Route Laos/Thailand 3 weken
Route Laos/Thailand 3 weken
Hallo,
Voor van de zomer zit ik te denken om richting Azie te gaan. Van veel mensen gehoord dat Thailand en Laos geweldig zijn, en dit wil ik graag zelf ervaren!
Ik heb 3 weken vakantie en zou eind juni in Bangkok kunnen zijn. Ik zat zelf te denken om vanuit Bangkok gelijk door te vliegen naar Vientiane en vanuit daar via Noord Thailand weer terug te reizen naar Bangkok (waarbij ik graag de slowboat wil nemen vanuit Luang Prabang en sowieso Chang mai, Sukothai, Ayutthaya en Bangkok wil zien. Mis ik dan nog hoogtepunten?
Nu is mijn vraag of dit te doen is? Of dat ik beter één land kan kiezen en dat 'goed' doen en het andere land een andere keer doen? Ik hou van natuur en cultuur. Ik hoef niet zo nodig te stappen, maar een gezellig terrasje vind ik wel leuk. Verder zou ik het ook wel lekker vinden om te eindigen met een paar dagen relaxen (aan het strand), maar denk dat dat helemaal niet past in het reisschema. Welk land zouden jullie mij aanraden?
Graag jullie ervaringen!
Groetjes Marte
Voor van de zomer zit ik te denken om richting Azie te gaan. Van veel mensen gehoord dat Thailand en Laos geweldig zijn, en dit wil ik graag zelf ervaren!
Ik heb 3 weken vakantie en zou eind juni in Bangkok kunnen zijn. Ik zat zelf te denken om vanuit Bangkok gelijk door te vliegen naar Vientiane en vanuit daar via Noord Thailand weer terug te reizen naar Bangkok (waarbij ik graag de slowboat wil nemen vanuit Luang Prabang en sowieso Chang mai, Sukothai, Ayutthaya en Bangkok wil zien. Mis ik dan nog hoogtepunten?
Nu is mijn vraag of dit te doen is? Of dat ik beter één land kan kiezen en dat 'goed' doen en het andere land een andere keer doen? Ik hou van natuur en cultuur. Ik hoef niet zo nodig te stappen, maar een gezellig terrasje vind ik wel leuk. Verder zou ik het ook wel lekker vinden om te eindigen met een paar dagen relaxen (aan het strand), maar denk dat dat helemaal niet past in het reisschema. Welk land zouden jullie mij aanraden?
Graag jullie ervaringen!
Groetjes Marte
Re: Route Laos/Thailand 3 weken
Je kan in drie weken een heel kleine stukje van Thailand zien, en een heel klein stukje van het noorden van Laos. Zelf zou ik er echter voor kiezen om nu naar een van de twee landen te gaan, en de andere te bewaren tot een volgende keer.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
-
- Reisexpert
Ik zou lekker gaan zien wat je graag wilt zien...
Als je bepaalde plekken wilt bezoeken en je weet waar die liggen, doet zo'n grens er toch niet meer toe?
Die behoefte aan afbakening is gewoon een rare kronkel in het menselijk brein, maar in principe maakt het toch geen barst uit?
Je moet je er dan alleen op instellen dat je niet een indruk krijgt van het land, maar alleen van de plek(ken) die je bezoekt.
En het brengt wellicht wat extra praktisch geneuzel met zich mee ivm visa, maar dat weet ik niet eens zeker.
Als dat alles is....
Geniet!
Als je bepaalde plekken wilt bezoeken en je weet waar die liggen, doet zo'n grens er toch niet meer toe?
Die behoefte aan afbakening is gewoon een rare kronkel in het menselijk brein, maar in principe maakt het toch geen barst uit?
Je moet je er dan alleen op instellen dat je niet een indruk krijgt van het land, maar alleen van de plek(ken) die je bezoekt.
En het brengt wellicht wat extra praktisch geneuzel met zich mee ivm visa, maar dat weet ik niet eens zeker.
Als dat alles is....
Geniet!
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
Opzich zou je twee weken noord Laos kunnen combineren met een week Thailand. Je hebt dan wel genoeg tijd om wat van die regio's te zien. Zou in noord-thailand niet te lang in chiang mai blijven hangen. Voor het strand heb je echt geen tijd meer.
Wil je toch strand kies dan voor 3 weken thailand. Andere optie niet het noorden van laos maar juist het zuiden en dan relaxen op de 4000islands. Zelf vond ik het zuiden van laos relaxter en nog minder toeristisch. Als je in het noorden alleen tijd hebt voor vientianne, vang vieng en luang prabang dan krijg je toch niet echt dat laos sfeertje. Natuur kan je daar ook genoeg vinden zoals een trekking rondom tha kaek.
Wil je toch strand kies dan voor 3 weken thailand. Andere optie niet het noorden van laos maar juist het zuiden en dan relaxen op de 4000islands. Zelf vond ik het zuiden van laos relaxter en nog minder toeristisch. Als je in het noorden alleen tijd hebt voor vientianne, vang vieng en luang prabang dan krijg je toch niet echt dat laos sfeertje. Natuur kan je daar ook genoeg vinden zoals een trekking rondom tha kaek.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Ik zou me dan beperken tot bangkok, ayutthaya, chiang mai, terug naar bangkok en dan nog een paar dagen chillen op 1 van de eilandjes onder bangkok (koh chang/koh samet). Sukothai en ayyuthaya lijken best veel op elkaar dus je kunt er voor kiezen om 1 van die 2 te schrappen.
Het is toch nog vrij veel voor 3 weken, maar het ligt het eraan hoelang je overal blijft.
Het is toch nog vrij veel voor 3 weken, maar het ligt het eraan hoelang je overal blijft.
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.
Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Dank voor de reacties. Ik zit nu te denken aan Noord Thailand + Noord Laos, dus van Chang Mai/Rai tot Vientiane. En dan vliegen van Bangkok naar Chang Mai (of Chang Rai) en van via Vientiane met de nachttrein weer terug.
Maar het blijft lastig met zo veel op je wensenlijstje.. Ik ga nog even verder lezen en hou mij altijd aanbevolen voor tips of redenen waarom ik juist naar Laos of Thialand moet gaan
Maar het blijft lastig met zo veel op je wensenlijstje.. Ik ga nog even verder lezen en hou mij altijd aanbevolen voor tips of redenen waarom ik juist naar Laos of Thialand moet gaan

