is Malaga / Granada leuk?

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
bolletjeom
Reisexpert

is Malaga / Granada leuk?

Bericht door bolletjeom »

ik heb net een weekje malaga geboekt icl taalcursus. 2 uur per dag priveles om op te frissen.
Ik ga dus best tijd over hebben.
Iemand suggesties???
Ik weet niet eens waar het ligt dus ben nog helemaal blanco
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: is Malaga leuk?

Bericht door Tikva »

Nou als je nog even geduld hebt. Ben over 1,5 week in de regio malaga zelf gaan we niet heen maar wel ronda, gibraltar en antequere waar je allemaal makkelijk heen kunt voor een dagje.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
goedkoopvliegenclub
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door goedkoopvliegenclub »

Malaga zelf moet een aardige stad zijn, maar ik praat niet uit eigen ervaring. Er zijn natuurlijk wel een paar top atracties vlakbij. De kunststeden Granada en Cordoba zijn zeker een bezoek waard. Wat dacht je van een dag Skien in de Sierra Nevada of ga je liever een patatje oorlog halen bij Piet in Torremolinos :)
http://www.goedkoopvliegenclub.nl
Met al het laatste nieuws over low cost vliegen
bolletjeom
Reisexpert

ik vermoed dat ik in de ochtenden les ga hebben dus alleen de middagen vrij ben. Zijn die plaatsen die jullie noemen zo dichtbij dat dit te doen is?
Max 2 uurtjes in bus of trein.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Het hangt er vanaf alles waar je met de trein heen kan is redelijk snel maar echt erg duur. Zo kan je inderdaad naar Cordoba met de snelle trein maar een uur maar kost je wel 45 euro. Antequera met de trein is 25 minuten en minder dan 10 euro dus nog wel te doen. Ronda wat veel dichterbij is dan cordoba kost je met de bus 10 euro (allemaal enkele reis) maar doe je wel 2 uur over.

Wellicht is het net zo handig en veel goedkoper een auto te huren.
Wij hebben in seville een auto gehuurd via internet voor 5 dagen €50 euro.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
goedkoopvliegenclub
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door goedkoopvliegenclub »

Ik denk dat het huren van een auto de beste optie is. Zoals Tikva meldde is dit in Spanje niet echt duur.
Bus naar Granada is 2 uur, Sierra Nevada lijkt mij moeilijk bereikbaar met ov.
http://www.goedkoopvliegenclub.nl
Met al het laatste nieuws over low cost vliegen
bolletjeom
Reisexpert

Re: is Malaga / Granada leuk?

zoals jullie misschien zien heb ik de titel veranderd in slash Granada
Jaja, ik kwam er achter dat het dus niet zo ver is naar Granada en dat daar de lessen €175 goedkoper zijn 8-)
En dat iedereen zegt dat het daar véél leuker is.

Kortom. Ik vlieg op Malaga. pak de bus naar Granada. volg les tot en met vrijdag ochtend. Pak dan de bus naar Malaga. kijk daar een middag en avond rond en ga de volgende ochtend naar de luchthaven.

Iemand tips over Granada?
en een hostel tip voor Malaga?
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

hahah.. Granada kan ik je niets over vertellen alleen dat ik jaloers op je ben.. veel plezier met de Alhambra.

Ik verwacht wel een mooi reisinfo artikeltje zodat ik mezelf op kan winden of sevilla/cordoba (wat we uiteindelijk gekozen hebben) toch de beste keuze was of dat we toch naar Granada hadden moeten gaan. :?
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Granada is idd Alhambra natuurlijk :-). Sierra Nevada lijkt me te moeilijk voor een middagje....

Alhambra is een van de runners-up bij de new 7 wonders. Veel plezier daar. Ik ben er ooit in juli/augustus geweest. Was veel te heet :-). Mocht je toch naar Malaga gaan, dan zou ik mijn best doen om naar Ronda te gaan. Dat is de Pueblo Blanco die het dichtst bij is, en ook de mooiste/bekendste.

ps. Als ik zou moeten kiezen, zou ik denk ik voor Granada gaan.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

ps. Ik zit zelf waarschijnlijk over een paar weken ook in Andalusia (kan nog iets tussenkomen). Ik vlieg op Sevilla, ga meteen door naar Ronda, dan naar Cadiz, El Rocio (ziet er bijzonder cool uit, wild-west taferelen), en dan Sevilla.
bolletjeom
Reisexpert

ik ga naar granada en zo te zien is ronda geen optie voor een middagje.
Jammer want het ziet er goed uit. Maar ja. Die kant nog eens op vliegen is ook geen straf.

Elnino, wanneer ben jij in die hoek
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Grofweg de eerste 2 weken van December. Maar sla Granada dus over. Alhambra heb ik al gezien. Hoewel er volgens mij nog veel meer te zien is in de buurt van Granada toch even niet. Het is keuzes maken he. Ik kies deze keer dus even voor de "hoek" Cadiz/El Rocio. Ik had eerst Tariffa + Jerez de la Frontera in mn hoofd, maar toch maar niet. Tarifa kun je surfen, walvissen kijken, en naar Marocco, maar alle 3 doe ik toch niet (verkeerde jaargetijde, ik ben retired surfer, en naar Marocco is alleen maar landjepik en te duur). Dan is het niet meer dan het zoveelste Moorse stadje volgens mij. Cadiz is oudste stad in Europa, lijkt op Havanna, en klinkt ietsje beter dan Jerez (sherry boeit ook niet zo). El Rocio lijkt totaal cool. Het is een pelgrimsplaatsje, maar niet in Dec. Dan blijft een wildwest dorpje over met onverharde straten, en saloons waar je je paard kunt parkeren :-). Mooi tourtje in parque Donana. Wel lastig om te komen. Rechtstreeks Cadiz- El Rocio ligt geen weg, dus moet via Sevilla (en bussen gaan vanaf verschillende busstations...grrr).
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

een collega van mij is van het zomer 2 maanden ongeveer in granada geweest vond het daar erg gezellig en leuk, heeft daar ondertussen ook vrienden en gaat als alles goed is in december terug.
mallaga voor middag en avond is prima te doen kun je best veel zien aangezien de stad niet zo groot is.
heb vorig jaar zelf 1 volle dag gedaan. maar geen museums bekeken.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Malaga is de geboorteplaats van Picasso. Ben ook in dat museum geweest, maar vond er geen reet aan. Tsja, hou gewoon eigenlijk niet van Picasso.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ik zou Cadiz nog eens heroverwegen. Wij waren en een ochtendje en dat was echt genoeg. Viel ons een beetje tegen, leuk entroute maar meer ook niet. Heel veel nieuwbouw en lelijke appartementen voor vakantiegangers. Tarifa vonden wij wel leuk, iets levendiger ook dan Cadiz, maar ook weer niet echt in het seizoen.

Ik schrijf over nog een reisinfo maar dat is wellicht te laat voor jou.
Plaats reactie