regen in Vietnam?

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Rjimke

regen in Vietnam?

Bericht door Rjimke »

Hoi allemaal. Ik vertrek volgende week naar Vietnam. Ik ga per motor van zuid naar Noord rijden. Nu zie ik dat er erg veel regen is op het moment. Is het nu in principe droog met af en toe een fikse bui of regent het de hele dag door?

Alvast bedankt
Jack84
Reiziger

Re: regen in Vietnam?

Bericht door Jack84 »

Hi Rjimke!

Super gaaf, dit wil ik ook gaan doen maar dan ergens in feb-mrt als ik daar aankom vanuit Laos ( ga dus van noord naar zuid ) Zou jij mij achteraf kunnen vertellen of het te doen was per motor, en wie weet nog wat goeie tips ?

Mail: nmgn1984@hotmail.com alvast ontzettend bedankt!

BTW: je vraag kan ik niet beandwoorden :-) Greeetzz Jack
Vikken
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Vikken »

Ben momenteel in Vietnam en het heeft behoorlijk geregend ja. Die is van Noord naar Zuid aan het trekken. Het was vooral afwisselend. Nu is het er goed in midden en noord-Vietnam. Overstromingen In Hoi An & Hué zijn sinds een dag of 2 verleden tijd. Hopelijk blijft het nu zo :)
wim van brink
Wereldreiziger

Qreply

Bericht door wim van brink »

Regen in Vietnam kan inderdaad betekenen dat het echt de hele dag regent. Zijn zelf van Hanoi naar Saigon gefietst. Hebben tot aan de Van pass 4 hele dagen regen gehad. Na Hoi-Ann was het gelukkig droog. Door de lengte van het land zul je verschillende klimaten treffen. Het is niet anders.
wim van brink
Wereldreiziger

Bericht door wim van brink »

Nog even ter aanvulling. De ene grote weg die het land kent is behoorlijk te berijden. Voor ons fietsers prima te doen. Voor een motorrijder een makkie. Als het regent kun je bijna overal een cape kopen voor een paar centen.
Plaats reactie