Ik had juist nog langer in die omgeving willen blijven (Chiang Mai en Pai), maarja als je zo weinig tijd hebt...Tikva schreef:Opzich zou je twee weken noord Laos kunnen combineren met een week Thailand. Je hebt dan wel genoeg tijd om wat van die regio's te zien. Zou in noord-thailand niet te lang in chiang mai blijven hangen. Voor het strand heb je echt geen tijd meer.
Die 2 plaatsen staan bij mij hoog in het vaandel.
Chang Mai heb ik al van veel mensen gehoord. Wat is er zo leuk aan Pai? Ik hoorde dat dat een beetje een partystad is, of heb ik dat verkeerd begrepen?marshall schreef: Ik had juist nog langer in die omgeving willen blijven (Chiang Mai en Pai), maarja als je zo weinig tijd hebt...
Ja dat is het ook wel, maar de omgeving is echt supermooi. En die watervallen zijn tof om vanaf te glijdenMarte schreef:Chang Mai heb ik al van veel mensen gehoord. Wat is er zo leuk aan Pai? Ik hoorde dat dat een beetje een partystad is, of heb ik dat verkeerd begrepen?marshall schreef: Ik had juist nog langer in die omgeving willen blijven (Chiang Mai en Pai), maarja als je zo weinig tijd hebt...

Maar ik heb in Chiang Mai motors gehuurd en ben met wat vrienden naar Pai gereden, maar dan moet je wel kunnen rijden en schakelen (en tevens niet bang zijn voor het verkeer daar).
Met die gewone scooters zou ik die tocht niet maken.
Ik had hoge verwachtingen over die slowboat tussen Thailand en Laos, maar 2 dagen op m'n krent zitten, was toch een beetje van het goede teveel. Op een schema van 3 weken mag je dit klasseren onder "tijdverspilling".
Veel mensen nemen in Huay Xai (Laos) de boot naar Luang Prabang met een overnachting in Pakbeng. Dat zal allemaal prachtig zijn inderdaad maar ik heb in Laos een paar keer de boot gepakt en na een uur vond ik het eigenlijk al 'mooi' geweest met het zitten op de harde banken op een ongelukkige manier.kohraya schreef:Ik had hoge verwachtingen over die slowboat tussen Thailand en Laos, maar 2 dagen op m'n krent zitten, was toch een beetje van het goede teveel. Op een schema van 3 weken mag je dit klasseren onder "tijdverspilling".
Mijn advies aan mensen is altijd om daar de bus te pakken naar Vieng Phouka of door naar Luang Nam Tha en later de boot voor kleine stukjes nog eens te nemen in bijvoorbeeld Nong Khiaw (naar Muang Ngoi Neua, uurtje ongeveer enkele reis) of Luang Prabang (naar de Pak Ou grotten bijvoorbeeld). Dan heb je een leuke rivier ervaring en heb je er ook van kunnen genieten zonder 2 dagen op een harde bank te zitten. Maar goed, er zullen mensen zijn die er anders over denken

Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts