Pindakaas en vliegtuig

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
menasil
Reisexpert

Pindakaas en vliegtuig

Bericht door menasil »

Er werd aan mij gevraagd of ik pindakaas wilde meenemen naar Noorwegen. Gelukkig was ik zo slim om even na te gaan of dat in mijn handbagage mag... niet dus. Ook pindakaas moet in je koffer/backpack want het wordt als vloeistof gezien... Erg balen want nu moet ik het zo goed inpakken dat de potten niet gaan breken... Pindakaas als vloeistof, ik had het zo nog niet gezien ;)

Wat vinden jullie hiervan? Geldt trouwens ook voor ander soort beleg in potten..
kohraya
Reisexpert

Re: Pindakaas en vliegtuig

Bericht door kohraya »

Ik heb liever kneedbommen tussen mijn boterham _O-
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Werd die vloeistof regeling binnenkort niet terug gedraaid?
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Jawel maar dat is volgens mij pas over paar jaar, iig geldt het komende vrijdag (als ik nog vlieg ;)) wel ;)
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik wilde vorig jaar chutney meenemen en een pasteitje vanuit engeland. Beide mocht niet.
De chutney zat in een plastic pot. Ik dacht eerst nog dat glas misschien het gevaar was maar blijkbaar is een plasticpot ook als bomomhulsel te gebruiken.
Voor de pie had hij geen goede verklaring behalve dat het niet mocht.

Uitermaten teleurstellend want er zat thuis al iemand te wachten op dat lekkers.

Trouwens, er is ook pindakaas in plastic potten. Volgens mij zelfs calve maar dan de kleinste verpakking.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

bolletjeom schreef:
Trouwens, er is ook pindakaas in plastic potten. Volgens mij zelfs calve maar dan de kleinste verpakking.
Dank voor de tip maar volgens de regels mag pindakaas sowieso niet (omdat de inhoud ook mix van vast en vloeibaar niet mag) http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=p ... 5A&cad=rja
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

En die kleine kuipjes pindakaas dan, mag dat ook niet? Ken je iemand met een Makro pas? Dan kun je het zo bij de groothandel ophalen. Of anders opsturen per post?
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Reismeis schreef:En die kleine kuipjes pindakaas dan, mag dat ook niet? Ken je iemand met een Makro pas? Dan kun je het zo bij de groothandel ophalen. Of anders opsturen per post?
Ik ga vrijdagochtend al dus beetje kortdag :)

Opsturen per post heeft niet zoveel zin ;) zij zijn daar voor hun sport en reizen daarna weer door ;)

Maar ik rol het in kranten, plastic zak er om heen en dan in mijn handdoek en dan tussen de kleren :)
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Oh ja, dat is wel erg kortdag. Heb weer eens ergens overheen gelezen.. :@ Goed inpakken dan maar, dan komt het vast goed! Veel plezier in Norge!
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

Mijn vriend zijn pot met pindakaas werd ook ingenomen op het vliegveld toen hij vanuit Amerika naar China vloog.
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
Plaats reactie