hulp gevraagd voor reis in vietnam
hulp gevraagd voor reis in vietnam
Beste mensen, in juni gaan wij naar vietnam, aankomst op 1 juni vertrek op 17 juni beide van en naar hanoi,
nu hadden we al besloten om van noord naar zuid te willen reizen en dan vanaf HCMC een binnenlandse vlucht te boeken (16juni) terug naar hanoi. Dus bij deze de vraag,
iemand een idee hoe we de rest van de reis het beste kunnen indelen,
We willen graag naar Halongbaai en verder weten we het eigenlijk nog niet we willen gewoon veel zien in deze helaas korte rondreis.... iemand ervaring of toevallig een mooie route in gedachten.... we reizen het liefst snachts zodat we overdag wat kunnen ondernemen...
nu hadden we al besloten om van noord naar zuid te willen reizen en dan vanaf HCMC een binnenlandse vlucht te boeken (16juni) terug naar hanoi. Dus bij deze de vraag,
iemand een idee hoe we de rest van de reis het beste kunnen indelen,
We willen graag naar Halongbaai en verder weten we het eigenlijk nog niet we willen gewoon veel zien in deze helaas korte rondreis.... iemand ervaring of toevallig een mooie route in gedachten.... we reizen het liefst snachts zodat we overdag wat kunnen ondernemen...
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: hulp gevraagd voor reis in vietnam
Een heerlijk vooruitzicht dat je naar Vietnam gaat!
Ik weet niet precies wat je interessses zijn. De hoogtepunten van vietnam vond ik zelf halong bay, Sapa, hanoi, chu chi tunnels bij HCMC, Hoi An en de natuur rond Mui Ne. Dalat schijnt erg leuk te zijn (geen ervaring mee), Ben zelf ook 2 dagen in Hue geweest, erg mooi, oude historie, maar vond het niet super bijzonder omdat ik in mijn reis van 6 maanden veel mooiere dingen heb gezien. Nha trang ben ik ook geweest, erg mooi strand maar de plaats zelf is niet niet de moeite waard. Voor strand kun je beter naar Hoi An. Super sfeervol plaatsje met strand op fietsafstand!
Voorbeeld van een planning die je aan zou kunnen houden:
Hanoi 3 dagen (houdt ook rekening met eventuele jetlag)
Sapa 3 dagen
Halong bay 2 dagen
Hue 2 dagen
Hoi An 3 dagen
HCMC 3 dagen
Ikzelf heb alleen ervaring met de sleeperbus. Je kunt in hanoi een open bus ticket kopen, Je kunt dan van noord naar zuid reizen en zelf bepalen waar je uitstapt en waneer je reist. De lange afstanden worden snachts gereden, de korte overdag. De bus die ik had was geen luxe en niet mega comfortabel, en dus moest ik overdag af en toe bijslapen. Trein heb ik geen ervaring mee, maar vaak is dat wel wat luxer!.
Als ik jou was zou ik sowieso een bezoek doen aan Sapa.. super mooie rijstvelden, hill tribe villages.. En vooral in juni is het de moeite waard want dan zijn de rijstvelden groen! Je kunt met de bus of trein vanuit hanoi naar sapa. Er zal vast ook wel een nachttrein bestaan. Eventueel een tourtje boeken vanuit hanoi, maar dat is natuurlijk wel een stuk toeristischer dan als je er zelf op uit gaat. Nachtje homestay doen, superervaring!!
Als je naar halong bay gaat zou ik een 2 of 3 daagse tour nemen. Dagtour is de moeite niet!
Hopelijk heb je wat aan mijn info!
Ik weet niet precies wat je interessses zijn. De hoogtepunten van vietnam vond ik zelf halong bay, Sapa, hanoi, chu chi tunnels bij HCMC, Hoi An en de natuur rond Mui Ne. Dalat schijnt erg leuk te zijn (geen ervaring mee), Ben zelf ook 2 dagen in Hue geweest, erg mooi, oude historie, maar vond het niet super bijzonder omdat ik in mijn reis van 6 maanden veel mooiere dingen heb gezien. Nha trang ben ik ook geweest, erg mooi strand maar de plaats zelf is niet niet de moeite waard. Voor strand kun je beter naar Hoi An. Super sfeervol plaatsje met strand op fietsafstand!
Voorbeeld van een planning die je aan zou kunnen houden:
Hanoi 3 dagen (houdt ook rekening met eventuele jetlag)
Sapa 3 dagen
Halong bay 2 dagen
Hue 2 dagen
Hoi An 3 dagen
HCMC 3 dagen
Ikzelf heb alleen ervaring met de sleeperbus. Je kunt in hanoi een open bus ticket kopen, Je kunt dan van noord naar zuid reizen en zelf bepalen waar je uitstapt en waneer je reist. De lange afstanden worden snachts gereden, de korte overdag. De bus die ik had was geen luxe en niet mega comfortabel, en dus moest ik overdag af en toe bijslapen. Trein heb ik geen ervaring mee, maar vaak is dat wel wat luxer!.
