Maand in Maleisië
Maand in Maleisië
Hallo allemaal!
Wij (jong stel, eind 20) plannen een backpacktrip naar Maleisië aankomende zomer. Omdat het de eerste keer is dat we met een rugzak en zonder vooraf veel vast te leggen gaan reizen, willen we graag weten van de meer ervaren reizigers of ons plan haalbaar is qua tijd, en of we misschien nog belangrijke dingen vergeten. Al jullie info is welkom! De planning is als volgt:
We hebben zo'n 27 dagen de tijd.
-Vlucht Amsterdam - Hong Kong
- 2 á 3 dagen verblijf in Hong Kong
- Vlucht met AirAsia Hong Kong - Kota Kinabalu
- ca. 6 dagen verblijven in Sabah, o.a. misschien de Mount Kinabalu beklimmen, Turtle islands
- Vlucht met AirAsia Kota Kinabalu - Singapore
- 2 of 3 dagen Singapore
- Melakka
- met Jungletrain Taman Negara
- 3 dagen Taman Negara
- 2(?)dagen Cameron Highlands
- Paar dagen óf Perhentian, óf langkawi, óf Penang
- 2 dagen Kuala Lumpur, s'avonds vertrek naar AMS
Ik lees dat bijna iedereen in Maleisie in KL begint en van daar rond gaat. Misschien heeft iemand onze route ook al eens gevolgd?? Alle info is welkom. Bij voorbaat dank!
Wij (jong stel, eind 20) plannen een backpacktrip naar Maleisië aankomende zomer. Omdat het de eerste keer is dat we met een rugzak en zonder vooraf veel vast te leggen gaan reizen, willen we graag weten van de meer ervaren reizigers of ons plan haalbaar is qua tijd, en of we misschien nog belangrijke dingen vergeten. Al jullie info is welkom! De planning is als volgt:
We hebben zo'n 27 dagen de tijd.
-Vlucht Amsterdam - Hong Kong
- 2 á 3 dagen verblijf in Hong Kong
- Vlucht met AirAsia Hong Kong - Kota Kinabalu
- ca. 6 dagen verblijven in Sabah, o.a. misschien de Mount Kinabalu beklimmen, Turtle islands
- Vlucht met AirAsia Kota Kinabalu - Singapore
- 2 of 3 dagen Singapore
- Melakka
- met Jungletrain Taman Negara
- 3 dagen Taman Negara
- 2(?)dagen Cameron Highlands
- Paar dagen óf Perhentian, óf langkawi, óf Penang
- 2 dagen Kuala Lumpur, s'avonds vertrek naar AMS
Ik lees dat bijna iedereen in Maleisie in KL begint en van daar rond gaat. Misschien heeft iemand onze route ook al eens gevolgd?? Alle info is welkom. Bij voorbaat dank!
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: Maand in Maleisië
Je tijd in taman negara, cameron highlands en melakka is prima. KL kan ook wel in 2 dagen. 6 dagen borneo vind ik erg weinig. Als je er heen gaat om de berg te beklimmen is het misschien wel waardevol, maar doe je dat niet dan kan je beter alleen op het vaste land blijven óf langer op borneo blijven om meer te zien (minimaal 2 weken). Want zonder de berg te beklimmen is kinabalu NP niet heel erg bijzonder en geeft het je geen beeld van borneo.
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.
Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Dank je voor je reactie!
Het beklimmen van de Mt Kinabalu twijfelen we ook nog erg over, of we het écht de moeite waard vinden (2 dagen klimmen voor een ongetwijfeld prachtig maar onzeker uitzicht). Verder moeten we ons nog meer verdiepen in Sabah, wat zijn echte must see's?
En als we de jungle ingaan in Sabah, is Taman Negara dan nog wel doe moeite waard? Of is het eigenlijk meer van hetzelfde van wat we in Sabah al gezien hebben? Dan zouden we Taman Negara kunnen skippen en langer op Borneo blijven?
Het beklimmen van de Mt Kinabalu twijfelen we ook nog erg over, of we het écht de moeite waard vinden (2 dagen klimmen voor een ongetwijfeld prachtig maar onzeker uitzicht). Verder moeten we ons nog meer verdiepen in Sabah, wat zijn echte must see's?
