Hong Kong - Beijing

Stel hier je vragen over Rusland, Mongolië en China of misschien wil je meer weten over de beroemde treinroute? Maar ook ook andere landen zoals Tibet, Hongkong, Macau en Taiwan komen hier aan bod.
Plaats reactie
JeroDeNiro

Hong Kong - Beijing

Bericht door JeroDeNiro »

Beste reizigers,

Aan het eind van het jaar ben ik van plan om door Zuid- Oost Azië te reizen. Omdat ik China mega interessant vind wil ik nog een maand China er aan vastplakken. Het is dan de bedoeling dat ik ergens vanuit Zuid- Oost Azië (waarschijnlijk Singapore) het vliegtuig pak naar Hong Kong om vanuit daar naar Beijing te reizen in een maand. Er zijn een aantal plaatsen die ik graag wil aandoen tijdens deze reis door China maar ik weet niet of het realistisch is om het in 1 maand allemaal te kunnen doen. Het gaat om de volgende steden:
- Guilin
- Hangzhou
- Suzhou
- Shanghai
- Chengdu
- Xi'an
En dan uiteindelijk nog een aantal dagen Beijing.

Is dit volgens jullie te doen in een maand, of zal ik wat moeten schrappen vanwege het feit dat er lange afstanden tussen de steden zitten? Ik wil niet al te gehaast reizen maar wel enigszins op m'n gemak.

Alvast bedankt voor de reacties :)
bolletjeom
Reisexpert

Re: Hong Kong - Beijing

Bericht door bolletjeom »

ik denk dat het net moet kunnen maar je tempo ligt dan wel hoog.

Check even de visa vereisten. Voor zelfstandige reizigers zonder vaste route is het visum nu lastig te krijgen.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
JeroDeNiro

Ja ik heb inderdaad gehoord dat de visum vereisten voor China sinds vorig jaar zijn veranderd. Misschien dat ik van te voren al hostels ga boeken om later weer te annuleren. Maar volgens de lonelyplanet forums schijnt het dat je vrij makkelijk een China visum krijgt in Hong Kong. Dus misschien maar de gok wagen...

Dank je voor je reactie :)
Michelodb

Qreply

Bericht door Michelodb »

China is gigantisch boeiend en gigantisch in afstanden. Beperk je tot 1 gebied want anders ga je heel veel van China missen.
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

Guilin kan ik je niets over vertellen, de andere steden zijn zeker de moeite waard!

In een maand tijd kun je veel zien. Hangzhou, Suzhou & Shanghai zijn alle 3 dicht bij elkaar in de buurt en in een paar uur kun je op je volgende plaats van bestemming zijn {bus/trein}.

Voor Hangzhou & Suzhou zou ik ongeveer 3 dagen uittrekken {dus 6 in totaal}, je kunt dan de hoogtepunten meepakken.
In Shanghai kun je genoeg tijd doorbrengen. Zelf vind ik Shanghai niet heel geweldig. Het is een grote stad en heeft weinig historie ten op zichte van de andere steden die je wilt bekijken.

Kijk voor de treinen op www.cnvol.com Vooral de reis van Shanghai naar Chengdu is een lange {30 uur, zeker als je alleen reist kan dat lang duren}! Guillinh-Hangzhou = ongeveer 20.
Zorg ervoor dat je zoveel mogelijk nachttreinen neemt, dat scheelt tijd en kosten voor een hostel.

Ik denk dat het wel moet lukken in een maand. Hoe lang wil je ongeveer in de grotere steden blijven?
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
JeroDeNiro

Ik weet nog niet hoe lang ik wil blijven. Ik ga nog me nog eens goed verdiepen :) Heb ook nog wel even de tijd om er naar te kijken. :)

In ieder geval bedankt. ^O^
bellabecca

Bericht door bellabecca »

Hoi
Ik ben op dit moment door China aan het reizen en ik ben er nu 1,5 maand. Heb de steden aangedaan die je wilt doen, mocht je vragen hebben dan hoor ik het van je. De steden zijn gemakkelijk binnen een maand te doen, maar dan moet je je wel beperken bij deze steden. En er is zoveel moois te zien bij de steden in de buurt. Ik zou me beperken tot 1 regio in China en die dan goed te zien. In de omgeving Chengdu is het supermooi.
Veel plezier met het inplannen van je reis!
Plaats reactie