Tijdplanning Chinese steden...

Stel hier je vragen over Rusland, Mongolië en China of misschien wil je meer weten over de beroemde treinroute? Maar ook ook andere landen zoals Tibet, Hongkong, Macau en Taiwan komen hier aan bod.
Plaats reactie
Thesecondrookie

Tijdplanning Chinese steden...

Bericht door Thesecondrookie »

Ik zit mijn tijd te plannen in deze Chinese steden. Maar ik vraag me af, is dit genoeg?

Ik wil 10 dagen in Beijing blijven.
Daarna wil ik naar Hong Kong, daar wil ik 8 dagen blijven. En vervolgens wil ik een dagje naar Shenzen om naar Minskworld te gaan... Voor Shenzen heb je geen visum nodig, toch?
Daarna wil ik ook nog 3 dagen in Macau blijven (ik hou eenmaal van gokken :P).

Maar over hostels in Hong Kong... Ik heb gelezen dat deze erg slecht zijn en dat je beter een hotel kan pakken... Wat zijn jullie ervaringen?
bolletjeom
Reisexpert

Re: Tijdplanning Chinese steden...

Bericht door bolletjeom »

als je een echt steden mens bent is dit prima. Ik zou het allemaal net iets te lang vinden. 5 dagen in beide steden is meer dan genoeg.

In hongkomg hebben wij op lantau island verbleven. We hadden een basic kamer voor de prijs van een ranzig hostel in het centrum. We gingen iedere dag met de ferry naar het centrum. Leuk om de skyline te zien en 's avonds even snel zwemmen op het strandje voor onze deur!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Zorg wel dat je een 'multiple entry' visum hebt. Hong Kong wordt beschouwd als niet behorend bij 'mainland China'. Anders moet je in Hong Kong opnieuw een visum aanvragen voor China.

Ik weet niet hoe het zit voor Macau.

Groetjes
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Will
Reisexpert

Bericht door Will »

Ik ben in totaal (tijdens twee reizen) al 15 dagen in Beijing geweest en ik heb nog niet alles gezien dat ik wil zien :-)
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

Afhankelijk van de volgorde heb je aan een enkel visum genoeg, of heb je een multiple entry visum nodig.

Heb je je vliegticket al geboekt? Afhankelijk hiervan kun je de meest logische route opstellen.

Reis je van Beijing direct door naar Shenzen en kom je daarna niet terug in China, dan heb je aan een single entry visum genoeg. Ik zou dan een vlucht nemen van Beijing naar Shenzen. Domestic flights zijn {vaak} goedkoper dan vluchten naar Hong Kong. Vanaf het vliegveld in Shenzen gaan er bussen naar het centrum van Hong Kong. Dit is ideaal en erg gemakkelijk. Bij de grens stap je de bus uit, gaat door de douane, krijgt een visum voor HK en stapt aan de andere kant weer je bus in.

Vanuit HK kan je erg gemakkelijk naar Macau. Er zijn genoeg ferry's aan de haven die regelmatig naar Macau varen. Je koopt je ticket in de haven en kan dan meestal vrij snel aan boord.
Macau zelf vond ik ook de moeite waard. Het is interessant om de Portugese invloeden te zien. Het is zo anders dan China & HK! Je vindt er ook stukjes NL terug.

In HK verbleef ik in de Chunking Mansions. De eigenaar van het guesthouse waar ik verbleef had meerdere hostels/guesthouses onder zijn naam, van diverse kwaliteit.
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
Thesecondrookie

Bericht door Thesecondrookie »

Nee ik heb mijn tickets nog niet geboekt... Maar het plan is om eerst naar Beijing te gaan daarna Japan dan HK, Macao en Shenzhen.

Overigens heb ik een single entry visum voor China. Want zelf dacht ik dat ik geen visum nodig heb voor Shenzhen omdat het een Special Economic Zones is... Dus het klopt het dat ik een visum nodig heb voor Shenzhen?
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

China heeft meer van deze Speciale Economische Zones. Shanghai is er bijvoorbeeld ook een. Dit betekent voor bedrijven dat de markt er redelijk vrij is en minder gecontroleerd wordt door de regering. Er is een 'vrije markt'. Dit betekent echter niet dat je er zonder visum heen kunt!

Meer info vind je hier; http://nl.wikipedia.org/wiki/Speciale_E ... ne_(China)

Als je de volgorde aanhoudt die je beschrijft, dan zul je in HK opnieuw een toeristenvisum aan moeten vragen. Dit is op zich geen probleem, zeker niet aangezien je er best een aantal dagen blijft. Ga wel vroeg naar de ambassade, want de rijen zijn erg lang!

Wil je geen extra visum aan hoeven vragen {en daarmee wat kosten besparen} dan reis je na Beijing het beste door naar Shenzhen.
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Thesecondrookie schreef:
Maar over hostels in Hong Kong... Ik heb gelezen dat deze erg slecht zijn en dat je beter een hotel kan pakken... Wat zijn jullie ervaringen?
Heb je al eens gekeken in de database? Staan een 8tal tips in:
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Beijing vond ik een erg leuke stad. Tien dagen is wel lang maar er is veel te zien. Het zou korter kunnen maar dat ligt aan je interesses. Persoonlijk zou ik (ik denk dat je wat minder tijd hebt) nog wat andere plaatsen proberen in te plannen. In HK zou ik niet te lang blijven denk ik maar ik ben daar nog niet geweest en weet dat verders niet.

Niet het overwegen waard om vanuit Beijing naar een kleinere plaats te gaan en daarna verder naar HK en Macau?
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Plaats reactie