Wie zit bij de postbank?

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
bolletjeom
Reisexpert

Wie zit bij de postbank?

Bericht door bolletjeom »

De Postbank gaat over naar de ING en iedereen met een rekening krijgt een nieuw pasje toegestuurd dat de oude gaat vervangen. Eind juni moet iedereen de nieuwe kaart hebben.

Hoe moet dit nu als je op reis bent?!?!?
Bij een miljoen Postbank-klanten glijdt de komende weken een nieuwe platinum Creditcard van ING in de bus en bij 8,4 miljoen Postbank-klanten een nieuwe betaalpas.
Er zijn zeer veel klachten binnengekomen bij de bank omdat de pincode van de Creditcard niet gewijzigd kan worden. Mensen moeten dus een nieuw, niet zelf gekozen, nummer gaan onthouden.

De Creditcards zijn om veiligheidsredenen geblokkeerd en moeten door de ontvanger met een code worden gedeblokkeerd. En hier zit voor veel mensen een probleem en met name voor de mensen die nu in het buitenland zitten.

"Met dat activeren wordt meteen de oude kaart geblokkeerd. Daarom worder er nieuwe pincodes geven, ook al omdat de nieuwe kaart voorzien is van een chip en de oude van een magneetstrip."

Het deactiveren moet gebeuren bij een bank in Nederland en na het activeren van de nieuwe pas is de oude automatisch geblokkeerd. Wanneer je in het buitenland bent zal een zaakwaarnemer jou pas moeten deactiveren en je daarna per aangetekende post je nieuwe kaart naar je op moeten sturen. In de tussenliggende periode kan je dus geen gebruik maken van je Creditcard.

Hoe het zit met het activeren van je nieuwe betaalpas weten we niet? Is er nu iemand op reis die een Postbank Rekening heeft en die weet hoe dit in zijn werk gaat? Moet de pas in Nederland bij een Pin-automaat geactiveeerd worden en vervalt dan ook direct je oude pas? of kan je door pinnen in het buitenland terwijl je zit te wachten op de post met je nieuwe kaart?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
El Niño
Reisexpert

Re: Wie zit bij de postbank?

Bericht door El Niño »

Dat heb ik ook! Ik heb nu een platiumcard. Daar zit ik eigenlijk niet op te wachten, omdat die er nog duurder uitziet dan mijn oude Goldcard :-). Er stond bij dat mijn pincode hetzelfde zou blijven, maar ik kreeg deze week toch een nieuwe pincode opgestuurd ~O>

De mijne was trouwens gewoon verlopen (per 2/09), dus ik heb daar niks achter gezocht. Wel irritant: die nieuwe creditcard is maar 1 jaar geldig! Ik weet het niet precies meer, maar mijn oude kaart was toch echt minimaal 2 jaar geldig dacht ik. Niet handig voor backpackers.

Hoe dat activeren zit? Je krijgt een brief met een activatiecode. Daarna komt je creditcard binnen met een telefoonnummer. Dat nummer moet je dan bellen, en die activatiecode invoeren (plus een paar controlevragen: oa mijn geboortedatum is als ik me goed herinner).

ps. Over mijn pinpas nog niks gehoord....tot nu toe verwachte ik dat ook niet, omdat mijn creditcard gewoon (toevallig) deze maand verlopen was. Heb net even gekeken, en mijn pinpas is nog geldig tot dec 2011. Als de ING die postbankpassen nu ineens gaat vervangen, maken ze daar geen vrienden mee onder backpackers vrees is.....
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

ik heb geen ervaring met postbank maar wel met rabobank... toen ik in Hongarije zat heb ik creditcard aangevraagd en kreeg daardoor automatisch nieuwe bankpas. Deze bankpas was pas te gebruiken nadat er gepind wat in NL. Tegen mijn vader die toen mijn bankzaken regelde werd gezegd dat hij in NL moest pinnen maar dat mijn kaart nog wel bruikbaar was.. Helaas was dit niet zo en zo zat ik ineens in buitenland vlak voor ik even een weekend ergens anders heen ging met tickets al geboekt maar geen pinpas, gelukkig kon ik van vrienden lenen en waren mijn ouders 3 dagen later al bij mij.. maar bij rabo moest je eerst in NL pinnen..
Tommy
Reiziger

Bericht door Tommy »

Ik heb zelf al sinds m'n pennyrekening tijd een postbank rekening en onze gezamenlijke rekening is ook postbank.

Hebben alleen nog niets over nieuwe pasjes gehoord.
myrte
Wereldreiziger

Bericht door myrte »

Ik heb ook al zo lang als ik me kan heugen een rekening bij de Postbank, maar ook ik heb niks vernomen van een nieuwe pas.

Beetje jammer dat ik nu nog geen nieuwe heb gekregen. Moet namelijk nu een nieuwe bestellen (en betalen!) omdat ik een goed werkende pas mee op reis wil hebben, terwijl ik 'm over een maandje ofzo gratis zou krijgen. Geen wereldramp natuurlijk, maar dat soort dingen zijn wel altijd een beetje jammer.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

myrte schreef:Beetje jammer dat ik nu nog geen nieuwe heb gekregen. Moet namelijk nu een nieuwe bestellen (en betalen!) omdat ik een goed werkende pas mee op reis wil hebben, terwijl ik 'm over een maandje ofzo gratis zou krijgen. Geen wereldramp natuurlijk, maar dat soort dingen zijn wel altijd een beetje jammer.
Wij hebben ook een nieuwe pas gekregen. Ik zou even bellen met de postbank en dit ter spraken brengen, want lijkt me wel dat ze dit vooraf wisten en je daarover op de hoogte hadden kunnen brengen. Had je weer wat geld gescheeld.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Betaalpassen van de postbank (de oude althans) hoef je niet bij een Nederlandse ATM te activeren. Ik ben mijn pinpas wel eens kwijtgeraakt tijdens een reis, een vriend van me nam een paar weken later een nieuwe mee en deze kon ik meteen gebruiken.

Ook qua creditkaart zie ik de problemen niet zo: je moet je kaart telefonisch activeren, maar nergens staat (stond) dat dit moet vanaf een Nederlands nummer.

Het enige lastige is dat je iemand moet hebben die jou je kaart kan opsturen/kan brengen. En je mag de code niet samen met de pas versturen, maar dat is logisch.

P.S. ik ben de pincode van mijn creditkaart al jaren kwijt, wat dat betreft is een nieuwe code wellicht handig ;)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Ik denk dat je op al die punten gelijk hebt Jenny. Maar dat neemt niet weg, dat ik het heel irritant zou vinden als ik in het buitenland zou zitten (in de veronderstelling dat mijn pas nog heel lang geldig is) en iemand ineens aangetekend een nieuwe pas naar een postadres in het buitenland op zou moeten sturen. Eerst zien dan geloven trouwens: tot nu toe alleen nieuwe creditcard gekregen op het moment dat de oude verlopen was......
myrte
Wereldreiziger

Bericht door myrte »

evanerp schreef:
myrte schreef:Beetje jammer dat ik nu nog geen nieuwe heb gekregen. Moet namelijk nu een nieuwe bestellen (en betalen!) omdat ik een goed werkende pas mee op reis wil hebben, terwijl ik 'm over een maandje ofzo gratis zou krijgen. Geen wereldramp natuurlijk, maar dat soort dingen zijn wel altijd een beetje jammer.
Wij hebben ook een nieuwe pas gekregen. Ik zou even bellen met de postbank en dit ter spraken brengen, want lijkt me wel dat ze dit vooraf wisten en je daarover op de hoogte hadden kunnen brengen. Had je weer wat geld gescheeld.
Ik heb inderdaad even gebeld, maar ben niet veel wijzer geworden. Een enorm verhaal... 'postbank-pas', 'ing-pas', 'gratis', '7,75', '9,95'... geen idee waar die miep het maar steeds over had. Maargoed, er komt een nieuwe pas aan (dat is het belangrijkste) en ik zie vanzelf wel of het me wat kost.