Als ik jou was zou ik sowieso een bezoek doen aan Sapa.. super mooie rijstvelden, hill tribe villages.. En vooral in juni is het de moeite waard want dan zijn de rijstvelden groen! Je kunt met de bus of trein vanuit hanoi naar sapa. Er zal vast ook wel een nachttrein bestaan. Eventueel een tourtje boeken vanuit hanoi, maar dat is natuurlijk wel een stuk toeristischer dan als je er zelf op uit gaat. Nachtje homestay doen, superervaring!!
Als je naar halong bay gaat zou ik een 2 of 3 daagse tour nemen. Dagtour is de moeite niet!
Hopelijk heb je wat aan mijn info!
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.
Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
he lisette,
bedankt
daar hebben we zeker wel wat aan ik ga snel nog even verder neuze

bedankt

Qreply
Beste Vietnamreizigers
Ik ga van 5 maart tot 25 maart naar Vietnam, is al mijn 2de reis naar Vietnam
Met wat geduld krijgt u een, heet van de naald, reis verslag in april.
Ik reis als volgt
- Ik vlieg naar Bangkok en dan verder met Airasia ( groot prijs verschil). Moet dan wel 1 nacht in Bangkok blijven
- Dan 3 dagen naar Halong bay verder 6 dagen naar Sapa. Dat is 10 à 11 dagen Hanoi
- Neem dan het vliegtuig naar Dalat
blijf daar 2 à 3 dagen
- dan met de bus naar Mui Ne terug 2 à 3 dagen
- Verder naar Saigon met de bus
Zie dan hoeveel dagen er nog over zijn Ga dan met het vliegtuig naar Bangkok of met de bus of boot naar Phnom Penh en dan terug met het vliegtuig naar Bangkok
Ik hoop u hier bij een beetje geholpen te hebben
demarnix
Ik ga van 5 maart tot 25 maart naar Vietnam, is al mijn 2de reis naar Vietnam
Met wat geduld krijgt u een, heet van de naald, reis verslag in april.
Ik reis als volgt
- Ik vlieg naar Bangkok en dan verder met Airasia ( groot prijs verschil). Moet dan wel 1 nacht in Bangkok blijven
- Dan 3 dagen naar Halong bay verder 6 dagen naar Sapa. Dat is 10 à 11 dagen Hanoi
- Neem dan het vliegtuig naar Dalat
blijf daar 2 à 3 dagen
- dan met de bus naar Mui Ne terug 2 à 3 dagen
- Verder naar Saigon met de bus
Zie dan hoeveel dagen er nog over zijn Ga dan met het vliegtuig naar Bangkok of met de bus of boot naar Phnom Penh en dan terug met het vliegtuig naar Bangkok
Ik hoop u hier bij een beetje geholpen te hebben
demarnix
Hoi Joy,
De planning van Lisette vind ik een goed voorbeeld. Zo hebben wij het ook ongeveer gedaan, alleen andersom. In dezelfde tijd. Wat betreft vervoer zou binnenlandse vluchten ook een optie kunnen zijn, met Jetstar Asia. Je zou van Hanoi naar Hoi An kunnen vliegen (vliegveld in Danang). Dan bijvoorbeeld een dagtrip doen achterop de motor met de Easy Riders naar Hue. En van daaruit vliegen naar HCMC.
Marc
De planning van Lisette vind ik een goed voorbeeld. Zo hebben wij het ook ongeveer gedaan, alleen andersom. In dezelfde tijd. Wat betreft vervoer zou binnenlandse vluchten ook een optie kunnen zijn, met Jetstar Asia. Je zou van Hanoi naar Hoi An kunnen vliegen (vliegveld in Danang). Dan bijvoorbeeld een dagtrip doen achterop de motor met de Easy Riders naar Hue. En van daaruit vliegen naar HCMC.
Marc
Ben het ook redelijk eens met de bovenstaande route. Zou alleen sowieso Hue overslaan, zeker vergeleken met de rest van de steden nietszeggend en ook de Citadel vond ik persoonlijk niet zo bijzonder. Kan je misschien het strand en de natuur bij Mui Ne meepakken. Heb zelf de trein vanuit Hanoi van en naar Sapa en vanuit Hanoi naar Hué genomen. Treinen zijn wel prima, je zou er in principe gewoon kunnen slapen, tenzij je (net als ik) niet geheel ongevoelig bent voor kakkerlakken. Die lopen er namelijk overal. De nachtbus beviel mij wel prima!