Op bezoek en reizen met een bepaald doel

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Op bezoek en reizen met een bepaald doel

Bericht door LaosFan »

Als er al een topic over is: ben me genadig Erik ;)

Wie van jullie gaat weleens bij iemand op bezoek als hij op reis is? Iemand waarmee je via internet contact hebt, iemand die je kent van een vorige reis of bijvoorbeeld familie, vrienden etc. etc.? Persoonlijk heb ik dat een paar keer gedaan. Het geeft een beetje een extra doel aan het reizen en ik vind het dan ook erg leuk. Zo heb ik laatste reis een bezoekje gebracht aan een Laotiaans 'kantoor' waarvan ik wist dat er mensen werken die ik eerder in Laos (1,5 of 2 jaar daarvoor) ontmoet had in een plaats daar niet ver vandaan. Het was erg leuk om ze weer eens terug te zien. Het waren lokale (Laotiaanse) mensen ook.

Reizen met een doel (zo heb ik weleens met een grote doos vol schoolspullen e.d. gesjouwd van China naar een dorp in Noord-Laos, net als een local) geeft mij ook vaak een extra voldoening.

Jullie?
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Jenny
Reisexpert

Re: Op bezoek en reizen met een bepaald doel

Bericht door Jenny »

Mijn bezoeken aan Bali hebben vallen in deze categorie. Ik ben daar inmiddels de nodige keren terug geweest om het dorp te bezoeken waar ik Engelse les gegeven heb. Om het gezin te zien waar ik woonde, de nieuwe baby's, en natuurlijk m'n oud leerlingen. Ook buiten m'n dorp heb ik veel vrienden die ik graag weer zie.

Volgend jaar ga ik na 5 jaar een kennis op Lombok weer zien. Ik ben benieuwd.

In 2001 heb ik stage gelopen op Batam (ook in Indonesië). In 2006 ben ik terug geweest, samen met m'n moeder. Ik wilde haar laten zien waar ik gewoond en gewerkt had. Het was een beetje een ontgoocheling, geen bekenden gezien en alles was zo erg veranderd! Veel nieuwbouw, leuke eetstalletjes waren weg, enz...

Eigenlijk kan ik Egypte ook bijna aan dit rijtje toevoegen. Vorige week zat ik voor de vierde keer in Dahab, en het was heerlijk om weer ff in dat relaxe sfeertje terug te zijn. En natuurlijk om spontaan bepaalde mensen tegen het lijf te lopen. Hoewel ik de duikstekken van Dahab inmiddels vaak op m'n duimpje ken (en ik van de duikschool alle briefings heb mogen geven ;)), wil ik zeker nog een keer terug!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie