Hulp gevraagd bij stedentrip!

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
Reismeis
Reisexpert

Hulp gevraagd bij stedentrip!

Bericht door Reismeis »

We zijn aan het zoeken naar een bestemming voor een stedentrip eind mei/begin juni (4 nachten, 5 dagen), maar we komen er niet uit... -O- We twijfelen tussen Sofia, Belgrado, Boedapest en Vilnius. Wie helpt???
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
menasil
Reisexpert

Re: Hulp gevraagd bij stedentrip!

Bericht door menasil »

Ik ben afgelopen maand naar Budapest geweest! Ik ken de andere steden niet dus ik kan daar niet over oordelen of vergelijkingen maken...

Ik was zelf 6 nachten in Budapest (maar had 3 dagen een EK Allround schaatsen te bekijken daar ;)) Er is heel veel te zien daar! Ik heb ook nog dingen niet gezien die ik misschien wel had willen zien. En het is zeker een stad die je gezien moet hebben. Ik was er in de winter, maar volgens mij is het in voorjaar/zomer echt prachtig om Gellert Hill te beklimmen en het uitzicht te zien over de Donau.
mvs

Bericht door mvs »

Ben nog niet in Sofia geweest, dus hier kan ik niet over beoordelen, maar tussen die andere drie vond ik persoonlijk Vilnius de mooiste stad qua kerken/mooie gebouwen. Boedapest heeft weer een ontzettend gezellige sfeer, met de Donau die er dwars doorheen stroomt, maar ook een drukke stad. Belgrado heb ik de leukste tijd gehad van deze drie steden,maar dit kwam mede door het uitgaansleven op de boten die vanaf de binnenstad gezien aan de andere kant van de Donau liggen. Plus dat de kapotte gebouwen in de binnenstad erg veel indruk hebben gemaakt bij mij. Ik ben opgegroeid met de beelden van de gevechten tijdens de jaren 90. Dus had niet verwacht er anno 2010 zelf doorheen te kunnen wandelen. Mocht ik er eentje mogen overdoen dan zou ik twijfelen tussen Vilnius en Belgrado. Heel veel plezier met het kiezen tussen deze (prachtige) steden!
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ik ben in alle steden geweest die je noemt en ik zou zeker Boedapest aanraden. Ik vond het een super mooie stad, redelijk betaalbaar, veel afwisselende dingen te zien en je kan je er prima 5 dagen vermaken.

Belgrado zou ik ook aanraden, ook erg leuk maar beter geschikt voor een weekend, Denk dat het te lang is voor 5 dagen, tenzij je lekker veel wilt stappen en als het weer mee zit in de zon genieten van de parken. Eventueel kan je Belgrado wel combineren met een dagtrip naar een andere stad in de buurt.

Vilnius en Sofia zijn ook leuk hoor maar kan je in een dagje wel zien. Als je echter meer van de natuur bent dan van een echte stedentrip dan zijn dit ook wel goede opties. Vilnius kan je makkelijk combineren met o.a. kasteel in de buurt en Sofia ligt naast een mooi national park.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Bedankt voor jullie reacties! Het is uiteindelijk iets heel anders geworden. Op aanraden van vrienden gaan we Riga bezoeken :D Ik heb jullie reacties ergens in mijn hoofd opgeslagen en zal het tevoorschijn halen bij het plannen van een volgende stedentrip!
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

OOh als we ook andere opties mochten aandragen zou ik Tallinn ook hebben genoemd :) Erg mooi daar!
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Daar hebben we inderdaad ook naar gekeken, Tallinn blijft ook een optie voor een volgende keer :)
Plaats reactie