En als we de jungle ingaan in Sabah, is Taman Negara dan nog wel doe moeite waard? Of is het eigenlijk meer van hetzelfde van wat we in Sabah al gezien hebben? Dan zouden we Taman Negara kunnen skippen en langer op Borneo blijven?
- bolletjeom
- Reisexpert
als je jungle gaat zien in Borneo hoef je niet meer naar Taman negara. Dat zal dan alleen maar tegenvallen.
Ga op Sabah een 3 dagen tourtje doen op de Kinabatanganrivier!! kans op wilde orangutans en pygmee olifanten en gegarandeerd een aantal apensoorten!. 6 dagen voor Sabah is krap. neem er 2 dagen bij en je kunt al wel weer wat.
1 dag Kota kinabalu, mount kinabalu zonder klim halve reisdag en 1,5 dag daar. De ochtend erna door naar sepilok of sandakan. Vandaar een 3 dagen 2 nachten ( ze kunnen je daar ophalen) op de kinabatangan. Als je wilt kan je daarna terug naar KK.
Ga op Sabah een 3 dagen tourtje doen op de Kinabatanganrivier!! kans op wilde orangutans en pygmee olifanten en gegarandeerd een aantal apensoorten!. 6 dagen voor Sabah is krap. neem er 2 dagen bij en je kunt al wel weer wat.
1 dag Kota kinabalu, mount kinabalu zonder klim halve reisdag en 1,5 dag daar. De ochtend erna door naar sepilok of sandakan. Vandaar een 3 dagen 2 nachten ( ze kunnen je daar ophalen) op de kinabatangan. Als je wilt kan je daarna terug naar KK.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
-
Qreply
Mooie trip voor de boeg!
Mt. Kinabalu is zeker een uitdaging en ben je redelijk fit dan is hij ook nog goed te doen!
Probeer wel vooraf je klim te boeken. Er kunnenn maar een maximaal aantal klimmers de berg op door de schaarse overnachtingsfaciliteiten en afspraken vanuit de overheid. Het zou dus jammer zijn dat alle dagen al vol zitten als jullie er komen.
Ik wil je zeker niet ontmoedigen voor de 'jungle trein' maar die is wel een beetje overschat. Verder zou ik ook voor de jungle in Borneo kiezen ipv die van Maleisie tenzij je een enorme natuurliefhebber bent!
Save Travels,
Thomas
Mt. Kinabalu is zeker een uitdaging en ben je redelijk fit dan is hij ook nog goed te doen!
Probeer wel vooraf je klim te boeken. Er kunnenn maar een maximaal aantal klimmers de berg op door de schaarse overnachtingsfaciliteiten en afspraken vanuit de overheid. Het zou dus jammer zijn dat alle dagen al vol zitten als jullie er komen.
Ik wil je zeker niet ontmoedigen voor de 'jungle trein' maar die is wel een beetje overschat. Verder zou ik ook voor de jungle in Borneo kiezen ipv die van Maleisie tenzij je een enorme natuurliefhebber bent!
Save Travels,
Thomas
-
Mooie trip voor de boeg!
Probeer wel vooraf iets te boeken. Er kunnen maar een maximaal aantal klimmers de berg op door de schaarse overnachtingsfaciliteiten en afspraken vanuit de overheid. Het zou dus jammer zijn dat alle dagen al vol zitten als jullie er komen.
Verder is het reisschema redelijk normaal en goed te doen!
Save Travels,
Thomas
Probeer wel vooraf iets te boeken. Er kunnen maar een maximaal aantal klimmers de berg op door de schaarse overnachtingsfaciliteiten en afspraken vanuit de overheid. Het zou dus jammer zijn dat alle dagen al vol zitten als jullie er komen.
Verder is het reisschema redelijk normaal en goed te doen!
Save Travels,
Thomas
Dik een half jaar verder, en een onvergetelijke ervaring in Hong Kong, Maleisië en Singapore. Dank voor jullie goede adviezen, en voor iedereen die wil weten hoe gaaf het was: http://www.youtube.com/watch?v=oD4_W5YNHwo