Budapest
Budapest
Ik ga begin volgend jaar van dinsdag t/m maandag naar Budapest. We komen dinsdagochtend aan. De vrijdag t/m zondag zullen vol zitten met schaatsen kijken en maandag vliegen we aan het einde van de middag terug.
Ik heb vanmiddag even het reisartikel gelezen over Budapest en daar al wat inspiratie uit gehaald. Ook via google de Free Walking Tour Budapest gevonden.
Hebben jullie nog andere tips en ideeën? Ook qua restaurantjes etc?
Ik heb vanmiddag even het reisartikel gelezen over Budapest en daar al wat inspiratie uit gehaald. Ook via google de Free Walking Tour Budapest gevonden.
Hebben jullie nog andere tips en ideeën? Ook qua restaurantjes etc?
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: Budapest
jajaja! budapest is leuk!
even knippen en plakken van mijn website. lees daar de verslagen eens door als je tijd hebt.
eet een Túró Rudi! Het is een soort gekoelde candybar van kwark/room/ricotta achtig spul met een milde citroensmaak en een laagje chocolade. Een soort kwarktaartreep. Geweldig!
thermaal bad Széchenyi is een must!
even knippen en plakken van mijn website. lees daar de verslagen eens door als je tijd hebt.
er zijn gratis stadswandelingen die erg leuk zijn. ze verwachten overigens wel een redelijk flinke fooi.€15 meen ik maar officieel is dat wel vrijblijvend.Hostel Danube Hostel
Verschillende appartementen in het centrum. 14 pp per nacht.
Zeer centraal gelegen, hongaarse charme, lekker je eigen badkamer en keukentje.
Je kunt boeken via hostelworld of direct bij Sandor: yamato@t-online.hu
eet een Túró Rudi! Het is een soort gekoelde candybar van kwark/room/ricotta achtig spul met een milde citroensmaak en een laagje chocolade. Een soort kwarktaartreep. Geweldig!
thermaal bad Széchenyi is een must!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jaaa ik herinner me nu dat jij daar geweest bent, in combinatie met Wenen! Ik heb je verslagen gelezen destijds maar ga ze dit weekend weer te voorschijn toveren 
Széchenyi zit vlakbij ons hotel (hotel hebben we al geregeld, maar toch thanks voor de tip trouwens
) dus daar willen we zeker heen 

Széchenyi zit vlakbij ons hotel (hotel hebben we al geregeld, maar toch thanks voor de tip trouwens

