand van Tulum

Ik zou zelf geen favoriet kunnen kiezen, maar hangt er ook vanaf waar je eerder bent geweest. Heb je al veel van zuid-oost azie gezien dan zou ik eerder voor midden-amerika kiezen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Tessa
Reiziger
Contacteer:

Bericht door Tessa »

Oooh, het wordt nog moeilijk denk ik! Maar dank je wel voor de reacties, hier heb ik wel wat aan. Spaans wil ik nog wel een keer leren, eens kijken of dat haalbaar is in de komende paar maanden, of dat het toch Indonesie wordt.
Broaden your minds
Plaats reactie