Gezocht: Uitstapje in NL

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Reismeis
Reisexpert

Gezocht: Uitstapje in NL

Bericht door Reismeis »

Ik heb laatst vier treinkaartjes bij het Kruidvat gekocht en dat betekent dat we twee uitstapjes met de trein kunnen maken :) De kaartjes zijn alleen te gebruiken in het weekend en je moet op dezelfde dag weer terug. We vertrekken vanuit Leeuwarden (of eigenlijk Hurdegaryp, da's op loopafstand :)).. Maar waar naar toe..? Wie heeft tips voor een gezellig dagje weg/ééndags-stedentripje in Nederland? We zijn vorig jaar in Amsterdam geweest, en we komen ook regelmatig in Lelystad en Groningen, dus die steden vallen af.

Maastricht, Breda, Middelburg etc. is te ver weg, we zitten dan al gauw drie, vier uren in de trein en dat vinden we een beetje zonde van de tijd. Dan kunnen we er beter een weekendje van maken 8-)
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Erik
Site Admin

Re: Gezocht: Uitstapje in NL

Bericht door Erik »

Den Bosch? Volgens de NS site doe je er 2.5 uur over, maar is wel de moeite waard ! Je kunt er shoppen, prima uit eten, op de binnendiezen varen, en wandelen (buiten de stad). Het is dus maar net wat je zoekt :)

Zou er eens een artikel over moeten schrijven :P
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Jij bent snel, haha!

Ik sta overal open voor, bedankt voor je tip! 2,5 uur is goed te doen, en er is ook genoeg te beleven zie ik!
We gaan eind maart/begin april, denk ik. Heb je het artikel dan af? O-)
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Ik vind Nijmegen een prachtige stad! Niet zozeer de binnenstad (heftig gebombardeerd), maar vooral de straten die de ster vormen vanaf het Keizer Karelplein (Graafseweg, Sint Annastraat, Oranjesingel).
En eventueel meteen te combineren met een wandeling over de duivelsberg en/of omgeving.
Het bos is daar schitterend!
Of met Berg en Dal, Heilig Landstichting, Beek Ubbergen, de Ooijpolder etc...
Allemaal vlakbij en dus makkelijk te bereiken met de bus of je kunt je fiets meenemen.

: )

O ja, en Utrecht is natuurlijk ook heel erg leuk!
Laatst een dagje met m'n ouders geweest en we hebben ons erg goed vermaakt!
Daar weet ik ook nog een heeeeeeeeeeeeeerlijke Griek! Griekse tapas (veel vegetarisch), mmmmmmmmm!!!!!!!
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Travelator
Reisexpert

ps. En als je naar Nijmegen gaat, moet je zeer zeker gaan eten bij Café De Plak!
Heeeeeeeeerlijke groentetaart (of kaasgehakt) en volle borden!
: )

(Grrrrr waarom zit ik nou weer in Thailand?? Water loopt me in de mond! ^^ )

Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Utrecht is ook leuk.

En Rudi kan goed reisgidsen in Amersfoort :p
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Reismeis schreef:We gaan eind maart/begin april, denk ik. Heb je het artikel dan af? O-)
Als ik een leuk artikeltje schrijf over Den Bosch wil jij dan ook eens kijken of je wat leuks kunt delen met andere reizigers? _O_

Vind het best leuk om ook over Nederlandse steden wat te schrijven.
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Dank voor alle reacties!!! Zeg Travelator, jij bent vast nog noooooooooooit in Nijmegen geweest, want je bent totaal niet enthousiast :)

Erik, dat is goed. Als ik een artikel over Dokkum, Leeuwarden of Ameland schrijf, hebben we dan een deal? :Y
Travelator
Reisexpert

Reismeis schreef:Zeg Travelator, jij bent vast nog noooooooooooit in Nijmegen geweest, want je bent totaal niet enthousiast :)
Heb er een paar jaartjes gewoond. In m'n eerste eigenste huisje zelfs! : ))
Nijmegen is de enige Nederlandse stad waarvan ik me kan voorstellen dat ik er weer zou kunnen wonen (mocht ik ooit terugkomen ^^).

