Inentingen voor Australië

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
Coma Black

Inentingen voor Australië

Bericht door Coma Black »

hallo,
ik vertrek volgende week dinsdag (nog exatc 1 weekje dus :) ) voor 4 maanden naar Australië.
Nu had ik eens geïnformeerd bij het tropisch instituut om te vragen of er verplichte inentingen zijn.
Ze vertelden me dat er voor Australië geen verplichte inentingen zijn maar dat het aangeraden is om je te laten vaccineren tegen tetanus-polio-difterie en hepatitis A. (en eventueel ook tegen Japanse Encephalitis als je lang in agrarische gebieden zou verblijven)

ik ben vroeger als kind gevaccineerd tegen tetanus polio en difterie. Ik weet niet of de tetanus vaccinatie nog geldt, maar ben vrij zeker dat ik tegen polio levenslang beschermd ben.

Aangezien ik een hekel heb aan spuitjes ben ik niet echt geneigd naalden in m'n lijf te laten steken als dit niet echt nodig is :)

wat zijn jullie ervaringen hiermee?
hebben jullie voor je reis naar australië speciale vaccinaties laten zetten?

alvast bedankt
Larissa
Wereldreiziger
Contacteer:

Re: inentingen voor Asutralië

Bericht door Larissa »

Hi!

Voor Australie zijn echt geen inentingen nodig.
Ik neem aan dat je niet 2 jaar lang in een japanse baal met hooi gaat zitten graven in australie???? :P
Ik weet niet waarom ze je dit vertellen, misschien uit voorzorg(?) maar kan ook zijn dat ze geld nodig hebben :P
Mocht je een ongelukje o.i.d krijgen en je hebt een tetanusprik nodig dan kun je die in Australie ook halen.
Nee het is echt overbodig.
'The world is a book, of which those who stay in one place read only one page'
Mil1
Reiziger

Bericht door Mil1 »

Mij hebben ze zelfs niks aangeraden aan vaccinaties. Alleen als je vooraf meer dan 2 maanden geloof ik door Azie zou reizen, dan moet je wel gevaccineerd worden.
Omdat Australie zo geisoleerd ligt komen er geen tropische en/of "enge" ziektes voor. Wil niet zeggen dat je er niet ziek kan worden trouwens ;)
Zeker als je niet van prikken houdt, zou ik er niet aan beginnen. Straks wordt je ziek, zwak of misselijk van de vaccinatie zelf en ga je het doel voorbij met een bestemming als Australie. Gewoon op reis gaan en genieten!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Mil1 schreef: Alleen als je vooraf meer dan 2 maanden geloof ik door Azie zou reizen, dan moet je wel gevaccineerd worden.
Dat is niet waar. Voor vrijwel alle niet-Europese landen, dus ook voor Turkije en Marokko, worden vaccinaties aangeraden (meestal DTP en HepA, soms meer).
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Larissa
Wereldreiziger
Contacteer:

Re: Inentingen voor Australië

Bericht door Larissa »

Ik denk dat ze alleen bedoelde als je bijvoorbeeld voor dat je naar OZ gaat eerst een tussenstopt maakt in Azie.
Mij is verteld dat als ik niet langer dan 2 weken in Hong Kong zou verblijven ik geen inentingen nodig had.
Nu heb ik ze allemaal al vanwege eerdere reizen.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Er zijn mensen bezig in Nederland om te zorgen dat iedere Nederlander in de toekomst een (gratis) Hepatitis B vaccinatie krijgt!
In veel landen is dit al het geval. Er sterven in Nederland jaarlijks meer mensen aan de gevolgen van Hepatitis B dan aan HIV/AIDS

Je bent veel te laat om nog te beginnen aan de Hepatitis A serie. maar het had geen kwaad gekund als je die al had. Hep A krijg je over het algemeen van verontreinigd water. In Oz in de stedelijke gebieden niet direct een probleem natuurlijk maar boerderijen in de outback of campings in Nationale Parken zouden wel eens minder veilig water kunnen hebben.
Hou daar dus extra rekening mee!! ook als je de sla afspoelt op een camping in een afgelegen gebied.

Hep A vaccinaties worden ernstig aangeraden voor zuid-Europesche landen die wij ook goed ontwikkeld vinden zoals Spanje, Portugal, Griekenland en Turkije....
Ziekts zijn ook in westerse landen niet ondenkbaar!

Tetanus krijg je in Nederland ook gelijk in het ziekenhuis als je een wondje hebt en je vorige prik was meer dan 10 jaar geleden.
Als jij denkt dat er een kans is dat jij een wondje krijgt in australie waar "straatvuil" in kan komen is het misschien geen slecht idee om hier alvast een tatanus prik te halen. Gewoon omdat een ziekenhuis hier om de hoek is en als je bijv seizoenswerk in Oz gaat doen dat nog wel eens lastig kan zijn.

De polio en Dyftery zullen niet zo spelen maar het kan maar zo zijn dat die combiprik goedkoper is
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Coma Black

Bericht door Coma Black »

bedankt voor de reacties !!
Mil1
Reiziger

Bericht door Mil1 »

Larissa schreef:Ik denk dat ze alleen bedoelde als je bijvoorbeeld voor dat je naar OZ gaat eerst een tussenstopt maakt in Azie.
Dat bedoelde ik inderdaad :)
Larissa
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Larissa »

;)
Plaats reactie