Wat ik wel begreep is dat de oude pas wel geldig blijft tot je de nieuwe activeert. Kan me zo voorstellen dat dat met de invoering van die nieuwe passen ook zo is. Vanaf het moment dat je de nieuwe pas voor het eerst gebruikt is de oude pas nog 6 weken bruikbaar, vertelde de postbank mevrouw.
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Wij zitten bij de postbank alleen we doen meer op reis met de rabobank.
Wij weten nog niet wat we moeten gaan doen. Waarschijnlijk word een opstuur verhaal uiteindelijk.
We moeten gaan kijken voor een machtiging waarschijnlijk mijn schoonvader zodat ie misschien wat dingen in NL kan regelen.

gr van Moira
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Moira schreef:Hallo,

Wij zitten bij de postbank alleen we doen meer op reis met de rabobank.
Wij weten nog niet wat we moeten gaan doen. Waarschijnlijk word een opstuur verhaal uiteindelijk.
We moeten gaan kijken voor een machtiging waarschijnlijk mijn schoonvader zodat ie misschien wat dingen in NL kan regelen.

gr van Moira
En jij denkt dat dat gaat werken.....machtiging moet je in NL doen. Allebei legitimatie laten zien enzo......
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

idd een machtiging regel je VOOR je op reis gaat! Je moet beide naar de bank met je paspoort.
anders gaat het niet lukken. Of je moet naar een notaris waar je nu zit en die moet dan een document opstellen dat jij bent wie je zegt te zijn.

maar als het ding met de post komt en je kan hem activeren zonder dat iemand kijkt of jij wel bij het pasje hoort dan kan iedereen hem voor je activeren.

Jeroen is gemachtigd bij mijn bank....dachten we...totdat mijn bankpas geblokkeerd werd.
Blijkbaar blokkeerd ie als je 3 keer fout pint...en dus niet 3 keer achter elkaar maar 3 keer totaal. Jeroen ging me wegbrengen naar het vliegveld. Tankt met mijn pas en gebruikt blijkbaar de verkeerde code...en daar kom ik achter als ik in Madrid wil pinnen :{
Maar hij kon dus niet de blokkade er af laten halen. Daarvoor moest ik zelf komen en was ook het pasje zelf voor nodig
super irritant!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Paolovic
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door Paolovic »

Toevallig heb ik deze maand een nieuwe "Postbank Card" aangevraagd. Mijn oude verloopt 05/09, maar ben van maart t/m augustus naar Zuid-Amerika. I.p.v. een Postbank card kreeg ik dus al een Creditcard van de ING. I.p.v. de verwachtte 2 jaar, is deze 3 jaar geldig, t/m 02/12! Ik dacht dat de pincode van die nieuwe kaart hetzelfde zou zijn. Krijg ik die week erop een nieuwe pincode voor mijn creditcard! Heb de nieuwe creditkaart al geactiveerd en gelukkig heb ik de bijbehorende pincode. Maar ik heb nog wel een postbank pinpas, die is in principe nog geldig t/m 05/13, ware het niet dat ik waarschijnlijk ook voor juni een nieuwe krijg. Ik zal vandaag of morgen hier ook eens over bellen met de postbank/ING-bank, of ik die oude kaart nog wel kan blijven gebruiken, of dat deze ook wordt geblokkeerd.... Ik hoop dus van niet....
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

bolletjeom schreef: Blijkbaar blokkeerd ie als je 3 keer fout pint...en dus niet 3 keer achter elkaar maar 3 keer totaal. Jeroen ging me wegbrengen naar het vliegveld. Tankt met mijn pas en gebruikt blijkbaar de verkeerde code...en daar kom ik achter als ik in Madrid wil pinnen :{
Bij de postbank word je pas pas geblokkeerd wanneer je 3 keer achter elkaar de foute code in typt. Dat kan 3 keer vlak achter elkaar zijn, maar ook vandaag en morgen en overmorgen een keer. Zodat je tussendoor (toevallig) de goede code intypt, begint de teller weer van vooraf aan.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Ja hoor! Vandaag kreeg ik spontaan een oranje ING-pas opgestuurd, terwijl mijn Postbankpas nog een paar jaar geldig was!!! Gelukkig ben ik niet op reis. Of dit een probleem op zou leveren? Geen idee....mijn oude blauwe Postbank pas "is" nog geldig tot 12-2011..............
Plaats reactie