Jij bent trouwens ook nooit enthousiast. Over niks niet :Y ^O^

Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Travelator schreef:Jij bent trouwens ook nooit enthousiast. Over niks niet :Y ^O^
En mijn deal dan? :P

Ja ik zag de dubbele ontkenning
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Travelator schreef:
Reismeis schreef:Zeg Travelator, jij bent vast nog noooooooooooit in Nijmegen geweest, want je bent totaal niet enthousiast :)
Heb er een paar jaartjes gewoond. In m'n eerste eigenste huisje zelfs! : ))
Nijmegen is de enige Nederlandse stad waarvan ik me kan voorstellen dat ik er weer zou kunnen wonen (mocht ik ooit terugkomen ^^).

Jij bent trouwens ook nooit enthousiast. Over niks niet :Y ^O^
Ik lees het wel, NL staat voorlopig nog niet op de planning haha :) Je hebt groot gelijk, geniet ervan!!

Nah, ik ben niet zo van dat enthousiaste.. En sarcasme, daar hou ik ook niet van.. O-)
Travelator
Reisexpert

Erik schreef:
Travelator schreef:Jij bent trouwens ook nooit enthousiast. Over niks niet :Y ^O^
En mijn deal dan? :P

Ja ik zag de dubbele ontkenning
Maar Erik, jij heb een speciale gave.
Jij bent zelf zo enthousiast dat je volgens mij een koe nog enthousiast kunt krijgen over een hoop str**t.
En nu niet weer zeggen dat ik slijm, want ik meen het.
Heus : )

Globetrot
Reisexpert

Bericht door Globetrot »

Ik vind Utrecht ook een heel leuke stad. Vanaf Leeuwarden is het ca. 2 uur met de trein. In het oude centrum vind je de bekende watertoren en de Domtoren, die je voor 8 euro kunt beklimmen. Je hebt dan een prachtig uitzicht over de stad. Vlak achter het centraal station zit het Geldmuseum en het Spoorwegmuseum is ook leuk...
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Helemaal met Travelator eens!

Nijmegen is geweldig mooi! Je kunt er ook een stadswandeling maken (boekje te koop bij de VVV) door het niet gebombardeerde gedeelte. De eeuwenoude stadsmuur en zelfs nog overblijfselen van Romeinse tijden en het oude kerkje op het Valkhof. Ook het museum op het Valkhof is een aanrader.
En als je fietsen huurt van de NS, kun je zo de mooie Ooijpolder inrijden.

Een leuk lunchplekje is de Blonde Pater met heerlijke broodjes en voor een perfekte warme chocolademelk kun je naar Nijmeegs oudste cafeetje De Blaauwe Hand! *) Of een biertje van de stadsbrouwerij die ze daar schenken.

En als je dan bij De Plak eindigt voor die heerlijke kaasgehakt, moet je toch echt de lekkerste chocoladetaart van Nederland/de wereld niet laten liggen ^O^ Daar hebben wij het altijd over als we terugkomen naar NL en dat gaat er dan ook altijd in als koek (meerdere keren ;) )!!

Wij zijn helemaal niet geobsedeerd met het heerlijke Nederlandse/Nijmeegse eten hoor....ha ha... :?

Veel plezier!!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Travelator
Reisexpert

Kims schreef: En als je dan bij De Plak eindigt voor die heerlijke kaasgehakt, moet je toch echt de lekkerste chocoladetaart van Nederland/de wereld niet laten liggen
Hoe ik die niet heb kunnen noemen is mij een raadsel...
What was I thinking!?

(Maar Kims, als je weer 's in NL bent, moet je de chocoladetaart van 's lands grootse supermarktketen ook maar eens proberen! Is bijna net zo lekker!) (geloof bijna zelf niet dat ik het zeg, maar tis echt waar)

Oké, sorry, ik spam weer --> back on topic

Plaats reactie