Zomervakantie naar Nieuw Zeeland
Zomervakantie naar Nieuw Zeeland
Hee,
Ik ben aan het kijken om van de zomer naar Nieuw Zeeland te gaan en daar 4/5 weken rond te reizen? Misschien niet alleen in Nieuw Zeeland, maar misschien wil ik ook kijken in bijvoorbeeld Indonesië. Ik ben nog in een begin fase.
Wie gaat er toevallig ook in die tijd die kant op?
Groetjes, Ingeborg
Ik ben aan het kijken om van de zomer naar Nieuw Zeeland te gaan en daar 4/5 weken rond te reizen? Misschien niet alleen in Nieuw Zeeland, maar misschien wil ik ook kijken in bijvoorbeeld Indonesië. Ik ben nog in een begin fase.
Wie gaat er toevallig ook in die tijd die kant op?
Groetjes, Ingeborg
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: Zomervakantie naar Nieuw Zeeland
Hallo,
Weet dat als het zomervakantie in NL het hier winter is. Dat betekent dat het zelfs voorkomt dat op het zuidereiland zoveel sneeuw ligt dat je niet eens meer kan rondreizen. Verder is het gewoon koud. Het noordereiland is iets zachter. Ik woon zelf in Auckland en daar was de laagste temperatuur 2 graden.
gr van Moira
Weet dat als het zomervakantie in NL het hier winter is. Dat betekent dat het zelfs voorkomt dat op het zuidereiland zoveel sneeuw ligt dat je niet eens meer kan rondreizen. Verder is het gewoon koud. Het noordereiland is iets zachter. Ik woon zelf in Auckland en daar was de laagste temperatuur 2 graden.
gr van Moira
Ja dat weet ik alleen ik zit vast aan de zomervakantie..
Dus ben aan het kijken of het dan mogelijk is!
Dus ben aan het kijken of het dan mogelijk is!
Het is op zich wel mogelijk, maar ik zou eerder in de winter (in Nederland) gaan zodat jebeter weer hebt je het meeste uit je trip kunt halen.
-
- Reisexpert
- Contacteer:
afgelopen winter hebben we voor Nieuw Zeeland een zeer koude winter gehad. Gisteren was er hier op het nieuws dat het iets is wat gaat blijven. Dus dat betekend dat het nog kouder gaat worden en meer sneeuwval. Ik weet gewoon dat het zuidereiland totaal geisolleerd kan raken, dit vorige keer ook al op het nieuws gezien. Dan houd het op om rond te reizen en kun je niet veel zien van NZ.
Het is iets om gewoon zeer goed over na te denken want het zou toch zonden zijn dat je vast zit op een plek en niet meer echt kan rondreizen.
Het is iets om gewoon zeer goed over na te denken want het zou toch zonden zijn dat je vast zit op een plek en niet meer echt kan rondreizen.
Natuurlijk heeft het rondreizen in de winter ook zijn charme! Ik ben afgelopen jaar in Nieuw Zeeland geweest voor 8 maanden. In het zuidereiland ben ik in Juli verbleven en dat leverde prachtige plaatjes op! Zeker op plekken zoals "Arthur's Pass". En als je dan ook nog van skiën houdt dan kom je in Nieuw Zeeland helemaal aan je trekken! Zowel in het Noorder als het Zuider eiland zijn ski pistes te vinden.
Wel heb je inderdaad kans om vast komen te zitten en geïsoleerd te raken. Zo weet ik dat "Christchurch" afgelopen jaar zo'n twee weken de scholen heeft dicht gegooid en het werk heeft stilgelegd vanwege zo'n 30cm sneeuw. (Dat zal hier in NLD nooit gebeuren). Ze zijn er daar gewoon niet op ingesteld. Als je met dat weer ergens in de bergen zit dan kan het lastig worden om eruit te komen. Uiteraard kan je ook een 4x4 huren (kopen) en met sneeuwkettingen op pad gaan. Ik denk dat je dan wel aardig safe zit!
Heel veel plezier met je reisplannen! Ik zeg goed idee!!! Ook in het Noorder-eiland kun je prachtige plaatjes schieten van winterse landschappen, wees daar maar niet bang voor. Maar ga wel voorbereid op pad!
Wel heb je inderdaad kans om vast komen te zitten en geïsoleerd te raken. Zo weet ik dat "Christchurch" afgelopen jaar zo'n twee weken de scholen heeft dicht gegooid en het werk heeft stilgelegd vanwege zo'n 30cm sneeuw. (Dat zal hier in NLD nooit gebeuren). Ze zijn er daar gewoon niet op ingesteld. Als je met dat weer ergens in de bergen zit dan kan het lastig worden om eruit te komen. Uiteraard kan je ook een 4x4 huren (kopen) en met sneeuwkettingen op pad gaan. Ik denk dat je dan wel aardig safe zit!
Heel veel plezier met je reisplannen! Ik zeg goed idee!!! Ook in het Noorder-eiland kun je prachtige plaatjes schieten van winterse landschappen, wees daar maar niet bang voor. Maar ga wel voorbereid op pad!