Backpacken: Naar Thailand, Vietnam, Laos en Cambodja?!

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Laar-a

Backpacken: Naar Thailand, Vietnam, Laos en Cambodja?!

Bericht door Laar-a »

Hoi,

Ik wil deze zomer samen met een vriendinnetje een reis van 6 weken gaan maken. We zijn beide net afgestudeerd en toe aan een break. Beide hebben we nog nooit gebackpackt.

We zijn momenteel aan het uitzoeken naar welk(e) land(en) we willen. We willen de cultuur van het land leren kennen, genieten van de zond & het strand en af en toe een feestje meepakken. Kortom, gewoon ontspannen en genieten.
Welk van 4 bovenstaande landen is daarvoor het meest geschikt?! Ik vind het lastig om het verschil te zien..

We willen niet dat het land té toeristisch is (dus Thailand valt af?), maar wel toegankelijk voor backpackers.

Alvast bedankt!
Kims
Reisexpert

Re: Backpacken: Naar Thailand, Vietnam, Laos en Cambodja?!

Bericht door Kims »

Hi,

Alle 4 landen zijn zeer geschikt voor backpacken. Het is redelijk makkelijk reizen in Zuid-Oost Azie en er is veel informatie te vinden over de landen. Thailand is waarschijnlijk het meest toeristisch van de 4, maar dan nog kun je makkelijk de massa's ontvluchten door net wat anders te doen of ergens anders heen te gaan dan de meest toerische plekken. Laos is erg leuk om doorheen te reizen, maar er is geen zee en strand. Wel in het zuiden veel eilandjes in de Mekong rivier. In Vietnam en Cambodja ben ik niet geweest, maar ook daar schijnt het reizen leuk en makkelijk te zijn. Het ligt er dus aan welk land en cultuur je het meest trekt.

Voor 6 weken zou ik 1 of 2 landen kiezen, niet meer. Dan heb je de tijd om dingen te zien en te doen en te relaxen, maar niet overal doorheen te sjezen. Het zijn grote landen en ook al is het reizen makkelijk, het kost toch redelijk wat tijd.

Veel plezier!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Plaats reactie