6 weken voorbereidingstijd genoeg voor een reis van 4 mnd ?

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
Marij
Wereldreiziger

6 weken voorbereidingstijd genoeg voor een reis van 4 mnd ?

Bericht door Marij »

Over 6 weken (begin april) wil ik in mijn eentje voor 4 maanden naar Zuid-Oost Azie (o.a. Indonesie, Maleisie, evt Thailand en Cambodja)
Is een voorbereidingstijd van 6 weken echter wel realistisch en haalbaar?

Alhoewel ik een lijst heb gemaakt van dingen die ik moet regelen, heb ik toch niet zo'n goed zicht op de tijd die ermee gemoeid is.
Moet ik mijn reis iets later plannen of moet het wel te doen zijn?

Dingen die moeten gebeuren zijn o.a.:
-onderhuurder vinden,huis onderverhuren, + gedeeltelijk inboedel inpakken en opslaan
-malariapillen halen (inentingen zijn nog geldig als het goed is)
-vliegticket kopen
-visum regelen Indonesie
-iemand regelen voor mijn post + belastingaangifte

Vergeet ik nog grote regeldingen?

PS. Ik ben al eerder in Thailand en Laos geweest in mijn eentje voor 6 weken. Toen 2 maanden van tevoren een ticket geboekt en 'alles' geregeld. Enige verschil is dat ik mijn huis toen niet onderverhuurde en geen visum van tevoren hoefde te regelen. Dus ik was toen vrij snel klaar met de voorbereidingen.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: 6 weken voorbereidingstijd genoeg voor een reis van 4 mn

Bericht door Tikva »

Moet kunnen alleen dat met je huis zal erg afhangen van waar je woont en wat geluk.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

mijn eerste reactie was: vaccinaties, dat ga je niet halen....maar die heb je dus al.

Wanneer je een ticket hebt kun je een visum gaan regelen. Ik zou daar niet mee wachten tot de laatste week maar 4 weken voor vetrek zit je ruim. Dan kan er nog wat mis gaan zonder dat dit een probleem is. Ik weet overigens niet waarom je in nl al een visum wilt regelen? Start je de reis daar en wil je langer dan 30 dagen blijven?

Een onderverhuurder vinden zal de grootste uitdaging zijn.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Marij
Wereldreiziger

Bericht door Marij »

Ja ik heb DTP ineninting gehad en de Hepatitis twinrix 4,5 jaar geleden.
Cholera staat ook in mijn inentingsboekje, maar dat was volgens mij geen inenting. Kan dat?
Tyfus is maar 3 jaar geldig, dus die zou ik opnieuw moeten halen.

Ik heb al wel een afspraak gemaakt bij de GGD, zodat ze kunnen kijken of alles nog up to date is en ik nog nieuwe prikken nodig heb.

Qua visum: ik heb begrepen dat je in Indonesië maar een visum van een maand krijgt en ik weet niet of ik in een maand het land alweer uit ben. Ik wil starten op Bali en daar misschien al wel 3 a 4 weken blijven, vandaar.
Is het makkelijker om het in Indonesië te regelen dan?

Visa voor Maleisie, Cambodja en Thailand zijn ook in het land zelf te regelen? (Thailand weet ik niet meer zo goed, volgens mij kreeg ik toen gewoon een stempel in mijn paspoort.)

Qua onderhuur is het al een uitdaging om de woonconsulent van de woningbouwvereniging te pakken te krijgen... :?
Maar inderdaad een onderhuurder vinden zal het lastigste worden. Alhoewel ik wel in een studentenstad woon en mijn woning geschikt en betaalbaar is voor een student. Dus ik heb nog hoop :)

Voor de rest denken jullie dus wel dat in april weggaan realistisch en haalbaar is?
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Hoe lang je voor vertrek moet beginnen met regelen, hangt af van waar je heen wilt en wat je perse geregeld wilt hebben. Als je je vaccinaties maar hebt, een ticket, en voldoet aan de visumeisen. Over dat laatste is op dit forum al heel veel gezegd en geschreven.

Je kan NIET naar Indonesie zonder dat je een uitreisticket hebt. Dat is een vereiste voor je visum, of je nu een 30-dagen visum on arrival wilt kopen of een visum in Nederland. Bij deze moet je dus beslissen wanneer je het land uit wilt, simpel.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Marij
Wereldreiziger

Bericht door Marij »

Ik wil een retour Bangkok gaan boeken en vandaar met een Air Asia vlucht naar Bali. (en vanaf Bali over land en water richting Maleisie en Thailand)

Wordt de retourvlucht Bangkok dan als een uitreisticket gezien? Of moet ik dan echt een vliegticket naar Maleisie of Thailand laten zien?
Ik moet me nog even goed inlezen in de Visum eisen.

Bedankt voor jullie antwoorden!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Marij schreef:Wordt de retourvlucht Bangkok dan als een uitreisticket gezien? Of moet ik dan echt een vliegticket naar Maleisie of Thailand laten zien?
Is het een ticket Indonesie uit? Nee, en dus heb je geen uitreisticket.

Je moet je inderdaad nog even inlezen >:)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

en even voor de duidelijkheid. Visa regel je niet IN het land zelf maar in een eventueel buurland!
Om een indonesië visum te krijgen moet je aantonen wanneer je het land in komt en wanneer je het verlaat en HOE. dus je hebt een ticket nodig ( kan ook boot zijn)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie