Malev failliet

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
Plaats reactie
Marja Veen

Malev failliet

Bericht door Marja Veen »

Hierbij wil ik het volgende vragen. Ik heb op 02-11-2011 via D Reizen een vlucht geboekt met Malev. Dit is een enkele reis vanaf Thessaloniki naar Amsterdam. Vertrek data 20-05-2012.Ik heb nu begrepen dar Malev inderdaad failliet is. Ik heb helaas geen tickeetverzekering geboekt.Is er nu nog een mogelijkheid om geld terug te krijgen. Zoals bijvoorbeeld de luchthavenbelasting en hoe doe je dat dan. Mijn ticket was in totaal 165.78 euro.
1x 88.00 lijnvlucht
1x 77.78 luchthavenbelasting

Ik heb betaald met iDeal.
Laatst gewijzigd door menasil op 27 feb 2012 11:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonlijke gegevens verwijderd
menasil
Reisexpert

Re: Malev failliet

Bericht door menasil »

Ik zou contact opnemen met D-reizen. Zij hebben jouw dit ticket verkocht en dar zou je dan moeten aankloppen.

Malev vermeldt op de website:
if you purchased your ticket in a travel agency for cash or by bank transfer, you should submit your refund claim to the travel agency by 2 March;
if you purchased a package holiday including the air ticket in a travel agency, please speak to the travel agency about a refund;

Dus als het een los ticket is, voor 2 maart contact opnemen en je claim indienen bij D-reizen!
ricardobuma
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door ricardobuma »

Ik denk dat het vrij moeilijk wordt. Ik loop stage bij een reisbureau en wij verkopen enkel losse tickets standaard inclusief de vliegticketgarantie-verzekering van €3,- p.p. Zonder deze verzekering zal het denk ik lastig worden om je geld terug te krijgen.
Hoe boek jij jouw vliegtickets? Help mij afstuderen met het invullen van een korte enquête: https://goo.gl/e85Von
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

ricardobuma schreef:Ik denk dat het vrij moeilijk wordt. Ik loop stage bij een reisbureau en wij verkopen enkel losse tickets standaard inclusief de vliegticketgarantie-verzekering van €3,- p.p. Zonder deze verzekering zal het denk ik lastig worden om je geld terug te krijgen.
Is dat eigenlijk niet gek dat de regelgeving zo is? Ik vind het heel raar dat je bij een faillisement alleen geld terug kan krijgen met een los ticket als je een verzekering erbij hebt afgesloten. Jij bent dan toch net zo goed gedupeerd of gaan ze er vanuit dat iemand met een los ticket minder financiële schade lijdt?
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

menasil schreef: Is dat eigenlijk niet gek dat de regelgeving zo is? Ik vind het heel raar dat je bij een faillisement alleen geld terug kan krijgen met een los ticket als je een verzekering erbij hebt afgesloten. Jij bent dan toch net zo goed gedupeerd of gaan ze er vanuit dat iemand met een los ticket minder financiële schade lijdt?
Bijna twee jaar geleden is de auto van mijn broertje in brand gestoken. Een week nadat hij een brief ontving waarin stond dat hij 11.000 euro zou ontvangen, ging de verzekering failliet. Hij staat achteraan in het rijtje met schuldeisers, het waarborgfonds doet niks voor hem omdat het geen ongeluk was, en hij heeft nog geen cent ontvangen. Het is raar geregeld in de verzekeringswereld....
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Globetrot
Reisexpert

Bericht door Globetrot »

Hier vind je de regels: http://www.sgr.nl/index.asp?uid=2
Omdat lijndiensttickets er niet onder vallen, heeft men die extra verzekering in het leven geroepen. Erg handig, voor als de luchtvaartmaatschappij failliet gaat...
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Jenny schreef:
menasil schreef: Is dat eigenlijk niet gek dat de regelgeving zo is? Ik vind het heel raar dat je bij een faillisement alleen geld terug kan krijgen met een los ticket als je een verzekering erbij hebt afgesloten. Jij bent dan toch net zo goed gedupeerd of gaan ze er vanuit dat iemand met een los ticket minder financiële schade lijdt?
Bijna twee jaar geleden is de auto van mijn broertje in brand gestoken. Een week nadat hij een brief ontving waarin stond dat hij 11.000 euro zou ontvangen, ging de verzekering failliet. Hij staat achteraan in het rijtje met schuldeisers, het waarborgfonds doet niks voor hem omdat het geen ongeluk was, en hij heeft nog geen cent ontvangen. Het is raar geregeld in de verzekeringswereld....
Dit is helemaal schokkend :{
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

geld van het ticket terug krijgen zal lastig zijn maar dreizen zal wel de luchthavenbelasting moeten kunnen terug vragen.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Marja Veen

Hallo
Dank je wel voor jullie reacties. Ik denk ook dat ik mijn geld kwijt ben. Ga morgen wel naar D reizen want ik weet niet hoe het zit met de luchthavenbelasting. Misschien kan je dit wel terug krijgen.

Groet Marja
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik heb dit topic ook naar d reizen getwitterd. Hopelijk kunnen ze ook hier een antwoord plaatsen.
Marja Veen

Hoi Eric

Dank je wel.
Vriendelijke groet Marja
Marja Veen

Ik weet niet of het toeval is maar ik kreeg vandaag een mail van D Reizen dat zij een aanvraag hebbeen ingediend voor teruggave van de luchthavenbelasing (gedeeltelijk). Krijg hier nader bericht over in april. Weet niet of dit een reactie van D Reizen is op de Twitter van Erik.

Groet Marja
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Dat komen we waarschijnlijk nooit te weten. Wel fijn dat er actie is ondernomen! Wil je ons op de hoogte houden van de vorderingen?
Marja Veen

Hallo

Ja zodra ik weer wat weet zal ik jullie op de hoogte houden.

Groet Marja
Plaats reactie