Ik heb ook een verslag op m'n site staan.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Het oude Buda moet je natuurlijk bekijken. Het uitzicht daar op het parlement is schitterend.
De markthal van Pest is een plaatje.
Als je tijd hebt is een paar uur kuren in het Gellert bad .
Als je voormalige Sovjet helden wilt bekijken is moet je zeker naar Statue park
Veel; plezier
De markthal van Pest is een plaatje.
Als je tijd hebt is een paar uur kuren in het Gellert bad .
Als je voormalige Sovjet helden wilt bekijken is moet je zeker naar Statue park
Veel; plezier
http://www.goedkoopvliegenclub.nl
Met al het laatste nieuws over low cost vliegen
Dank voor de tips!
Ben inmiddels bezig met het eea uit te zoeken. Het Labyrint/grotten (bij Castle Hill) blijkt gesloten te zijn.
Statuepark lijkt me mooi maar ligt best ver buiten de rest van de bezienswaardigheden of is dat slechts een gevoel?
Ook gekeken of een Budapest card voordelig is maar dat ligt er echt aan wat je wil bezoeken. Bij de bezienswaardigheden die ik op mijn lijstje heb staan, krijg ik vaak alleen korting.
Ben inmiddels bezig met het eea uit te zoeken. Het Labyrint/grotten (bij Castle Hill) blijkt gesloten te zijn.
Statuepark lijkt me mooi maar ligt best ver buiten de rest van de bezienswaardigheden of is dat slechts een gevoel?
Ook gekeken of een Budapest card voordelig is maar dat ligt er echt aan wat je wil bezoeken. Bij de bezienswaardigheden die ik op mijn lijstje heb staan, krijg ik vaak alleen korting.
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Statuepark is een eindje weg . ongeveer een half uur per bus vanaf Pest centrum. Dus wel te doen
http://www.goedkoopvliegenclub.nl
Statue park vond ik persoonlijk echt niks, lijkt inderdaad mooi, maar eens daar aangekomen stelt het driedubbel niks voor, het is met de bus iets van een kwartier/twintig minuten vanuit het centrum met de bus, moet je ook nog ergens overstappen. Dat was voor mij overigens de enigste tegenvaller van Boedapest, voor de rest geweldig mooie hoofdstad zowel Buda als Pest.
Ik zou eerlijk gezegd gewoon rondwandelen, zo groot is het centrum ook niet, heel mooie lanen ook om van het een naar het andere te wandelen. Aanrader is ook de club/café corvinteto met dakterras(toch in de zomer).
Ik zou eerlijk gezegd gewoon rondwandelen, zo groot is het centrum ook niet, heel mooie lanen ook om van het een naar het andere te wandelen. Aanrader is ook de club/café corvinteto met dakterras(toch in de zomer).
We hebben uiteindelijk een lijst gemaakt met bezienswaardigheden en Statuepark zullen we niet doen. Tenzij we echt tijd over hebben. We gaan beginnen met Buda te verkennen en dan later naar Pest (ons hotel zit ook bij Pest dus we kunnen ook op bijv vrijdagochtend daar nog wat doen of maandagochtend voordat we gaan vliegen).
Dakterras doe ik niet in de winter
Dakterras doe ik niet in de winter

Budapest is mij goed bevallen
Al hoef ik er niet perse nog naar terug (wat ik bij bepaalde Poolse steden
wel heb). Ik heb uiteindelijk gekozen voor de Széchenyi baden, die zaten echt vlakbij ons hotel
Was echt heerlijk ontspannen!!
Verder ben ik ook naar Hospital In The Rock geweest, aanrader! Helaas hadden we met het weer wat pech waardoor het 2x om 15:00 heel hard ging regenen.....
en we zouden dan juist nog wat gaan rondwandelen. House Of Terror leek me echt supergaaf, maar eenmaal binnen viel het wat tegen. De gevangenis vond ik dan wel weer indrukwekkend. Al met al leuke week gehad!

Verder ben ik ook naar Hospital In The Rock geweest, aanrader! Helaas hadden we met het weer wat pech waardoor het 2x om 15:00 heel hard ging regenen.....

- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
het statue park is echt 3maal niks.. goede reclame maar ter plekke heb je het heel snel gezien en dan moet je weer op een bus wachten.. niet doen dus.. alleen als je er woont en heeeeel veeel tijd over hebt dan kan je gaan maar dan nog vond ik het niet de moeite waard..ehouse schreef:Statue park vond ik persoonlijk echt niks, lijkt inderdaad mooi, maar eens daar aangekomen stelt het driedubbel niks voor, het is met de bus iets van een kwartier/twintig minuten vanuit het centrum met de bus, moet je ook nog ergens overstappen. Dat was voor mij overigens de enigste tegenvaller van Boedapest, voor de rest geweldig mooie hoofdstad zowel Buda als Pest.
-
- Vakantieganger
Mhwah, ik ben het gedeeltelijk eens met de kritieken op Memento Park. Hun marketing is inderdaad geniaal en het park zelf oogt dan verre van gelikt. Maar er is toch best wel wat informatie voorhanden hoor. IK vond het zelf in elk geval leuker dan het het puur of effect gebaseerde House of Terror. Maar goed, smaken verschillen natuurlijk 

Bezoek ook eens mijn blog: http://wonderfulworld.gaatverweg.nl